Esti aici:
Prima pagină > News Flash > Manualul micului cititor de facturi: nu plăti nimic până nu verifici tot

Manualul micului cititor de facturi: nu plăti nimic până nu verifici tot

E nebunie cu cheltuielile lunare la utilități. Toți stăm încordați și ne ia cu frisoane când vedem plicul sau mailul de înștiințare de plată de la furnizor. Și, totuși, n-ai de ales. Trebuie să plătești, fiindcă trăiești în secolul XXI, te-ai învățat cu un anume nivel de confort, iar peștera nu e o soluție. Dar, înainte să dai click sau să te duci la casierie, asigură-te că achiți fix ce ai consumat.
Așadar, e ziua aia în care ți-a venit factura la energie sau gaze naturale? Ce trebuie să faci până s-o plătești? Verifici, în primul rând, dacă prețul componentei de energie activă facturat este conform ofertei pe care tu ai acceptat-o și a contractului pe care l-ai încheiat cu furnizorul. Dacă transmiți lunar indexul, iar asta ar trebui să devină obișnuință, plătești, în teorie, cât consumi. Nu te culca, însă, pe-o ureche, sistemul e departe de a fi perfect. Verifică, totuși, dacă ai fost facturat potrivit indexului pe care l-ai transmis. Și, din nou cuvântul magic, verifică și tipul de consum de pe factură, estimat sau de regularizare.
Nu crezi că valoarea facturii reflectă consumul tău real? Cere detalii și clarificări furnizorului. Nu uita, ai dreptul legal să primești, gratuit, facturile și informațiile de facturare. Nu ți se face vreun favor. Furnizorul tău de energie electrică sau gaze naturale este obligat prin lege să-ți răspundă în maxim 15 zile lucrătoare și să aibă puncte unice de contact. Tu, clientul plătitor de factură, trebuie să primești de la furnizor informații despre toate drepturile tale, legislaţia în vigoare și, foarte important, căile de soluţionare a litigiilor în cazul unor cereri, plângeri, sesizări, reclamaţii sau contestaţii.
Dacă nu ai primit clarificările necesare sau, pur și simplu, nu ești mulțumit de răspuns, nu te resemna, adresează-te ANRE. Sună în call-centerul ANRE, la numerele 0374554265 sau 0219782, ambele cu tarif normal și apelabile din toate rețelele de telefonie. În caz de nemulțumire extremă sau de forță majoră, reclamă la Protecția Consumatorului sau, în final, adresează-te instanței de judecată.
Până să ajungi aici, însă, nu ignora, sub nici o formă, termenul scadent pentru plata facturii și notificările transmise de furnizor privind modificarea condițiilor din contract, mai ales cele care anunță schimbări de preț/tarif. E o perioadă de haos pe piața energetică, în care legile se schimbă de la o lună la alta, nu vrei și nu trebuie să te coste pe tine suplimentar. Verifică și asigura-te că plătești fix cât consumi!

Comentarii

comentarii

Similar Posts

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.