Motto: “Pâinea se mănâncă pe rând”
După ce termină de dat vina (uneori cu argumente valide) pe lumea rea, pe soarta crudă, pe facebook, pe toate conspirațiile din exterior, poate că pesediștii se vor apuca să se uite unii-n ochii celorlalți. Și, n-ar fi rău, în oglindă. Și-i vor descoperi, cu mare surprindere, sunt convins, pe adevărații părinți ai dezastrului electoral. Pe cei care au avut aproape totul și sunt la un pas să nu mai aibă nimic.
Pentru că nimeni altcineva nu i-a silit să fie aroganți și lacomi, pentru că nimeni altcineva nu i-a obligat să se comporte ca un tăvălug care strivește nemilos orice obstacol răsărit în cale, pentru că nimeni altcineva nu le-a băgat pe gât cu de-a sila o campanie electorală în timpul căreia un candidat abia trecut de 40 de ani a arătat ca un prim-secretar de județ, pentru că nimeni altcineva nu a promovat în guvern și-n toate structurile executive de putere niște (hai să fiu amabil) mediocri docili paraleli cu orice suspiciune de competență, pentru că nimeni altcineva nu a și-a bătut joc de imensul avantaj de a veni la guvernare pe imensul val de ură și de așteptare a revanșei generat în societate de nocivul regim Băsescu.
Da, pesediștilor, există lucruri aparent inexplicabile. Le-am remarcat, le-am scris, le-am spus. Da, pesediștilor, există suspiciunea unei influențe politico-economice externe masive ca lucrurile să arate ca azi. Asta nu schimbă cu nimic realitatea. Da, pesediștilor, propaganda lor a fost mult mai eficientă și (culmea, cu voi la guvernare) chiar mai bine plătită decât a voastră. O știți mult mai bine decât mine. Da, pesediștilor, serviciile secrete (pe care le-ați tămâiat și care vă făceau complice cu ochiul) v-au lucrat ca la carte, atât prin operativii nevăzuți, cât și prin acoperiții cu influență publică pe care, deși ați încercat, n-ați reușit nici măcar să-i cumpărați în favoarea voastră. Pe bani de la voi, au lucrat pe față pentru ăilalți. Iar asta ar trebui să vă umple de rușine. Da, pesediștilor, oameni care înainte vreme v-au sprijinit public sau măcar nu v-au rupt în bucăți nu fiindcă vă suspectau de genialitate politică, ci pentru că păreați sinceri în antibăsismul vostru manifest, s-au lămurit, la scurtă vreme după ce v-ați lățit cururile în confortabilele fotolii de piele, câte parale vă face pielea, cât caracter (n-)aveți și ce v-a mânat, de fapt, în luptă. Și n-au mai turat deloc motoarele-n campanie. Da, pesediștilor, iar v-ați crezut veșnici. Și ați redescoperit pe pielea voastră cât ține veșnicia la români.
P.S. Alegerile au trecut, revin la vechile/bunele obiceiuri. Fără activism politic prost, fără devieri de la subiect, fără linkuri ajutătoare. Cine vrea libertate totală să încerce facebook. Aici sunt reguli. Și acolo, fie vorba între noi…
Eu deja fac alergie cand aud cuvantul “diaspora”. Nu ptr ca nu le inteleg supararea, ptr ca aici au dreptate, ci ptr ca aceasta campanie s-a bazat enorm pe acest segment slab. Dar pe noi, cei de aici , ne mai vede cineva? Ne mai aude cineva? Desi, aceasta campanie a fost una extrem de murdara, de ambele parti, dura, bazata mai mult pe lozinci, cuvinte grele, eu, un umil cetatean roman, nu am auzit , de fapt, nimic concret. Nici de la o tabara, nici de la cealalata. Desi, nu l-am votat pe KI, ptr ca nu pot vota o doamna corigenta la aritmetica , o doamna care in 2012 a spus ca este lovitura de stat, un Blaga, Videanu, Berceanu, o simpla asociere cu Tokes (sincer, numai auzind numele asta, am fiori..si nu de placere), nici cu actiunile si comportamentul lui Ponta nu am fost de acord. Si, uite-ma pe mine, unul din cei multi cetateni cu drept de vot, obligata sa aleg un rau, raul cel mai mic (din punctul meu de vedere). Si asa am votat PSD-ul. Da, PSD-ul trebuie sa se analizeze, sa se reinventeze, sa scape de stigmatul “comunisti”, hoti, sa faca o infuzie de oameni tineri,bataiosi, cu o doza mai mica de cinism, laudarosenie, cu anumite vederi, intr-adevar, democratice etc etc. Si posibil, Ponta, sa fi pierdut ptr ca “era prea pregatit” (asa cum a si spus-o, de altfel), prea detinea datele tehnice (crestere economica, PIB ). Romanul nu e obisnuit cu asa ceva. El se ghideaza dupa vorbe, lozinci care mai de care si (sa-mi fie iertata ceea ce voi spune acum)…dupa efectul turmei de oi. Am vazut pe FB si eu ce a insemnat “revolutia FB”. Ceva de genul :”hai fata, uite cati voteaza cu KI, hai sa votam si noi cu el”, ci nu ptr ca aveau, intr-adevar, anumite convingeri democrato-liberale (astia sunt chiar putini).
pe vremurile de dinainte de ’89 era un banc,vede unul o coada si,conform obiceiului intreaba ce se vine.”zoze”i se raspunde.omul se aseaza la coada,aunge la vanzator si ala ii spune ca nu mai are zoze ci zuze.ok,da-mi doua kile daca tot am stat.vanzatorul ii da marfa ambalata,omul pleaca acasa si cand desface pachetul ces avezi,gaseste dode!cam asta se intampla pe la noi.oricum ai da-o gasesti altceva in ambalaj.astept sa vad cum se va termina povestea de dragoste dintre hipsteri si iohannis.si mai ales cand!
Victor, nu mi-aș permite să jignesc pe nimeni, nici pe blogul tău, nici în alta parte.
Pur și simplu gălețile cu mizerii din campania ce tocmai a trecut e posibil să-mi fi atins nervul puțin.
Și mă gândesc la toți cei care au făcut campanii pentru ambii cantindați.
La tovarășa Firea mă refeream în aceeași direcție în care te referi și tu. Doar cu mult mai mult dezgust.
Apoi, spre exemplu, din partea cealalta, aduceti-vă aminte de Orban L, Blaga și toți corifeii care s-au corcit intre ei după ce ne-au umplut ultimii 10 ani cu disprețul lor și care acum au băgat capu la poza marilor infrângători…
Io unul n-am votat cu Basescu niciodata, si am votat pentru suspendarea lui de doua ori. Ba mai mult, l-am votat pe Geoana, care de rusine ca si-a batut joc de voturile noastre inainte de vreme, n-ar trebui sa-si arata fata nici pe la piata. Dar greu cu rusinea. Asa, trecand de introducere, l-am votat pe Iohannis linistit, si nu anti-PSD. Omul chiar imi pare din alt aluat decat Basescu si ai lui, numa ca ramane de vazut. Iara Ponta, o fi avand el idei si idealuri bune, dar n-are nici un fel de consecventa cu nimic, nici macar cu el insusi. In primul rand ca presedinte fiind ai nevoie de viziune, ce dracu de viziune ai cand te aliezi cu domnu Dan si CVT? Ai trebui sa-ti concediezi analistii care ti-au recomandat asta, si propria-ti minte ca a acceptat.
Io zic ca K.I. ii un pas inainte ca si presedinte, dar ramane de vazut. Numa ca atitudinea de primar, care face drege si da ordine, se va mai perpetua o vreme.
Daca tot e sa vorbim de tradare, vad ca Mirel insista.
Acum cand lumea s-a mai linistit sunt tentat sa fac o mica speculatie. Pare ca “alegerile” astea sunt ca un fel de examen de “doctorat” dar nu pentru “fauna” din “padure” ci pentru “lupii” tineri “aspiranti” din “haita”. Pur si simplu la “sesiunea” asta “lupii” tineri nu au luat nota 10(pentru ca examenele astea se iau numai cu 10). Asa ca batranul “lup” (care poate si-a plimbat palaria si la Clubul “politic”)le-a dat o laba peste bot din nou aspirantilor si le-a spus ca nu merge cu lucrari “plagiate”. Asa ca “aspirantii” trebuie sa se puna iar cu burta pe “carte” si sa stapaneasca profund toate tehnicile pentru ca la “examene” din astea nu e nimic de neglijat. Se pare ca “batranii” stapanesc bine toate “tehnicile”, chiar si pe cele noi. Experienta a invins din nou.
Pot sa intreb si eu ceva?
Daca suntem asa de dornici sa votam(fiind plecati din tara) de ce nu facem un minim gest de normalitate: cu trei luni inainte de vot transmitem sub o forma oarecare – email, scrisoare, etc. – intentia noastra pentru ca autoritatile sa poata face o estimare cat de cat mai apropiata de realitate in legatura cu numarul si amplasarea sectiilor de vot din diaspora.
Ca nici sa faci 3000 de sectii si sa vina ca in alte dati, 200.000 de oameni. Adica o sectie cam la 70 de insi.
@ana, pentru ca nu exista nici o legislatie sau reglementare in sensul asta.
parerea mea sincera e ca a castigat cine a manipulat mai bine, cine a promis mai mult “unde trebuie”… in rest, aroganta si nesimtire, …in ambele tabere
Bravos monser ! E bine ca nu ai uitat de cauze si ca nu ai ramas cramponat doar in efecte .
Si in materie de cauze si efecte sa nu uitam de vorba ceea din batrani : the winner takes it all…. Status-quo-ul actual nu-i decat aparent…
O analiza perfecta. Totusi ramane destul de greu de inteles victoria lui Iohnnis, caci si tabara PNL-isto-PDL-ista avea/are cel putin tot atatea vulnerabilitati, “pacate” etc
da, e absolut lucida analiza.. intrebarea este credeti ca romanilor per ansamblu le pasa ca se numeste Ponta sau Ionhanis Presedintele … adica noi cei 5 milioane n-am vrut schimbarea? dece ne luptam sa-i dezmeticim pe PSD-isti si sa le punem furtunul cu oxigen daca ei si-l smulg ca bezmeticii din prostie sau ticalosie…Asta e realitatea …Johanis si sustinatorii lui au castigat …si daca lucrurile vor merge bine … nu avem nici un argument sa ne fronsam …daca insa urmeaza iar o teapa tip Basescu made in Germany intrebarea e ce vom face noi cei 5 milioane caci ei vor face ce-au facut si basistii …vor zice ca omul are intentii bune dar nu le vedem noi …pe principiul bancului „voi credeti ce vedeti sau ce va spunem noi”?
Offtopic….
Revolutia culturala a inceput….pentru cine mai
stie ce a fost aia….
Pe Facebook, Garzile Rosii flutura cartulia lui
Mao, in numele dreptei!!!
Ce face incultura din oameni…
Ce am inteles din ultimele zile:avem un presedinte care ne va duce pe noi culmi de dezvoltare si progres,care spune ca Noi PNL vrem toata puterea.Doamna Kovesi spune azi ca trebuie reintrodusa legea BIG BROTHER…deci sa fie stocate date despre toata lumea…Iar multi dintre sustinatorii noului presedinte au o atitudine cine nu e cu noi e impotriva noastra …Iar in partea cealalta e PSD ul…vor urma niste ani foarte interesanti de urmarit…
Daca tot se poarta sa faci previziuni (sumbre sau nu, bazate pe argumente sau nu), hai sa fac si eu una: pana la primavara nu mai e vreun comentator pe blogul asta care sa il injure pe Iohannis. Si nu pentru ca s-ar demonstra ca e un bun presedinte.
Oare au priceput că V. Ponta nu are textură de preşedinte al Republicii?
@flo-ww:
PSD-ul de astazi (fost PDSR, fost FDSN, fost FSN)
s-a rebranduit inca din 2000, cand a preluat sigla, pedigree-ul si blazonul partidului istoric PSDR, reinfiintat in ianuarie 1990 de regretatul Sergiu Cunescu.
Basescu a declarat ca patronii sunt stresati ca nu pot sa-si faca un bussines-plan pe motiv ca nu stiu ce e la capitolul investii in bugetul Guvernului. Astia nu-s patroni, ci lipitori. Sunt patroni de succes din afaceri cu statul. Te intreb. Asta e capitalism sau comunim, ca numai ce scaparam de el duminica?
@Gigi – ai dreptate, s’ar putea sa fie considerat diversionar, iar eu coleg de celula cu domnul Ciutac’ si altii cretini ca noi care ne’am inselat!
bravo victore frumos comentariu ai perfecta dreptate. cu deosebit respect
Ce emisiuni bune-ți ies cînd nu inviți politicieni!
Total de acord cu cele exprimate de către dumneavoatră, mi se pare complet.
Ceea ce trebuia să pună PSD pe facebook tinerilor băsişti – anticomunişti era video de la jos si chestii în genul ăla, să-l facă cunoscut pe râsul ăla de dreapta, ca fiind de la PDL si că asta înseamnă băsismul. Clipul de mai jos mi se pare imposibilul făcut posibil prin băsism,de un meltenism si de o ciobănie irecuperabilă. Băsismul în stare pură.
https://www.youtube.com/watch?v=u5L2WQZX13A&feature=youtu.be
Am reusit sa adun atat de mult cinism in ultimii ani fata de populatia Romaniei si de felul de a fi al majoritatii ca tin sa te contrazic.
Chiar ne meritam soarta si PSD-ul nu a pierdut alegeri din merit propriu (desi a contribuit si el destul). Nu, motivul pentru care Iohannis este presedintele ales al romaniilor pare a fi legat de natura umana si poate in mod special, de cea a romanului.
Suntem tara in care un presedinte provoaca atatea crize politice si aduce o reputatie atat de proasta Romaniei dar care in acelasi timp este singurul presedinte care si-a exercitat abilitatea de a conduce aceasta tara pentru 2 mandate, in ciuda porcariilor ce au avut in politica de ani intregi. Nu doar atat, vorbim de un presedinte suspendat de 2 ori din functie de legislativ, care a reusit sa revina atat prin votul contra suspendarii lui cat si prin gaselnite birocratice de prost gust.
Nu am si nu pot sa uit evenimentele din 2009 cand Basescu a facut cacealma cu prim-ministrii pana a fost re-ales de 5milioane+ de oameni.
Mai important, nu pot niciodata sa uit evenimentul din 2012 cand 7,4 milioane de romani au cerut demisia presedintelui si nimic in drum dupa!
Vorbim de crize politice de anvergura similara cu Maidan-ul care au lasat totusi milioane de romani neinteresati sau ne-agitati.
Hai sa fim seriosi domnule Ciutacu si oameni care sunteti de acord cu el. PSD-ul putea sa il aibe si pe Iisus Hristos drept candidat si tot pierdeau datorita puhoiului imens de incultura, zapaceala, aroganta, dezinformare, spirit de turma si multe alte “calitati” specifice poporului roman. Am urmarit cu fascinatie cum tineri “intelectuali” vorbeau despre vremuri in care ei nu erau nascuti sau sustineau vorbe si lozinci fara a le verifica sau fara macar de a gandi un pic logic, la modul cel mai simplu.
Rate de promovabilitate a bacalaureatului in ultimii 6 ani:
69% 2010
45% 2011
43% 2012
56% 2013
60% 2014
Vorbim de aproximativ un milion de tineri din aceste generatii cu cele mai proaste rate de promovabilitate din istoria tarii. Ca sa vezi coincidenta 🙂
macovei zicea ceva de 1.5 milioane de voturi furate la referendum – la asa ceva a achiesat si misitul madamei nuland la bucuresti – dna-ul s-a agitat si a gasit cateva mii, dupa abuzuri si scandal. e posibil ca la ultimile alegeri vreo 3 milioane de voturi sa fie ‘imaginare’ – cu stampile pe buletine de vot sau fara stampile, sa nu reprezinte vointa la vot a unor cetateni cu drept de vot.in timpul liber si din pura curiozitate , eu si un amic ne tot uitam la numarul de voturi, de alegatori, la cele de la recensamant.. se aseaza naspa, de parca ar fi numere trucate de mafioti la pariuri ilegale. mie imi miroase a frauda pe toata linia, si nu doar acum , ci in ultimii douazeci de ani, probabil. in tara in care nici dupa 25 de ani n-am gasit o urma din teroristii omniprezenti in 89,e posibil sa nu stim niciodata exact cum ni se fraudeaza de fapt votul – dar macar putem incerca cu ceva statistica sa aratam ca votam degeaba – iese cum vor altii- ori unii mai smecheri de la noi, sau mai degraba altii si mai smecheri cu interese la noi , de la est sau de la vest. o sa comparam si cu cifrele relevante din alte locuri, mai asezate si mai democrate decat romania- macar sa fiu eu sigur ca stim ca nu stim cati suntem si cati votam – vorba lu’ melescanu : ca e clar ca nu e clar. a cauta vinovati pentru ce pierd unii sau castiga altii devine nerelevant cata vreme exercitiul votului sau deciziile economico-politice sunt profund viciate de cifre si statistici nereale.
Victor, astept un articol pe noua tema Bica.sunt curios de parerea ta in legatura cu basescu/udrea si noua veste ca csm a dat aviz doar pt arest la domiciliu . cam ciudat avizul asta
mare marlanie asta cu scosu’ pe usa din fatza pentru unii si pentru altii prin spate in masina cu geamuri cu folie negra pe spate.fraierii prin fatza , smecherii prin spate
ar fi bine ca statu’ sa renoveze repede cazarea la Târgşor ca e groasa … 🙂
În sfârșit!!! Alinei Bica îi iese pe nas… ce-a tras pe nas la ANRP! (Că la Paris a fost fată cuminte, mânca-o-ar mama! )
P.S. Scuze, e pe lângă subiect, dar n-am rezistat!
Fesebuci – fara fantezie. Cateva mii de unguri au iesit in strada cerand demisia guvernului Viktor Orban pentru coruptie si orientarea tarii spre Est. Seamana, nu ?!
scuze pentru off-line-ul anterior..ma voi limita de acum incolo sa comentez strict pe articol
Chiar nu imi pot da seama de ce A3 impreuna cu RTV nu mai pot de focul celor de la PSD, si ii compatimesc, in aproape toate emisiunile, incercand sa inteleaga de ce a pierdut Ponta alegerile. Si prezinta situatia ca si cum aia de la PSD sunt Dumnezeu iar ceilalti dracu. Bun, de acord ca ailalti sunt dracu, dar nici pe departe PSDul nu e Dumnezeu. Habar nu am cum e cu obiectivitatea si impartialitatea jurnalistilor, si nici nu ma intereseaza, nefacand parte din breasla. Dar un lucru nu pot intelege: cum dracu de s-au schimbat oamenii asa de mult, incat acum li se pare extraordinar tot ceea ce face Ponta? Ca inteleg ca daca ii acuzi ca sunt platiti pt propaganda, te cenzureaza mai rau ca pe timpul lui ceasca :)). Ok, poate nu e propaganda, dar cum dracu se face ca pt aproape 8 ani de zile ai fost corect(in limita normalului si a bunului simt), pentru ca, dintr-o data, in ultimul an sa te comporti ca aia de la realitatea, digi si b1? Diar ca aia erau cu piratul, iar astilalti cu Ponta. Toata campania asta pt prezidentiale, a fost, pe langa lupta murdara a candidatilor, si lupta murdara a televiziunilor “de casa” a unuia dintre combatanti. Cat tine de mine, nu am avut candidat nici in turul 1 si nici in turul 2. Si atunci un text aleatoriu pe buletinul de vot a fost solutia.
cu doua posturi inainte ziceai ca ponta nu a gresit nimic in campanie
@mirceap: n-ai inteles nimic
Domnule Ciutacu, aveti dreptate in unele lucruri, dar mai usor cu teoria conspiratiei pe scari.
Degeaba insinuati ca Iohannis a castigat fiindca ACL a manipulat mai bine. Votul acesta a fost in primul rand unul moral. Spuneti-mi si mie, in paradigma dumneavoastra, cum am fost eu un tanar manipulat cand motivele pentru care am am votat anti-Ponta sunt urmatoarele:
1. Campanie cu accente clare xenofobe si rasiste a PSD.
2. Implicarea bisericii in campanie. (Vezi declaratia lui Dragnea referitoare la acest lucru.)
3. Faptul ca, fiind student la o facultate de renume din Anglia, ideea plagiatului mi s-a parut inacceptabila.
4. Faptul ca s-au ascuns dupa lege cand a venit vorba de dreptul fundamental al unor oameni sa voteze (in mod mincinos, s-a dovedit), desi cand fusese vorba de binele lor au ocolit legea elegant (migratia primarilor).
5. Cooptarea lui Vadim Tudor pentru aducerea de voturi.
Unde am fost manipulat, ce n-am inteles bine?
Aici asa adauga faptul ca, laitmotivul campaniei lui Ponta (“Aoleu, se intorc Basistii!!”) a fost puternic zdruncinat de importul de primari PDL, anexarea UNPR si unor oameni gen Monica Ridzi, condamanata de justitia (“basista”) dar aparent numai buna pentru PSD!
S-a creeat senzatia ca Ponta ne transmite “Basistii rai sunt basistii care inca n-au ajuns la noi !”
Un ultim lucru : O componenta majora a reactiei “facebook” a fost si propaganda grosolana derulata de Antena3 si RTV. A fost, pur si simplu, prea mult. Un om, care in 2009 era bun de prim-ministru la A3, a fost prezentat acum drept traficant de copii. La RTV, Iohannis a fost facut nazist.
Domnul Ponta are doua variante, va accepta ca acesta a fost un vot moral, impotriva lucrurilor descrise mai sus (+ altele) sau va merge pe varianta “Boc” : “trebuia sa comunicam mai bine”
Ciutacule, vad ca la fel ca Badea si Gadea incerci sa sari si tu in barca pe care pana pe 16 nov. o smotruiai, iar acum s-a dus la fund…
@Paul: ori vezi prost, ori esti tampit. Nu dau doi bani pe leprele care au castigat acum