Esti aici:
Prima pagină > Blog > Ce-mi provoaca scarba > Fie ca Lumina Sfântă să vă intre-n ochi!

Fie ca Lumina Sfântă să vă intre-n ochi!

UPDATE: Înregistrarea emisiunii

Mă irită smerenia colectivă ipocrită. Mă enervează demenţa din trafic şi hoardele barbare din magazine. Mă plictisesc eternele reportaje de la televizor cu mieii încă vii din oboare şi ăia beliţi şi livraţi la portbagaj în parcările ministerelor. Mă indispun finii care-şi aduc subit aminte de naşi; la fel şi viceversa. Mă scot din minţi sms-urile standard trimise întregii agende telefonice sau pe grup. Mă enervează reţetele recitate şi puse-n practică live, sfatul medicului, contorizarea apelurilor la 112, iepuraşele sexy şi roşii din cluburile de noapte, popii moralişti şi pastoralele lor nesfârşite. Mă îngreţoşează gospodinele rumene şi reuniunile demonstrative ale familiilor în jurul meselor cu bunătăţi. Mă dor ochii de-atâta Iisus din Nazareth lăţit pe televizoare. Mă lasă rece apelurile şi îndemnurile de a fi mai bun. Allah akbar!

Comentarii

comentarii

Similar Posts

214 thoughts on “Fie ca Lumina Sfântă să vă intre-n ochi!

  1. Domnule Ciutacu, aveti admiratia mea pentru faptul ca v-ati asumat impreuna cu domnul Badea riscul de va exprima public scepticismul in problema divinitatii si a crestinismului in particular. Putine persoane publice din Romania au avut acest curaj. Felicitari!

  2. Crancen ! 🙂 Si uite asa , mai Victore , ti-ai pus in cap nouaj’ la suta ” dan ” popor…Care e crestin cat cuprinde…Exemplific cu un mesaj de Pasti, plin de adanca simtire crestina ,care circula pe net : ” 10 iepurasi . 4 se spioneaza , 3 fac somnic si adanc viseaza , 2 mai albiori dau cadou de sarbatori iar ultimul a citit UN NOU PASTE FERICIT ! ” Ei , citind chestia asta , mai ai puterea sa te enervezi ?! 🙂 Nu te simti mai bun , mai curat , mai inaltat ?! 🙂

  3. Pentru ca Mircea are comentariile inchise, profit de ocazie sa ii fac si eu un cadou

    Sanatate si pace in suflete … 🙂
    “Tara oamnenilor buni de sarbatori” este un titlu senzational – si plini de iubire de Sf Valentin …

    Felicitari pentru toata activitatea amandurora !

  4. Salam aleikum! 🙂
    … In afara de cei care se joaca in picioare in biserica sa ia “lumina” de Pasti, apa sfintita de Boboteaza etc, pe mine ma calca pe nervi si cei care isi fac cruce, de obicei de 3 ori, si de obicei cu mutre speriate, care se vor pioase, ori de cate ori trec prin fata unei biserici, la orice ora… “Aoleu, am trecut cu tramvaiul pe langa o biserica si nu m-am inchinat!!!” E oare acolo, sus, cineva, care tine socoteala de cate ori se inchina fiecare cand trece pe langa o biserica, si pune bile albe si negre pentru asta? Plictisitor job are!

  5. Geniala emisiune … de fapt ce ma mira, … ca sunteti niste oameni frumosi, naturali si directi … iar povestile voastre sunt dementiale …
    Bine, ma, nea Victore … o sa te urmarim in continuare 🙂

    Cu respect si infinita simpatie

  6. …toate rahaturile enumerate de dumneata ne-au cam adus si pe noi la o stare de satietate, dar pana la a spune “Fie ca Lumina Sfântă să vă intre-n ochi!”, e cale cam lunga si presarata cu multa lipsa de respect fata de cei ce se lipsesc de aceste kitsch-uri (sper c-am scris corect termenul, daca nu, imi cer scuze) si sarbatoresc Invierea Domnului asa cum se cuvine, in cantitate moderata, fara “traditionala” “aprovizionare pascala”. Vorba aia… nu-ti place, nu te uita/nu fa/nu lua parte…s.a.m.d. E usor de criticat, de jignit si de dat vina pe altii sau pe toata lumea din jurul tau, dar uita-te si la tine, du-te pe la biserica din cand in cand (de preferat la o biserica micuta, ca sa nu mai ai motiv sa te plangi de aglomeratie), ASCULTA slujbele, rugaciunile pe care le canta preotii si linisteste-ti sufletul incarcat de atata ura. Vorbesti de ipocrizie, dar esti pliiiin de ea, si de o aroganta stupida pe care nu stiu cum o mai poti tine in brate cand te arde asa rau…pe dinauntru.

    “La ce-ti va folosi de vei castiga lumea-ntreaga, dar sufletul ti-l vei pierde?”

    Gandeste-te si la asta.

  7. Buna dimineata,

    cu voia gazdei am sa fac citeva comentarii vis-a-vis de subiect
    si postari.

    Sint absolut fericit ca inca mai exista lucratori in mass-media
    precum Ciutacu si Badea, care-si exprima pe persoana fizica
    punctele de vedere personale nealterate de acest conformism
    pagubos religios majoritar bianual.

    Cred ca a fost una dintre cele mai bune emisiuni, in care au spuse
    lucrurilor pe nume (altminteri “tabu”, intr-o societate excesiv de
    pudibonda religios, insa care sta cu ochii in fofoloanca din dotarea
    borfetului din revistele de scandal si cu miinile inclestate pe gitul
    celuilalt, in caz ca cel din urma ar urmari sa-i ia locul de parcare);
    ceea ce se desprinde ca si concluzie: avem nevoie de sinceritate,
    educatie si intelegere.

    Sint ateu, dar in acelasi timp respect dreptul celorlalti de a-si
    alege si practica religia pe care o doresc, nu insa si practicile
    paralele ori interne ale acestora ce intra in contradictie cu
    bunul-simt ori cu alte reguli de convietuire umana.

    De-a lungul istoriei s-au comis (si inca se comit) o gramada de
    abuzuri in numele religiei, baza intolerantei si a lipsei de
    intelegere a diversitatii filozofice si de crez a celorlalti
    fiind ignoranta, lenea, dorinta de a stapini cu orice chip peste
    mintea si sufletul celorlalti semeni, in numele unei entitati
    supreme prin indoctrinarea excesiva.

    De mii de ani, religia este una dintre metodele prin care masele
    sint tinute in friu de catre societatea ce conduce institutionalizat
    respectiva religie. Intre timp, lumea a evoluat; nu mult, dar a
    evoluat. Nu mai vindem “indulgente”, ca pe vremea inchizitiei, ci
    candele “garantate” de biserica; nu mai sintem arsi pe rug daca
    sintem considerati “eretici”/”vrajitoare” sau nu tipam in cor din
    gura de sarpe ca bigotii, ci ni se spune cu intelegere ca sintem
    “pe drumul gresit”, iar copiiilor nostri li se vira pe git
    disciplina “religie” la scoala si in alte locuri, totul, prin
    grija si sub atenta obladuire a statului asa-zis “laic”.

    Din punctul meu de vedere, preotii, in marea lor majoritate
    (cu anumite exceptii, deisgur), se comporta precum politicienii,
    ori ca niste intermediari de servicii spirituale, ca un soi de
    proxy-uri ce modifica headerele requesturilor catre o entitate
    suprema (zeul local, care sta in cloud-ul sau si preia, analizeaza
    si proceseaza in paralel, pe sistem FIFO, respectivele requesturi
    de la enoriasi) contra a trei lucruri: adevarul convenabil, banii
    si puterea; fara aportul statului, biserica nu ar mai avea atita
    importanta, respectiv putere, iar fiecare ar alege dintr-o infinitate
    de posibilitati, varianta ce-l satisface spiritual.

    Unde este credinta si “binele care invinge inevitabil raul” atunci
    cind vedem oameni saraci, bolnavi si flaminzi, in timp ce inaltii
    prelati duc un trai mult peste medie ?! La ce bun un edificiu
    grandios, cind insitutional, moral, aceasta tara se dezintegreaza ?!
    Imi scapa ceva. De ce nu se implica preacinstita biserica apropo de
    salvarea mediului, de salvarea spirituala a poporului asta abuzat de
    conducatorii cu care aceiasi inalti prelati, ce reprezinta biserica,
    pozeaza rizind cu gura pina la urechi ?!

    Din punct de vedere al respectarii libertatilor individuale religioase,
    virsta majoratului ar fi virsta optima la care persoana cu capacitatea
    de exercitiu deplina ar alege in favoarea unei anume credinte religioase
    mai multor, ori a nici-uneia, in mod liber, fara a fi influentata.

    Am vazut saptamina trecuta o emisiune (fac si eu ca Mircea) pe
    planeta Marte, in care niste persoane publice si niste personalitati
    (care altfel, absolut frecventabile si ale caror opinii sint importante),
    si-au expus niste puncte de vedere cu privire la religie, respectiv
    “doamne-doamne” intr-un mod “tatucesc” (ca tot sintem “in sezon”), si
    care nu lasa loc la interpretari si alternative.
    Mi s-a parut insultator la adresa inteligentei, respectiv a libertatii
    spirituale a privitorului, modul in care s-a pus problema, atitudinea
    intransigenta fata de persoanele nereligioase; o alta gugumanie spusa
    de un domn mai mistic (tot martian si el) e cea in care “ateii sint de
    fapt mult mai religiosi, dar sint un soi de persoane dezamagite”.

    Eu nu cred in nici-o entitate divina/suprema; nu am nevoie “sa fiu dus
    pe calea cea buna” si nici sa “mi se deschida ochii”.
    Nu ma simt nici mai implinit, nici mai neimplinit. Nu consider ca
    lipsa credintei reprezinta un handicap in dezvoltarea spirituala
    a unei persoane, dar nici o mare smecherie. E optiunea mea.
    Am o familie mare, risipita prin toata lumea; am prieteni de diferite
    religii si nationalitati. Nu ma voi dezice de nici-unul din cauza
    crezului ori culorii, dupa cum si ei ma accepta asa ateu cum sint.

    Pentru a va arata cum e inteleasa libertatea si toleranta religioasa,
    precum si coabitarea religioasa pasnica, intr-o simbioza perfecta,
    intr-o tara devastata de nenumarate ori de calamitati si razboaie,
    si apoi recladita, va dau doua exemple:
    – in patria “consatenilor mei”, 85% nu cred in divinitate;
    – tot acolo, restul de 15% sint buddhisti si shinto deopotriva,
    participind la ritualri, obiceiuri si sarbatori comune.

    @violet pe 12 April 2012 la 16:17:
    soro, “duritatea” vis-a-vis de o anume stare de fapt e perceputa
    diferit, de la om la om; daca esti asaltat de cel putin doua ori
    pe an de aprecieri ale gloatei / mass-media / “vectorilor de opinie”
    referitor la “cum trebuie” simtit momentul si care este conduita,
    precum si viziunea “corespunzatoare” / “standard” si nu faci parte
    dintre cei multi care iubesc conformismul, probabil ca risti sa-i
    trimiti pe toti acestia la origini, ori sa-ti inchizi televizorul,
    telefoanele, netul, sa-ti tragi obloanele si sa te izolezi, ori sa
    pleci in vacanta, in teritorii virgine de acest fenomen de masa.

    @AntiM pe 12 April 2012 la 17:32:
    religia, in speta, amalgamul acesta de habotnicie, conformism,
    superstitii si ce mai e pe la noi, are treaba indirect cu mass-media;
    tine de educatie, de sistem (biserica, statul “laic” si cetateni).
    “…sa impiedicam proliferarea omului-vid, omului fara Dumnezeu.” ?
    deja ma simt mult mai linistit cind vad inca un fundamentalist;
    eu sint ateu, si nici eu, nici oamenii ce ma cunosc, nu ma consider(a)
    deloc “o persoana fara continut”, din contra.
    Libertatea religioasa este un lucru absolut normal si obligatoriu
    intr-o societate ce se pretinde inaintata; mi se pare total
    aiurea sa pretinzi ca semenii tai sa se raporteze la aceleasi
    norme religioase, dogme, doctrine dupa care tu te ghidezi.

    @Nostradamus pe 12 April 2012 la 19:03:
    niciodata nu e prea tirziu sa rizi; in “Numele Trandafirului” e
    un dialog intre William of Baskerville si Jorge de Burgos care
    spune mai mult sau mai putin asta: “risul ucide frica, iar fara
    teama nu poate exista credinta; fara teama de diavol, nu mai este
    nevoie de d-zeu… putem ride de orice, implicit si de d-zeu ?
    daca da, lumea s-ar intoarce la haos”.
    Rolul bisericii (oricare ar fi numele ei si oricarei religii i-ar
    servi) se rezuma la control (putere asupra gloatei) de mii de ani.

    @evelics pe 12 April 2012 la 19:42:
    englezii au un sinonim pentru discretie, sensibilitate, prudenta:
    “common sense” (bun-simt).

    @Livia pe 12 April 2012 la 19:55:
    intoteauna m-am intrebat cum se dau aceste autorizatii de constructie
    si cam care e starea de spirit a celor din blocurile din imediata
    proximitate (citiva metri) a edificiilor respective apropo de trasul
    clopotelor si de difuzoarele la maximum “pa sistem evlavios-turbo”.

    @Isildur pe 12 April 2012 la 21:05:
    reguli de bun-simt: nu face rau, nu risipi resursele, nu te puia in exces.

    Gruumsh pe 12 April 2012 la 21:24:
    “cocalarii din bransa hippioata”: esti sigur ca stapinesti termenii ?!

    @ {r pe 12 April 2012 la 22:36, Chelstone pe 13 April 2012 la 00:17,
    Toma pe 13 April 2012 la 08:50, Cristi pe 13 April 2012 la 10:33,
    evros pe 13 April 2012 la 12:57, cristu pe 13 April 2012 la 13:57,
    Struan pe 14 April 2012 la 02:06 }: +1.

    @Mihai pe 12 April 2012 la 23:57:
    pe tine te excluzi, nu ? Care e tonul ala care-ti deranjeaza urechile ?

    @n pe 13 April 2012 la 01:43:
    in restul anului, conationalii nostri ortodocsi sint in “stand-by”.

    @Luana Ines Pop:
    ateii, cei din minoritatile sexuale, comunistii, cei ce apartin altor
    religii ori rase si care “nu incadreaza” la capitolul “exact ca noi” sint
    probabil niste paria in ochii multor prea-cucerninci (ceea ce ma revolta
    si dezgusta); o alta chestie ce mi se pare deosebit de insultatoare atit
    la adresa libertatii religioase individuale, cit si la cea a bunului simt,
    este vorbitul de sus al clerului, cu condescendenta, cu “intelegere” fata
    de “oitele ratacite”.

    @ochi larg mijit pe 13 April 2012 la 21:50:
    da, bre, noi astia de diferite (sau fara) religii, ne-am dus
    “cu mic cu mare”, sa luam lumina in genunchi de la Ciutacu si
    sa-l inconjuram de trei ori =)).

    @Cãtãlin Ionescu pe 14 April 2012 la 15:10:
    daca nu te-as sti ca citezi din filme precum “Suspecti de serviciu”,
    poate ca as lua de bune respectivele clisee; tare logica ta pe baza
    de fanatism 😉
    Apropo: “Fanatic” = “Religious fanaticism is fanaticism related to a
    person’s, or a group’s, devotion to a religion; a person with an extreme
    and uncritical enthusiasm or zeal, as in religion or politics; synonyms:
    bigot, zealot”. Din DEX, aflam ca: “FANATÍSM s. n. Atașament excesiv,
    pătimaș pentru o convingere, o persoană etc., dublat de o totală
    intoleranță față de convingerile altora.”.
    Totusi, unde zice ca un fanatic exclude existenta raului
    ca si concept in “stash-ul” sau religios ?!
    BTW: raul poate fi definit ca: intoleranta, prostie, avaritie, lene,
    lipsa intelegerii pentru durerea cauzata cuiva cu/fara intentie.

    Multumesc tuturor pentru atentie.

    PS: da, stiu, am fost “nevorbit”.

  8. Ciutacu, iti multumesc din suflet!!! Este prima sarbatoare, dupa f multi ani, cand nu am primit ABSOLUT NICI UN SMS, MAIL etc! In conditiile in care pana acum, mi se umplea inboxul… Nu stiu exact cat si ce s-a inteles din articolul tau, dar macar i-ai potolit cu mesajele ipocrite. Esti erou national, campion al lucrurilor spuse pe nume, extrem de realist si la obiect. Te iubesc Ciutacu!!!

  9. Victor,buna emisiune,ca in fiecare vineri! Vad ca toata lumea zic de fatarnicie,asa ca eu o sa-ti zic de fumat:nu ne lasam,frate! E asa o campanie nationala/mondiala impotriva fumatului,ca mai mult ca sigur e bun la ceva!..In rest,sa dea Dumnezeu bine tie si la cei dragi ,nu doar de Pasti,ci in fiecare zi!

  10. Ce frumos e sa asculti niste oamenii cu IQ peste 100 vorbind. Bravo, 10! Felicitari pentru o editie deosebita!

  11. Aceleasi cohorte ce l-au ales pe Barabas nu pe Isus,l-au ales pe Iliescu nu pe Coposu,l-au ales pe Basescu nu pe Geoana,l-au ales pe Iliescu nu pe Isarescu,isi exhiba cu orice prilej trairile,obiceiurile,placerile pe care nu stau sa le analizeze o clipa,macar,in profunzime.
    Din rindul acelorasi cohorte nu s-a ridicat un glas sa ia apararea lui Isus,un glas care sa faca apel la ratiune inainte de a-l executa pe Ceausescu nu s-a auzit,o voce nu va striga miine cind,daca vom avea posibilitatea ii vom lua gitul lui Base+Nuti crezind ca am rezolvat problemele tarii simplu si usor.Asa cum,nu aud prea multe voci care sa condamne modul in care actioneaza jandarmii cu orice ocazie!
    Au trecut 2000 de ani,nu a fost de ajuns,nu invatam nimic.Cohortele nu se mira cum au putut oamenii sa faca ce au facut cu Isus,cum au putut sa faca ce au facut cu Coposu,cu Arsenie Boca,cu parintele Papacioc,cu parintele Argatu,cu Elisabeta Rizea,cu cei in Piata Universitatii.
    Nu,cohortele maninca drob de MIEL si lucreaza la jandarmerie,politie,prefectura,primarie,ministere,autoritati,consiliu orasenesc,comunal,municipal,judetean si voteaza cu cine li se ordona.Asa au facut in ’90,cind cu mosierii,asa au facut in 2000,cind cu Isarescu,taranist,asa in 2004 cind cu Geoana,posta,sarea.Asta a fost ordinul de zi pe unitate.Acum,inca nu s-au limpezit baietii daca Ungureanu sau altul.Pina una,alta iau ei si posta si sarea si cuprul si gazul.

  12. @ bond-escu pe 15 April 2012 la 12:48

    Interesanta impartirea pe echipe ca la fotbal: Barabas + Iliescu + Basescu contra
    Isus + Coposu + Geoana, etc. Daca Basescu e fundas dreapta, Iliescu aripa falsa, Barabas in poarta, stau si ma intreb pe ce post joaca varu’ Geoana?

  13. Stimati comentatori de pe acest blog, citindu-va constat ca multi chemati putini alesi.Intre credinta si religie este o diferenta ca dela cer la pamant, asa ca nu o mai ardeti aiurea. Despre emisiunea de vineri mai nimic, pt. simplul fapt ca a fost slabuta(parerea mea).De obicei atat dl. Ciutacu cat si dl.Badea erau mai spumosi, mai acizi. Fara suparare, parca urmaream realitatea tv cu a sa Tanase si Dinescu.

  14. Domnule Ciutacu, va urmaresc emisiunile de multi ani, fireste fiindca ma captiveaza. Imi permit, totusi, o sugestie. Nu mai faceti cuplu cu Badea, caci pierdeti din audienta si calitatea demersului dv. jurnalistic scade. Se observa de pe satelit ca Badea este foarte superficial, vulgar si extraordinar de infumurat, desi nu are motivatie. Omul este un sablon, un disc de patefon uzat. De asemenea, imi permit sa va atrag atentia ca pluralul pentru “nivel”(etaj) este “niveluri” si nu…nivele, asa cum spuneati dv. despre “nivelele” bisericilor din Piata Rosie. In rest, repet, va admir. Cu stima, Chitibus.

  15. Cristos a inviat Victore!
    Nu cred ca sunt religios, nu merg la biserica decat la nunti si la botezuri sau uneori vara, cand nu e slujba, intru in catedrala si stau cu mine insami inconjurat de sfint.
    Isus este modelul meu UMAN – a propovaduit BUNATATEA, pe care religia a transformat-o in intoleranta, in inchizitie si razboaie religioase sau cruciade.
    M-am uitat la emisunea ta cu Mircea si mi-a placut foarte mult.
    Daca voi doi n-ati exista in presa, ar trbui sa fiti inventati.
    Mircea ma amuza teribil cu cinismul lui afisat, care ascunde un om foarte sensibil, care se teme sa nu fie ranit si se apara facand pe cinicul.

    Victore, azi totul este marketing si comert – Isus era simplu si darama templul fariseilor, dar noi construim Catedrale in timp ce copii si batrani mor de foame si boli, vindem durerea si bucuria, vindem sarbatori si daca nu mai avem ce vinde importam sarbatorile altora….Secolul XX o fi fost religios, dar secolul XXI este comercial si bigot.

    Santate si bucurii Victore. Aceleasi urari pentru “falsul cinic” Mircea.
    Sa te bucuri de familie si mai ales de fiul tau – pana la urma familia si putini prieteni sunt cei care conteaza…
    Restul?
    Desertaciunea desertaciunilor…

  16. iulian georgescu- cauta acest om,este un doctorand orb,chiar trebuie sa faci o emisiune cu el,incearca ,ce te costa? pot spune multe despre el,te rog,fa o incercare

  17. Respect!
    In ziua de azi, din pacate, multi dintre noi nu mai avem curajul sa spunem ceea ce gandim(preferam sa spunem doar ce opinia publica vrea sa auda, calcandu-ne in picioare conceptele, principiile )…si am impresia ca uni nici curajul sa mai gandeasca nu mai au …

  18. Hristos a inviat, pentru ca asa CREDEM noi. Si daca noi CREDEM, inseamna ca asa e. Asa cum daca noi CREDEM ca pamantul e plat, inseamna ca pamantul e plat. Logic !

    Ideea e ca, lasand la o parte bajmajeala popilor, bazata pe niste carti absolut tembele de pe vremea pamantului plat, nu exista nici o dovada in sensul celor afirmate de ei. Repet, faptul ca voi CREDETI ceea ce spun popii nu inseamna ca e si adevarat. Popii pana nu demult ziceau ca pamantul e centrul universului si ca soarele se invarte in jurul pamantului. Ghici ce ! N-aveau dreptate. Prin urmare orice ar spune ei nu am cum sa-i cred. Cu atat mai putin cu cat afirmatiile lor se bat cap in cap cu logica si cu bunul-simt elementar.

    Apropo de bunul-simt, eu tot nu inteleg, de ce spuneti ca Hristos a inviat ? L-a vazut vreunul din voi ? Daca nu l-a vazut nimeni, de unde stiti ca a inviat ? Si presupunand ca a inviat, de ce nu se arata lumii, macar din an in pasti sa nu credem ca a murit din nou ?? Ca cine stie poate l-a trimis tacsu din nou in vreo misiune kamikaze si a uitat sa-l invie…nebanuite sunt caile Domnului, n-ai de unde sa stii.

    Apoi in biblie zice ca acum 2000 de ani domnul Iisus s-a aratat imediat dupa ce a inviat, sa vada lumea ca e viu si nevatamat, acum de ce nu se mai arata ? Normal ar fi, din moment ce alora li s-a aratat, sa ni se arate si noua, ca doar n-om fi noi mai fraieri ! Si daca nici macar apostolii n-au putut crede in invierea lui fara dovezi, adica PANA NU LI S-A ARATAT IN PERSOANA, noi de ce-am crede ?? De ce nu i-a trimis pe apostoli in iad pentru ca n-au crezut in EL ? Mai ales ca a facut atatea minuni de fata cu ei. Nu inteleg, chiar nu inteleg de ce evreii erau mai presus si puteau sa-l vada pe Dumnezeu si mai ales pe fiul lui Iisus, , iar eu trebuie sa-i cred pe cuvant pe evrei. Ca au scris niste carti sfinte in care povestesc cum omorau femei si copii in numele lui dumnezeu si cum vorbea dumnezeu cu ei ca ei erau smecheri, Poporul Ales. Nu ca fraierii de noi.

    Oricum ideea ca Dumnezeu ar avea sau ar fi avut un “Popor Ales” mi se pare de-a dreptul halucinanta. Asta e rasism curat, ori parca imi vine greu sa cred ca Dumnezeu e, sau a fost candva, rasist ! Ca intre timp inteleg ca i-a venit mintea la cap si si-a dat seama ca evreii nu sunt mai presus de alte popoare. Dar pana una alta doar evreii au avut parte de revelatia sa.

    De aia trebuie ca noi sa luam Lumina in fiecare an de la Ierusalim, adica de la evrei.
    Ca ei sunt buricul Pamantului in caz ca nu stiati ! Acolo s-a nascut Dumnezeu, acolo a murit Dumnezeu, si acolo a inviat Dumnezeu ! Tare sau ce ?

  19. Bravo domnule CIUTACU !
    Scurt si la obiect,un articol minunat (am ras cu lacrimi) !
    Faina si emisiunea cu MIRCEA.

    P.S. Pe cand o emisiune cu CHELOO (daca se poate/vrea sa vina) ?
    Va salut !

  20. OFF: Dl. Ciutacu, dvs. de ce nu comentati ca romanii se duc iar la cumparaturi dupa o zi de pauza? :))

  21. RIDICA-TE LAZARE , SI MERGI IN MAINI !!! …cita vrajeala si bascalie pe popii astia plini de barbi !!! ni se ofera numai BARBI !!! FELICITARI CIUTACU , FELICITARI OAMENILOR OPEN MIND !!!

  22. Mi-ar plăcea să pot învăţa pe de rost acest post şi să-l spun în loc de Tatăl nostru.

  23. N-am apucat sa scriu pana acum pt. ca … n-am apucat ! 😉 Sper ca ati avut parte cu totii de niste Sarbatori Pascale placute si relaxante … 🙂
    Emisiunea mi s-a parut excelenta tocmai pt. ca a fost cu totul atipica formatului initial , iar tema aleasa (oooo , daaaa … , execelenta tema aleasa !!! 😛 ) a fost dezbatuta intr-un mod cu totul profesionist (cu sinceritate , lipsa de ipocrizie si fara nici o incrancenare). De adaugat la cele comentate mai sus nu prea ar mai fi nimic de adaugat … Poate doar atat: desi am fost rupt de oboseala vineri , v-am vazut emisiunea “live” integral , fara cel mai mic efort (m-ati captivat total) , pt. ca , in urmatoarele aprox. 10 min. dupa , “sa mi se rupa filmul cu totul” . 🙂

  24. @ソリン pe 15 April 2012 la 04:24
    😛
    “PS: da, stiu, am fost “nevorbit”.” – 😆

    PS: Hmmm , “…13:57, Struan pe 14 April 2012 la 02:06 }: +1. ” , nu lipseste cumva un “0” (+10) ? 🙄

  25. Constat cu durere ca oamenii nu-l cunosc pe adevaratul D-zeu şi pe Isus pe care l-a trimis.Pe la televiziuni se perinda modele false de crestini care au inlocuit credinta adevarata cu datini şi tradiţii omenesti de aceea mulţi au ajuns sa-l parodieze pe D-zeu şi sa-l prezinte ca pe unul care ţine un bici in mana contabilizand greşelile oamenilor şi altoindu-i pe masura pe cei care nu indeplinesc ritualurile religioase.Societatea nu are nevoie de fariseism ci de modele adevarate de crestini care sa le arate oamenilor dragostea lui D-zeu care schimba si transforma inimi si vieţi si le da adevarata pace.

  26. Hmmm…subiectele cu tenta religioasa, nasc controverse la fel de mari ca si subiectele unde este abordat misoginismul. De unde tragem concluzia ca nasterea lui Iisus Hristos, insusi fiul lui Dumnezeu, este la fel de importanta ca relationarea barbat-femeie. Iisus are competitie, nu gluma.:) O fi el fiul lui Dumnezeu, insa sa te tzii nenicule!!! Vin femeile!!! :))

  27. Poporul roman este drept credioncios (de aia e “ortodox” – dreapta credinta). Drept dovada sta folclorul (intelepciunea populara) cu zicale de larga respiratie crestina de tipul: “te iert, da’ nu te uit”.

    @ sunny: comentariul tau despre aia care se autodetoneaza, demonstreaza ca esti f. departe de realitatea lumii islamice. Te rog, nu o lua ca pe o jignire / luare in balon. Pur si simplu ti-o zice unul care sta la mai putin de 8 km de ei.

    Vespasian.

  28. Felicitari Domnule Ciutacu ,pentru articolul realist ,pe care l-ati postat.Si mie mi se pare ca aceste mari sarbatori, s-au transformat in unele comerciale .Stau si ma intreb :unde sunt sarbatorile simple de altadata,care aduceau atata bucurie in sufletul tuturora?

  29. elena, cred ca raspnsul la intrebarea ta este in situatia din magazine: mosi craciuni de ciocolata incapand cu luna NOV si iepurasi de pasti incepand cu luna februarie. Sa circule banul, nu ?

    si apoi, nu sunt specialist in televiziune da’ ma consider fff destept. Imi dau cu parerea: intre a vedea filmul lui zefirelli a 30a oara sau a vedea analistii pt TV de stiri / sange pe pereti in filmele cu stallone, vandam, willis – repetate de 29 de ori, parca as alege pe zefirelli. nu e asa usor sa umpli timpul de emisie

    vespasian.

  30. Cind voi vedea scumpa biserica virgula ca nu mai primeste
    bani de la buget, ca renunta la lux, ca nu se mai vira in
    treburile statului, ca sint taiate chitante pentru toate
    serviciile prestate, ca exista lazarete si adaposturi pentru
    bolnavi, nevoiasi si orfani arondate fiecarei parohii,
    si-l voi vedea pă preafericitu’ spalind personal picioarele
    celor mai batuti de soarta oameni din tara asta
    (e.g. celor bolnavi incurabil), atunci am sa-mi ridic palaria.
    Pina atunci, sa nu-i prind la usa mea si nici sa-i aud prin
    mass-media ca dau ei pilde si critica cetatenii.

    @Nostradamus: daca “+1” inseamna “aprob” (ce-a spus X),
    “+10” s-o traduce prin “aprob pozitiv” ? 😀

    @Cãtãlin Ionescu: Ombladon a scris o opera pe tema asta.
    http://www.youtube.com/watch?v=9J-u9EoMTSs

  31. Adevarat a Inviat dle Ciutacu si prietenilor de pe blog, am petrecut un Paste cu familia la tara, si chiar daca a plouat ne-am simtit excelent.La tara totul este superb, au inverzit copacii plin de flori in curte si multa liniste si aer curat.Azi dimineata cand m-am trezit, mi-am adus aminte ca eram la miting impreuna cu alti romani si scandam JOS UDREA, domne am ramas de asta iarna, nici de zilele libere nu ma linistesc si eu.Sper ca a-ti petrecut bine fiecare, si ca nu a-ti dat-o in excese, asa cum ne tot invata dl.Menci.Eu nu imi doresc decat sa fim sanatosi, iar Dzeu sa ne dea atat cat putem duce.PS emisiunea excelenta, locatia eleganta.Toate bune celor de aici.

  32. Referitor la una din afirmatiile pe care le-ati facut in emisiune, cu rugamintea sa-i transmiteti linkul si colegului Mircea Badea.

  33. HRISTOS A INVIAT!

    pentru Dvs. si toti corespondentii de pe blogul Dvs..

    Cu mult respect pentru toti,
    IoanaP

  34. Pentru amuzamentul unora si interzis aruncatorilor de ochi peste cap: ce face un cal intr-un lan de etnobotanice?
    Paste fericit!

  35. De purcelix-Unde ai citit tu ca am scris de fotbal sau de posturi de jucatori de fotbal?
    E vorba de alegerile facute de noi,omenirea si in special romanii in anumite momente istorice:alegerile facute de noi in ‘90,2000,2004,2008 aproximativ sub impulsul acelorasi sentimente,motivatii,interese politice sau personale pe care le-au avut cohortele ce l-au eliberat pe Barabas.Atit si nimic mai mult.
    Nu eu am facut sa ajungem intr-un anumit moment sa avem de ales intre Geoana si Basescu,cohortele au votat in primul tur Geoana in loc de Antonescu,fariseii nu s-au inteles sa aiba o candidatura unica.Despre fotbal,oricind cu ceamai mare placere!

  36. de acord cu tine Victor Ciutacu, mai putin cu Allah Akbar, de ce nu Hristos a inviat? sau Shalom?

  37. nu le am câtuşi de puţin cu exagerările de Sărbători, fie ele laice sau nu, de data aceasta însă, după zece minute am folosit telecomanda…

  38. Victore, sunt de acord cu majoriatea la ce ai spus mai sus dar nu pot sa fiu de acord cu nervii tai in legatura cu Iisus din Nazareth. Te eneveaza filmul sau personajul, si de ce te enerveaza?

  39. @ソリン
    Credinta nu e stiinta, nu vreau sa port o disputa cu tine pentru credinta, pentru ca o ai sau nu o ai, simti sau nu simti, nu se adreseaza intelectului, nu se adreseaza ratiunii, deci nu poate fi argumentata rational.

    Amalgamul de habotnicie, conformism si superstitii e numai partea vizibil-superficiala a religiei care transpune in dogma credinta. E partea pe care media o augmenteaza, zic eu interesat, nu numai dintr-o imbecila goana dupa senzational. Nu stiu daca oamenii care se inghesuie la biserica, care fac parada cu religia lor (oricare ar fi ea), care folosesc tainele bisericii ca pe amulete, sunt cei mai multi, dar sunt sigur cei mai galagiosi si, implicit, cei mai vizibili.

    Da, sunt crestin-ortodox, dar nu sunt fundamentalist, nu incerc sa ii conving pe ceilalti sa simta ca mine, credinta mea e calea mea proprie, imi caracterizeaza modul de a fi si nu sunt mandru cu asta, dar nici nu-mi e rusine. La fel cum prin natura ei, credinta mea se cere marurisita, tot asa nici eu nu ma sfiesc sa o port in faptele mele in lume.
    Biserica mea e pentru mine casa lui Dumnezeu, nu o institutie in slujba careia se regasesc simbriasi mai buni sau mai prosti. Asa cum in societatea noastra dezarticulta orice breasla e plina pana la refuz de mediocritati oportuniste, de ce te miri ca intalnesti multi preoti asa? Mai ales cand de la capul ei a fost maculata cu indivizi care nu se inchina decat banului, devine natural ca institutia pe care o pastoresc sa se incarce cu geambasi, nu cu vocatie. Cu toate astea, exista inca suficient de multi parinti cucernici care reusesc sa-ti faciliteze accesul la taine.

    Am prieteni care impartasesc diferite confesiuni, am lucrat in lumea larga in medii culturale diferite, credinta mea nu m-a impiedicat niciodata sa interactionez constructiv cu oamenii din jur.

    Necunoscandu-te personal nu pot sa ma pronunt cu privire la consistenta ta (din modul de argumentare a ideilor, probabil ca esti o personalitate articulata), ce pot insa sa banuiesc, ca ateu cum te declari (nici de asta nu sunt, insa, absolut convins), cu o probabilitate destul de mare cred ca iti lipsesc ancorele care sa te echilibreze in cazul in care viata te incearca cu adevarat si, daca totusi nu e asa, eforturile pe care le-ai face pentru a-ti consolida ancorele rationale sau culturale, probabil ca ar pune pe tine o presiune nu usor de suportat.

    Modul in care o mana de decrepiti (si marionetele lor cu gulere albe) se straduiesc sa controleze resursele planetei face ca distopiile secolului trecut sa fie povesti de adormit copiii pe langa realitate, dar eforturile lor cele mai serioase sunt indreptate in smulgerea Dumnezelui din om, pentru ca odata golit de esenta lui divina, omul devine mult mai usor de controlat si de stapanit, devine o maimuta goala (probabil au inteles ca nu il pot controla daca el se simte cu adevarat liber).

    La asta m-am referit prin sintagma “omul fara Dumnezeu”, la omul care-si ajunge siesi si astfel usor de saturat cu sine.

    Libertatea religioasa, e mai mult decat normala sau obligatorie, e o premisa a lumii Dumnezeului meu: e parte a libertatii absolute cu care ne-a invrednicit. Cat despre inaintarea societatii in care traim, lasa-ma sa am indoielile mele.

    P.S. Victor, te rog frumos sa imi ierti indecenta de a fi atat de expansiv off topic, multumindu-ti totodata pentru gazduirea dialogului oarecum privat.

  40. MAi Ciutacule nu ai impresia ca te superi pe cine nu trebuie? Toate cele incriminate de tine exista datorita unor redactori, si a unor producatori, presupun. Deci pe aia trebuie sa-ti se puna pata, nu pe subiecti/subiecte.De exemplu si pe mine ma umple de draci haznaua televizata a lui Capatos, si pe mine ma enerveaza la culme aparitiile televizate ale Oanei Zavoranu ori Mara Banica, doua cazuri clasice de “Obregia”, dar imi dau seama ca nu ele sunt vinovatele principale, ci cei care le fac posibile aparitiile pe sticla. Eu, insa, nu pot face altceva decat sa ma oftic si sa schimb canalul, dar tu poti face de acolo, din interior.

  41. @AntiM:

    sint trei lucruri nedetasabile, oricit ne-am stradui noi sa le separam:
    a) credinta in divinitate;
    b) religia, care e un cumul de norme, valori, obiceiuri religioase
    (traditii, simbolistica), un sistem bazat pe credinta in entitatea
    de mai sus (divinitatea);
    c) biserica sau societatea care conduce religia institutionalizat.

    Eu nu cred in divinitate, rezulta ca celelalte nu reprezinta pentru
    mine nimic.

    Sintagma “omul vid”, ce e ca nuca-n perete, pe care n-o cumpar sub
    nici-o forma, face parte din fraza de care m-am legat.

    Spui ca “nu incerc sa ii conving pe ceilalti sa simta ca mine”, dar in
    postarea anterioara afirmi ca “Sminteala generalizata de care vorbesti
    tu ni se datoreaza tuturor acelora care, desi capabili, nu facem nimic
    (sau prea putin fata de cat am fi in stare) sa impiedicam proliferarea
    omului-vid, omului fara Dumnezeu.”.

    Cu sau fara vrerea ta, ai incercat sa-i responsabilizezi afectiv pe
    altii, retorica asta mirosind a influentare (indirect).

    Apoi:
    “Necunoscandu-te personal nu pot sa ma pronunt cu privire la consistenta
    ta (din modul de argumentare a ideilor, probabil ca esti o personalitate
    articulata), ce pot insa sa banuiesc, ca ateu cum te declari (nici de
    asta nu sunt, insa, absolut convins), cu o probabilitate destul de mare
    cred ca iti lipsesc ancorele care sa te echilibreze in cazul in care
    viata te incearca cu adevarat si, daca totusi nu e asa, eforturile pe
    care le-ai face pentru a-ti consolida ancorele rationale sau culturale,
    probabil ca ar pune pe tine o presiune nu usor de suportat. ”

    Well, ancorele ce-mi tin cu picioarele pe pamint tin de un sistem propriu
    de valori, dobindit de-a lungul maruntei mele existente, nu luat de-a gata,
    ori ghiftuit de altii cu fraze tip.

    Nu exista alta presiune decit cea a altora (doar la romani am vazut asta)
    care se straduie sa ma compatimeasca ori sa le para rau ca nu simt ca ei.
    Intoleranta, imixtiunea, nerespectarea alegerii mele, intratul cu bocancii
    in viata personala, dorinta altora de a ma conforma spiritual si de a-si
    impune vointa lor asupra mea, ori ca eu “sa ma intorc pe calea cea buna”,
    astea-s lucrurile ce ma deranjeaza.
    Respectati-mi alegerea, eu nu va scot ochii pentru ceea ce sinteti.
    Si aici vorbesc in numele multor oameni ce gindesc si simt la fel.

    Te asigur ca sint mult mai greu de controlat in postura mea de “maimuta
    goala” decit orice credincios; nefiind controlabil reprezint un risc
    pentru cei ce doresc sa controleze masele:
    “…dar eforturile lor cele mai serioase sunt indreptate in smulgerea
    Dumnezelui din om, pentru ca odata golit de esenta lui divina, omul
    devine mult mai usor de controlat si de stapanit, devine o maimuta goala”.

    “Saturat cu sine” ? Gogule, eu am facut de multa vreme pace cu mine insumi.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.