Esti aici:
Prima pagină > Blog > Ce-mi provoaca scarba > Vom afla, din nou, că soarta a fost crudă

Vom afla, din nou, că soarta a fost crudă

UPDATE: Chiper de la MAI, out, Frâncu de la ROMATSA, trimis la dat afară cu mâna Ramonei, Opriş de la STS, propus la analiză-n CSAT. Deci şi pe vieţile pierdute ale oamenilor câştigă tot Băsescu. Iar instituţiile, cu sau fără icoana vie Arafat în capul trebii, tot nu vor funcţiona

De ieri seară, România s-a transformat într-un mare tribunal ad-hoc. Se dezbate apăsat cine-i erou şi cine-i vinovat, cine-i deontolog şi cine-i părerolog. Un incident aviatic, urmat de o ruşinoasă demonstraţie de neputinţă a autorităţilor, a transformat ţara într-o imensă tribună. A fost o bâjbâială naţională ca-n filmele cu proşti. Au murit oameni. Şi nu din cauza impactului, ci fiindcă nu au fost găsiţi la timp.

Trăim într-o ţară care, în numele comandamentelor globale antiteroriste, investeşte anual camioane cu bani în tot soiul de device-uri savante, chipurile, capabile să găsească acu-n carul cu fân. În pratică, însă, toţi specialiştii patriei n-au reuşit să dea de oamenii ăia degeraţi într-o pădure. Care aveau mobilele la ei. I-a găsit pădurarul…

Vom avea parte de o nouă şi impresionantă înmormântare naţională televizată. Şi de altă comisie de anchetă fatalistă care va descoperi că soarta a fost crudă. Fostul detestat naţional Adrian Iovan va fi declarat (din păcate pentru el şi, mai ales, pentru copilul lui, post mortem) erou, lumea va plânge ipocrit soarta medicilor şi, după o scurtă perioadă, ne vom întoarce senini la micile şi meschinele noastre mâncătorii.

Ferească-ne Dumnezeu de un cutremur adevărat. Pentru că abia atunci ăia puţini care vor supravieţui vor primi confirmarea crudei realităţi că plătesc lunar o armată de rataţi, incapabilă să asigure funcţionalitatea statului minimal.

UPDATE: Dat fiind că nici secretarul de stat de la Interne care a coordonat echipele de salvatori care NU au găsit victimele, nici o sumedenie de porecliți analiști politici care perorează la tv nu au habar de geometria de-a șaptea, atenție, comanda la mine:

– dacă RAZA pe care ar fi fost identificat avionul e de 4 km, arealul (aria) se calculează simplu. PI ER PĂTRAT, sfertodocților, adică 3,14 X 16, mai exact 50,24 kilometri pătrați
– dacă-i PĂTRAT cu latura de 4 km, atunci faimosul areal e de 16 kilometri pătrați
– dacă AREALUL e de 4 kilometri pătrați, atunci e, în esența, un dreptunghi (sau pătrat, că și ăla-i dreptunghi la bază) cam de 4km X 1km (2km X 2km, după caz) ori un cerc cu raza de aproximativ 1,12 km

Comentarii

comentarii

Similar Posts

52 thoughts on “Vom afla, din nou, că soarta a fost crudă

  1. Cam asa sta treaba cu mare precizie.Institutiile statului,alea care ne rad in nas si nu dau socoteala nimanui,alea care au aparatura moderna si-l asculta pe Dragnea si pe altii,care dau rezultatul votului de la Paris cu maaaare viteza(ati vazut ca Basescu stia in 2009 ca “i-a ciuruit” pe prosti),n-au fost in stare sa gaseasca un avion cu GPS Locator,si niste smartphone-uri care au functionat ore in sir dupa impact.Au salarii ,au conditii,isi fac sedii,il plimba pe Basel la munte,i-au cumparat barci si snowmobile sa se plimbe la mare si la munte.Pentru oamenii astia……nimic.Intra careva la parnaie,caci totusi au murit doi oameni….si nu din cauza accidentului caruia i-au supravietuit,ci din indiferenta si incompetenta.
    Sa ne fereasca Dumnezeu sa intram in vreun conflict si sa ne bazam pe astia…..ne ducem dracu’ cu totii!

  2. Domnului Opris (care a primit sute de mil de euro pentru 112 si alte sisteme) ii recomand cartea “Triagulation for Dummies”. Poate o demisie s-ar impune dar nu-mi tin rasuflarea … ca sunt sigur ca ma asfixiez singur.

  3. bai ciutacule nici ca putea cineva sa o zica mai bine,bravo omule ai zis-o bine si ai pus punctul pe i,dar crezi ca va schimba ceva asta crezi ca minunatele autoritati vor fi mai eficiente candva?
    raspunsul il stim cu toti
    ps:poate il mai tragi de maneca pe pontac cand mai trece pe la voi sa fie mai atent cu ce face ca incepem sa ne saturam de neputinta

  4. perfect adevarat, niste comisii care stau si beau pentru ca nu se intampla accidente tot timpul.
    Acesti eroi au fost “UCISI” de noi si de nepasarea noastra. STS face numai ospatareala politica si mananca fonduri
    Foarte bun materialul lui Victor Ciutacu

  5. Nici macar nu i-a gasit padurarul, asta e doar una dintre minciunile ce vor sa vina 😉 I-au gasit niste sateni ! Altfel, serviciile vegheaza dar nu garanteaza, iar stima noastra pentru oamenii aia nu inseamna nimic, pot doar sa sper ca in situatii asemanatoare oricare dintre noi ar ajuta…

  6. 99% din posturile de la stat se ocupa doar pe baza de pile, iar acel 1% este doar din cauza ca uneori mai gresesc si uita la cine merge postul. Tind sa cred ca doar o revolutie si o schimbare adevarata a clasei politice va duce tara inspre bine.

  7. @ Bogdan Cum probabil ai citit din cartea respectiva sau cum stii din alte surse acuratetea localizarii depinde foarte mult de densitatea retelei din zona respectiva ori la munte reteaua e foarte putin densa si o arie de 2-3 km patrati inseamna foarte mult… Localizarea in astfel de cazuri se face prin GPS ori se pune intrebarea cum naiba nu exista un dispozitiv GPS pe astfel de avioane (de fapt el ar trebui sa fie pe toate avioanele)? Mai mult pentru astfel de avioane ar trebui sa fie ceva profesionist care sa poata folosi si sistemul rusesc (Glonass) care impreuna cu GPS ar da o localizare foarte exacta (mai ales daca este un serviciu comercial cum OBLIGATORIU ar trebui sa aiba toate vehiculele/aeronavele unor institutii). O a doua problema e legata de dotarea salvamont/smurd , fara sa ma dau mare expert stiu ca exista vehicule capabile sa se deplaseze pe zapada in zone montane precum si echipamente de detectare in conditii de vizibilitate redusa (fara sa vorbim de avioane, elicoptere care sa aiba astfel de echipamente). In urma cu vreo 2 ani un motociclist roman s-a ratacit undeva in Siberia dar pentru ca avea la el un dispozitiv GPS (care si emitea un semnal SOS in caz de pericol) a fost salvat rapid de fortele speciale ruse (intr-o zona de cateva ori mai mare ca Romania)

  8. Moama, Victore! Cate tampenii mi-a fost dat sa aud aseara tarziu si in dimineata asta!… Triangulatii, GPS-uri, Smartfonuri, STS, telefonie mobila etc.etc.etc. Toate chestiunile tratate savant si cu morga de personaje care nu stiu sa localizeze un punct intr-un triunghi, desenat pe o coala A4! 🙁

    Am si io o curiozitate: avioanele astea ale noastre or avea emitator GSP, iar proprietarii lor or avea abonamente la un GPS Locator? Ca firmele de curierat au mai toate, cei care fac distributie de napolitane in teritoriu au si ei si, din cate stiu eu, pana si aia care ar trebui sa se ocupe cu deszapezirea le au deja montate pe gredere, camioane, freze etc.. Nu ca le-ar fi frica patronilor ca-si iau utilajele zborul, dar ajuta la calculul distantelor parcurse. Un fel de metoda anti-furt de motorina! 🙂

  9. @alphas: avionul ar fi trebuit să aibă stație fixă de salvare care să emită pe minim două frecvențe (civilă și militară)

  10. Adevarat:fereasca Dumnezeu de cutremur mare!Va fi o mare tragedie !
    Cutremurul din 1977 n-o sa-l uit niciodata…(eram studenta atunci in Bucuresti)

    Condoleante familiilor indoliate!

  11. Multe patetisme. Firesti intr-o tragedie. Analiza insa trebuie sa fie rece si lucida iar masurile drastice. Balbaiala secretarului de stat de la MAI denota frica de serviciile secrete: STS SRi si care draca or mai fi. Ii felicit pe sateni, inclusiv padurari ca nu au fost spectatori cum se mai intampla la intemperii. Ii felicit pe cei de la clubul cu masini de teren ca au dat utilitate unei pasiuni. Merita felicitari si pompierii, SMURD, jandarmii si care au mai fost ca in ciuda unor indrumari de localizare eronata si-au facut datoria.
    Concluzia cea mai amara e ca serviciile secrete sant deturnate in folos politic pentru urmarirea si defaimarea adversarilor.
    Asta e foarte grav.

  12. Foarte amuzant ca mi se spune sa citesc cartea recomadata de mine, in conditiile in care ma ocup cu alta meserie.
    Oricum este revigorant sa vezi postacii de serviciu disculpandu-se in timp ce toata presa (+salvatorii->Marius Pop si altii) spun ca cei de la 112 (si implicit STS) le-au dat coordonate gresite timp de mai multe ore.
    Dar nu este nici o problema, nu va ingrijorati, traiti in RO, o sa scapati si de data asta de orice raspundere (cu sau fara sa fi citit cartea mai sus amintita)…din pacate.
    Haios (daca nu ar fi o tragedie) ca in 2014, intr-o tara europeana, accidentatii sa fie gasiti de un padurar dupa 6-7 ore dupa accident.
    La mai mare! Hai salut! Pe loc repaus…

  13. @ Victore, poate sa aiba 15 statii care emit pe 38 de frecvente pe un avion, ca tot degeaba, atata vreme cat receptia se face mono-directional, cand zboara ori se afla la sol (prabusit ori aterizat regulamentar) in zone izolate. Statiile astea au alt scop, anume de a permite comunicatiile, nu localizarea precisa.

    In acest moment, in zonele nu salbatice, ci izolate (in care se receptioneaza semnal GSM / 3G de la o singura celula!), singura posibilitate de identificare a locului unde se afla “ceva” este printr-un GPS Locator, care este un echipament plus un soft care cupleaza echipamentul la un centru de control al flotei (auto, aeriene, chiar nu conteaza).

    Aplicatiile tip GPS Locator permit ca prin conectarea la oricare patru sateliti sa se stie locul si altitudinea la care se afla un obiect in spatiu. Iar sateliti sunt destui. Niciodata n-am prins la GPS-ul meu (ieftin , vechi, dar adevarat, nu rahat de-asta de pe smartfoane, care vine fara un soft dedicat cat de cat acceptabil!) mai putin de sapte sateliti.

  14. Poate un cutremur (chiar mai mare decat in 1977) ar ajuta la curatirea Romaniei mai mult decat enspe tururi de alegeri!! Zic, nu dau cu parul…..

  15. @Bogdan Nu vroiam sa disculp pe nimeni (cred ca la mine te referi) si stai linistit nu sunt postacul nimanui (poate doar al meu un fel de postac self employed). Vroiam doar sa spun (si au subliniat-o si altii inaintea mea) ca se folosesc argumente tehnice (panaceul localizarilor imposibile – “triangulatia”)fara a se lua in considerare factori obiectivi. Iar vina, da este cu siguranta a institutiilor (guvern, ISU, STS, etc) si a “specialistilor” de acolo care cheltuie sume enorme pe sisteme care iata se dovedesc putin utile in situatii grave (cat ii costa pe langa sumele platite pe astfel de sisteme sa instaleze si acele statii de salvare de care vorbea Victor?). Iar daca vrei un argument in plus pentru a-i acuza pe baieti, citesc acum ca unul dintre supravietuitori avea pornit dispozitivul GPS pe telefon(a reusit o localizare pe google maps) si da – aici daca nu au reusit sa fructifice datele astea e “jale ” mare la nivelul lor (numai ca repet nu e vorba de triangulatie, e altceva). ASA ca hai salut si tie si lasa-ma cu “pe loc repaus” ca ma ia deja frica 🙂

  16. Barfa si Rautatea e baza Romanului!!Incapacitatea de a recunoaste meritele cuiva o avem in sange -asa ca…INDIFERENT la ce ora se ajungea -ziaristii,invitatii comentatorii si clarvazatorii tot in Rol de aFECTATI SI NEMULTUMITI SE DEGHIZAU ..!!!!..Indignarea PREFACUTA a celor de la Antena 3 insa intrece orice limita!! Gadea ,Ursu si cu Badea vor atinge in seara asta culmile Prefacatoriei si Patetismului jucat !gadea e fals rau -felul patetic si ingrijorat pe care il abordeaza e absolut gretos!Ursu-permanent indignat si imbufnat !Badea -ca un bade …asta chiar e incapabil sa spuna ceva pozitiv!!!si de asemenea Rares bogdan-de la GUSA TV-Doamne Fereste!saracu de el ..ce exaltat!

  17. @mihaela: ati pus punctul pe i! Gadea, Badea, Ursu si Rares sunt principalii vinovati. eu n-am nici o vina?

  18. @mihaela – l-ati uitat pe R.Banciu la capitolul “revoltati de serviciu” – doar ca el e de la b1.tv si, probabil, nu se pune!!!

  19. Am doua intrebari pentru autoritatile statului, intrebari ce nu cred ca s-au pus pana la data curenta:

    1. Romania, tara membra NATO, detine un sistem de aparare anti-aeriana, sistem care include aparatura radar militara, aparatura care teoretic trebuie sa poata urmarii parcursul tuturor aeronavelor ce survoleaza spatiul aerian al tarii. A intrebat cineva Ministerul Apararii care este ultima locatie a respectivei aeronave inainte ca aceasta sa dispara de pe radar? Sau cumva fortele armate nu (mai) detin aceasta capacitate de urmarire si aparare a spatiului aerian al tarii (membre NATO) …

    2. In conditiile meteo date era sau nu posibila survolarea zonei cu avioane de vanatoare (ce puteau ajunge foarte repede deasupra perimetrului de cautare si ar trebuii sa aiba capacitatea de a vedea ce este la sol chiar si in conditii meteo proaste)?

  20. Urmeaza tapul ispasitor=cel care va reprezenta tinta tuturor acuzatiilor si in umbra caruia se vor piti adevaratii responsabili.
    @mihaela: operatiunea a “reusit” cu pacientul mort. chiar crezi tu ca “barfa” si “rautatea” sunt de invocat aici?

  21. @bogdan Tapul ispasitor a fost gasit – e Raed Arafat care tine “ascuns” un avion de 1 milion de dolari (sau euro, ce mai conteaza). Mama lui de talhar!

  22. interesant cum medicii sunt lasati sa mearga cu avioane vechi de 40 de ani.cineva din ministerul sanatatii trebuie sa dea socoteala.arahat inclusiv.

  23. Da si vinovati mai sunt rusii (pe langa Arafat) ca n-au raspuns la telefon si fax + email pentru ca erau rapusi de vodka.
    Ne scufundam incet, incet intr-un ridicol absolut si singura senzatie cand mai vad comunicate ale STS/IGP/ROMATSA este greata (cel putin cel de la IGP cu raufacatorii ar trebuie premiat pentru prostia maladiva si absurditate involuntara – este dintr-o piesa de Eugen Ionesco).

  24. @Victor Ciutacu
    Daca se dovedeste ca cei de la autoritatea pentru transplant i-au cerut avionul iar Arafat nu a vrut sa il dea din motive ce nu tin de tehnica (pentru ca deocamdata se spune ca e stricat)da, Arafat – secretarul de stat al Sanatatii si nu numai seful Smurdului – e vinovat. Insa in nici un caz singurul, tapul ispasitor (caci despre asta era vorba). GOOGLE-ind putin am gasit asta. Deci acum 9 luni se promiteau bani la rectificare pentru avion. La sfarsitul anului dragutul de prim-ministru da din fondul de urgenta aflat la dispozitia sa o suma mare bisericilor, primariilor, etc. Nu sunt si ei cel putin la fel de vinovati?

  25. hmm aparent nici “eroul” iovan nu e chiar asa erou.conform legii el nu avea voie sa fie la mansa respectivului avion ca nu mai zurase cu ceva asemanator de 6 luni.ce e si la ministerul transportului dumnezeu cu mila.

  26. tot respectul si consideratia pentru padurar , om care a gasit victimele prin sofisticata si tehnologizata metoda a haulitului mai repede ca autoritatile in care se pompeaza zeci de milioane de euro.
    PS: statuie pentru padurar

  27. Te-ntreb pe tine, Victore, pt. ca eu cand am apucat fostu’ regim, aveam cativa ani: fosta Securitate ar fi fost mai “eficienta” intr-o situatie ca asta decat troika pe care o avem acum? Sincer, fara sa bat spre tortionari sau victime, ma refer doar la protocolul lor intr-o situatie d-asta.
    Daca era Ponta, Bas, Blaga, Maior, oricine afiliat politic, erau gasiti in mai putin de o ora.

    Ai zis ca “sa ne fereasca Dumnezeu de un cutremur”… sunt cinic: daca cutremurul ala curata mai bine mizeria decat civilii obedienti si ignoranti?

    Maior, acum, s-ar umple de cacat daca apare pe ecrane.

  28. Deci nebunia continua la tv, pe forumuri, peste tot!ma gandeam ce iubitori de speculatii suntem noi romanii (si recunosc ca m-a luat si pe mine valul) si cum ar fi daca am fi si noi o tara normala (nu perfecta, normala). Cred in primul rand ca ne-ar interesa mult mai putin triangulatia, gps-ul si alte chestii tehnice, ca i-am lasa pe procurori sa se ocupe de asta (evident niste procurori in care ai avea incredere) iar ce ar conta si s-ar fi facut deja ar fi:demisia ministrului sanatatii pentru ca niste angajati ai sai au murit sau au fost raniti si din cauza lipsei unui avion modern (aflandu-se totusi intr-o misiune importanta);demisia sefului STS, a sefului ISU, a sefilor altor institutii cu atributii in domeniu si de ce nu chiar si a ministrului de interne pentru ca doi oameni au murit din cauza intarzierii in localizarea lor si a proastei organizari a operatiunilor de salvare. Nu ar conta ca ei sau oamenii lor sunt sau nu direct vinovati, de asta s-ar ocupa procuratura, ar conta doar ca institutiile lor nu au putut (obiectiv sau nu ) sa isi faca datoria fata de oameni. Ar fi , in primul rand, o chestiune de onoare…

  29. Competenta guvernului vis-a vis de problemele si solutionarile interne s-a confirmat,daca mai era nevoie,si cu ocazia tragicului accident aviatic de luni.
    Sigur ca Romania beneficiaza de tehnica la varf in domeniul “trackingului” numai ca toate aceste beneficii dragii mei nu sunt pentru muritori…treaba voastra nu este decat sa va lasati prostiti de unii sau de altii(nu prea conteaza de care anume) si sa va platiti taxele fara sa cracniti.Sigur ca chestia asta cu taxele este valabila peste tot in lume,numai ca cei care se respecta cat de cat mai au grija sa nu se faca de fecale si sa mai arunce cateodata cate un os chiar si cu un pic de carne pe el;efortul nu este mare,trebuie doar sa-si faca treaba pentru care au fost in primul rand alesi si mai departe platiti din banul public.Si acum ca si in multe alte ocazii principalii vinovati sunt:INCOMPETENTA si INDOLENTA.Faptul ca acum majoritatea publicului se pierde in discutii tehnice este cel putin o greseala daca nu chiar o diversiune.Scapati de parazitii alesi!Scopul nu este de a avea executii publice in Piata Universitatii ci simplu banii pe care dvs ii dati sa se si reflecte prin prestatii la nivelul asteptarilor si promisiunilor facute.
    @victor:tare lectia de geometrie..logica simpla e greu de asumat…cati dintre EI s-or fi strecurat in noaptea asta in camera pustiului de-a saptea ca sa-l descopere pe Pitagora…dar degeaba,e prea tarziu. 🙁

  30. L-am auzit aseara la emisiunea ta pe Adrian Fulea. Cata aroganta! Mi-a adus aminte ca stapanul sau Opris ca si sereistul Maior au sfidat Parlamentul tratandul cu spatele. Institutiile astea (si altele) si-au stabilit hotare si nu trec de ele dar nici nu lasa loc altora sa interactioneze. Aflam (daca o fi asa) ca IGPR si SRI au sisteme performante de detectie dar nu pot fi folosite decat in cazuri penale. Mai sa fie! Chiar daca ar fi incalcat legea pentru a salva vieti nu ar fi avut raspundere. Exista articol in Codul Penal pentru exonerare de raspundere in astfel de cazuri. Trebuie un cutremur sa cada multe capete.

  31. Se pun trei intrebari.
    1. Avem tehnologie sa putem identifica in timp real coordonatele unei persoane care are telefon mobil functional intr-o anumita zona?
    2. Care este precizia de identificare a coordonatelor?
    3. Care este institutia abilitata sa faca aceasta identificare?

  32. Ministrul de Interne are un singur regret: ca “fapta” s-a intamplat in mandatul lui.
    In rest, toata lumea si-a facut datoria, doar localizarea, mama ei de localizare, nu a vrut sa isi faca datoria. 15 ani de inchisoare cu executare pentru localizare si vreo doua duzini de pulane sa se invete minte sa nu asculte ordenu’ lu’ toa’rasu Stroe data viitoare. Ma intreb daca salvatorii (cei adevarati, nu aia platiti din banii publici pentru asta) vor fi si ei “instelati” cu Steaua Romaniei… Sau aia e doar pentru aia care au stele deja pe umerii lor largi…

  33. marturia unui salvamont, facuta public pe grupul yahoo aviatia.ro

    Salutare
    > tuturor,
    >
    > Nici
    > nu stiu ce ce sa incep, probabil cel mai usor ar fi sa ma
    > prezint. Ma numesc Sorin Popa, sunt membru Salvamont Alba
    > si de vreo 3 ani m-am apucat si de zbor
    > cu parapanta. Sunt un pasionat de IT si electronica si tot
    > ce inseamna Tech, fericit detinator de titulatura de inginer
    > diplomat!
    >
    > Ieri noapte am luat si eu parte la toata
    > operatiunea de cautare si salvare. O sa va povestesc, ce am
    > trait, simtit si vazut eu!
    > Am un Gps
    > Garmin Etrex Venturer CX, cu harti updatate, tweak-uite etc.
    > Am investit mult timp (in 9 ani, de cand il am) cititnd mii
    > de km de forumuri ca si asta, despre acest GPS, ca sa scot
    > tot ce poate el sa dea mai bun. Deci este foarte preaparat,
    > si nu ma duc nici la WC fara el. Am avut destul de multe
    > actiuni de cautare, unde l-am folosit si a salvat vieti! De
    > cand m-am apucat de zbor, are locul lui sfant in cockpit.
    >
    >
    > Am fost anuntat la ora 16:16 minute, sunt
    > domiciliat in mun Aiud judetul Alba, la 141 de Km de sat
    > Horea, asa ca drumul pana acolo necesita circa 2-2ore si
    > jumatate. La ora 16:50 paraseam orasul, si am gonit tot
    > drumul pe ceata, precum Colin McRae, pe o ceata
    > oribila. Am ajuns la aproximativ ora 19, sau foarte putin
    > peste aceasta ora!
    >
    > Primul lucru pe
    > care am incercat sa il fac, ii sa aflu coordonate. Eram mai
    > mult ca sigur ca intr-un astfel de incidend aviatic, trebuie
    > sa se stie cel putin coordonate. Cu toate ca pe drum le
    > spuneam colegilor mei “ca sigur pana ajungem noi de la
    > asa distanta, din Aiud, toata lumea este salvata etc”.
    >
    >
    > Odata ajunsi in
    > zona unde s-a facut asa-zisa “Celula de Criza”,
    > ne-am lovit de urmatoarele probleme:
    >
    >
    >
    > 1. PRESA NU A FACUT ALTCEVA DECAT SA NE INCURCE. S-A
    > INTARZIA CEL PUTIN O ORA DIN CAUZA LOR (NE CEREAU SA LE
    > CARAM OPERATORII CU MASINILE, etc)
    >
    >
    > 2. POLITIA A FOST DEPASITA DE SITUATIE. TREBUIA IMPREUNA
    > CU JANDARMII SA NU PERMITA ACCESUL FACTORILOR
    > PERTURBATORI
    >
    >
    > 3. IGSU DEPASITI DE SITUATIE, NU AM VAZUT PE UN
    > CONDUCATOR CARE SA GESTIONEZE LOGIC SI COERENT SITUATIA
    >
    >
    > 4. CEA MAI MARE SI CEA MAI GRAVA!!!!!!! LIPSA TOTALA DE
    > COMUNICARE INTRE INTITUTIILE STATULUI TRIMISE SA
    > ACTIONEZE
    >
    >
    > Noi cei de la SALVAMONT,
    > am fost dati la o parte, cu toate ca aveam dotarea tehnica,
    > cunostintele necesare! O targa speciala de transport costa 2
    > mii de euro, cele pe care le vedeti in filmarile de la
    > televiziuni, si eu au preferat sa care accidentatii cu
    > patura si doi pari de brazi, de catre padurari si jandarmi.
    > Multi dintre salvatorii montani sunt pregatiti in centrele
    > SMURD ca sa devina si Paramedici, ca degeaba ajungi la
    > accidentat si nu sti ca ii faci nimic. Noua ni s-a spus
    > sa ne retragem cand eram la 10 minute de ei!
    >
    >
    >
    > Am sa continui povestea (m-am cam abatut de la subiect),
    > cineva avea coordonatele exacte, am vazut si eu acum la
    > televizor, dar noua ni s-a spus ca nu le au, si ca de la STS
    > au stabilit un perimetru de cautare format din 3 coordonate,
    > transformate de catre nu stiu ce specialist GIS!
    >
    >
    > Dupa ce m-am luptat 15 minute rugand in dreapta si in
    > stanga, am reusit sa fac rost de 2 dintre ele.! Le-am
    > introdus in GPS, si am verificat daca au vreo logica.
    > Intr-adevar imi indica un punct aflat la 13.8 Km de unde
    > eram noi. Am luat 2 padurari care stiau zona cu ochii
    > inchisi si am plecat! dupa doua ore de umblat s-a ajuns la
    > concluzia ca acele coordonate furnizate de STS erau gresite,
    > si n-am intors la locul unde am lasat masinile. Intre timp
    > am comunicate pe radio si pe telefoane cu colegii de la
    > Salvamont Cluj, Bihor si Margau.
    >
    >
    > Toti am abordat cautarea din directii diferite, in asa fel
    > incat sa cuprindem o zona cat mai mare de cautare, avand in
    > vedere ca nu ne puteam baza pe coordonatele furnizate de
    > STS.In acest timp mai multe persoane aveau informatii de
    > care noi aveam nevoie dar au hotarat sa NU ni le
    > furnizeze, si ma refer aici la politie, care au trimis
    > padurari in directia buna dar noua nu ni s-a comunicat.
    > inclusiv clubul de off-road au primit mai multe informatii
    > decat noi.
    >
    >
    > La un moment dat tot convoiul de masini a plecat la vale, si
    > padurarii care erau cu noi au luat legatura telefonic cu
    > colegii lor care erau foarte aproape de avionul prabusit. De
    > indata li s-au luminat fetele si au zis : “stim unde
    > is, si va putem duce pe un drum numa de noi stiut, ii
    > periculos ca ii gheata, si ii drum forestier abrupt, dar
    > daca reusim sa trecem de 4 puncte critice, atunci ajungem pe
    > culmea dealului exact deasupra loc, si de acolo pe jos
    > ajungem in 5 minute”
    >
    >
    > Zis si facut, ne-am suit in masina (o Lada Niva Pick-up 4×4
    > du reductor si diferential blocabil) si ne-am despartit de
    > convoi, am urcat pe cel mai extrem drum pe care am urcat in
    > viata mea, si la un moment dat din spate ne-au ajuns doua
    > masini de la Transilvania Off-road, ne-au urmat o buna
    > bucata de drum, si eram bucurosi ca au masini puternice si
    > ne pot ajuta la transportul accidentatiilor, dar la un
    > moment dat, s-au intors din drum, si nu i-am mai vazut!
    >
    >
    > La scurt timp ni s-a cerut sa ne retragem, cand eram la 10
    > minute de mers pe jos de locul accidentului!
    > Cam asta ii pe scurt ce am trait eu si colegii
    > mei!
    >
    >
    > Informatiile astea is brute, imi pare rau
    > ca nu am fost lasat sa imi fac ce am fost invatat sa fac!
    > Iubesc ceea ce fac, puteti sa dati cu orice in mine sau
    > Salvamont, dar am crescut in munte, am avut probleme, si
    > mi-as fi dorit sa fi avut pe cineva ca si colegii mei, la
    > care sa apelez in momentele alea critice, dar nu erau pe
    > vremea aia. Facem tot ce facem din cauza ca, chiar vrem sa
    > credem ca mai exista un pic de umanitate in tara asta si ca
    > valorile umane le eclipseaza pe cele materiale. Nu
    > remuneratia ne tine in job-ul asta, si nu ne punem la bataie
    > sanatatea si viata pt. un pumn de marunti, ci pentru ca ne
    > place le vedem fetele fericite ale oamenilor pe care ii
    > salvam. Si ii ajutam cu placere intotdeauna!
    >
    >
    > Nu vreau sa starnesc
    > polemici, nu am energie necesara de risipit, au cei din
    > presa, si aia care stau in studioul
    >
    > televiziunilor si nu au
    > habar ce inseamna sa umbli noaptea prin zapada ud la
    > picioare, cu rucsac de 20 de Kg in spate
    > incercand cu orice pret sa
    > iti ajuti un seaman! Ca asa vrei si poti!
    >
    >
    > Asa ca draga
    > domnule Daniel MATEI, eu is un
    > salvamontist simplu care mi-am dedicat mai bine de 10 ani
    > acestei activitati
    >
    > am facut
    > scoli peste scoli de tehnici de salvare, stiu cum sa
    > folosesc un gps….dar am fost pus intr-un beci langa
    > papucii vechi nefolositori
    > si eclipsat de intunericul
    > prostiei!
    >
    >
    > Iti multumesc domnule
    > Daniel MATEI, ca
    > mi-a dat ocazia sa imi exprim gandurile astea pornite din
    > frustrari, si sa stiti ca ma adresez cu “domnule”
    > nu din cauza ca vreau sa fiu ironic, ci din respect pt mama
    > mea care m-a educat sa fiu respectuos!
    >
    >
    > Doamne-ajuta!

    Care este motivul adevarat pentru care s-a ajuns aici? Cine dorea moartea celor din avion?

  34. Evenimente (nefericite) ca cel de zilele trecute ma conving, inca o data, ca uitatul la televiziunile de stiri (si talk-show-uri) este o MARE pierdere de timp. Cantitatea enorma de KKT pe care o mananca cei mai multi dintre ziaristi, invitati si analisti este incredibila si nu pot intelege cum de nu le miroasa la nici unul (ca sa nu mai spun de gust).
    Victore, cu scuzele de rigoare, sunt mult mai castigat sa-ti citesc, in cateva minute, textele scrise de tine pe blog (si unele comentarii) decat sa-ti urmaresc emisiunea. Ai de-a face cu un numar impresionant de cretini si neamuri proaste de la care nu reusisti sa scoti nimic interesant iar telespectatorii sigur nu pricep nimic, desi pretind contrariul.
    Pe de alta parte, interviurile 1-la-1 sunt altceva; din pacate nu am reusit sa le mai vad in ultima vreme.

  35. @bigradu: daca te-ai fi uitat aseara, ai fi vazut cum aruncau institutiile vina de la una la alta si cum fiecare-si facea propria celula de criza

  36. Scuze,
    Am uitat sa-i mentionez pe “profesionistii” din ministere.
    Din pacate cei din administratie nu stiu decat sa se bata pentru propriile salarii, sporuri, bonusuri, SPAGI, etc. si-i doare la basca de ce au de facut. Nu stiu daca ar trebui dati afara (desi asa ar trebui), dar sigur ar trebui sa li se taie toate primele, bonusurile si salariile la minimul posibil.
    In privinta lui Radu Stroe, imi amintesc ce-a spus Ioan Rus despre el: “un smecheras de mana a doua”. Nu este Rus un soare al politicii si inteligentei romanesti, dar in privinta lui Stroe a nimerit-o bine, desi s-a exprimat foarte diplomatic.

  37. Si inca ceva:
    Multele celule de criza pe care doreau sa le stabileasca fiecare institutie seamana cu cele cateva centre de comanda ale armatei romane din Decembrie 1989. Unul la Militaru, unul la Guse, unul la Iliescu, etc. Cam ca Ghita Pristanda in “O scrisoare pierduta”.

  38. Victore, cred ca liberalii au pierdut un bun moment sa arate ca se poate face si altfel de politica. Repet ce am spus nici nu conteaza ca s-a facut tot ce se putea sau nu (aparent nu), ca aveam sau nu tehnica, pe mine ca cetatean ma intereseaza rezultatul. Nu a iesit cum trebuie pleci frate, ca esti sau nu vinovat asta stabilesc altii. Si e valabil si pentru cei de la ministerul sanatatii, ministru, secretar de stat si cine o mai fi (vad ca in mod absolut ciudat nimeni nu aminteste de faptul ca tragedia, inainte de interventia proasta, s-a produs din cauza unui aparat vai de capul lui)

  39. si inca ceva, fara sa incerc sa duc discutia neaparat pe linia asta, dar faptul ca nu iti functioneaza sistemul de interventie in caz de urgenta la aproape nici un nivel (STS,ISU,ROMATSA, etc) nu inseamna un atentat la siguranta nationala?? unde dracu e seful CSAT-ului, macar sa arate si el ca stie despre ce e vorba. In ’77 (e drept ca e o alta scara) Odiosul era in cizme pe ruine si urla la aia sa-si faca treaba ..cum spuneai si tu sa ne fereasca al de sus de o tragedie mai mare

  40. a fost un mare rahat toata aceasta asa zisa operatiune de salvare… nimeni nu a facut nimic ore intregi, iar ponta a aparut la televizor seara pe la 20 ca sa spuna ca oamenii au fost gasiti… ar trebui sa isi dea toti demisia, de la ponta, stroe, opris si pana la dobitocii din politie si isu…

  41. @daniel: seful CSAT il cauta pe Elan prin Israel si spune ca a auzit ceva – asa, vag – de-un accident pe-acasa
    @bigradu: sistemul unic cu nu-stiu-cate falange lucreaza la fel de prost in orice regim politic. acum i-a lovit nasulia pe uselisti. daca pica la pedelisti, era la fel. schimba numele coordonatorului din Rus in Igas, ca Opris e etern, si numai inchipuie-ti efectele

  42. Asa, acum ca am gasit vinovatii adevarati, “sa-i bagam la puscarie” (citeste sa-i avansam) si sa ne vedem mai departe de ale noastre…avem europarlamentare, avem prezidentiale…sa le organizam cum trebuie zic.
    Tragediile vin si pleaca, ministrii ramin.

  43. Comentariul nu avea, din pacate, nici o legatura cu politica sau partidele. Problema este mai adanca, din fimul “Romania tara frumoasa, pacat ca-i locuita”. Nu am iluzii ca PDL-ul sau PSD-ul ar fi putut reactiona mai bine decat ministrul liberal al internelor. E o problema de genetica nationala care, din pacate, are multe si mari greseli.
    In privinta comentariului lui Rus despre Stroe, iarasi nu are nici o legatura cu aparteneta politica a lui Rus. Este doar un comentariu diplomatic despre o nulitate. Din pacate nu am gasit nici o caracterizare similara (care sa fie suportabila atat pentru mine cat si pentru tine) facuta de luceafarul de la Cotroceni:)

  44. Apropo de UPDATE – chiar nu inteleg ce castiga Basescu din faptul ca niste gigei au fost dati afara din functii.

    O parte importanta din vina o are si softul de sute de mii de euro facut de firma “mogulului”. Poate ar trebui investigat putin cum a castigat firma respectiva contractul.

  45. Chiper si Francu au iesit.
    Opris e pe stand-by.

    Doar atat?
    Atat, folks, doar atat putem.
    O sa se stinga totul ca-n cazul cu Muntenegru.

    Victore, clar, ne tragem doar din daci: n-am fost uniti nici atunci, nici acum si niciodata in viitor. Daca e sa le dau dreptate protocronistilor cu ceva, le dau dreptate p-asta.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.