Comunicarea politică a ajuns, în România, pe cele mai înalte culmi de progres și civilizație. Oamenii chiar nu se mai încurcă. După ce au ars-o romantic pe plagiate, amantlâcuri, hoții și minciuni, acum se trimit la dezalcoolizare și la balamauc. Ei și oamenii din jurul lor, să nu se simtă singuri. Motiv pentru care le propun un viitor purtător de cuvânt de nădejde. Mi s-ar părea extrem de adecvat.
Noi, romanii, suntem inventatorii umorului la scara macro. Cum sa nu te bucuri la cea mai mare satira, jucata de conducatorii statului si camarilele afetente ? :)) Mai poate cineva sa ii mai ia in serios sau patesc oamenii ca mine, cand vad pe unul la tv, au deja-vu-uri si ii pufneste rasul ? 😛 Ca pe meleagurile astea, daca umor nu e, nimic nu e !
ataaaat.
Victore,
“Cel mai cinstit guvern” al Romaniei se dovedeste a deveni “cel mai corupt” guvern al Romaniei.
A renunta la autostrada Pitesti – Sibiu mi se pare una din cele mai proaste decizii politice. Inseamna a pune piedici lui Renault, care a fost una din companiile care au sustinut (direct si indirect) economia noastra din 2008 incoace.
Ce este surprinzator este ca acesti nesimititi se pun capra la strategiile pe transporturi ale UE doar pentru a cumpara favorurile electorale ale unor baroni locali.
Autostrada Pitesti – Sibiu are importanta economica mult mai mare decat autostrada turistica Ploiesti – Brasov. Ca sa nu mai spun ca o autostrada pe Valea Oltului ar degreva mult din traficul de marfuri de pe DN1 spre Ardeal.
Asta se intampla cand pui doi avocati corupti si fara nici o experienta de business (afara de capusarea firmelor de stat) la conducerea guvernului si la conducerea marilor proiecte.
Asta e primul lucru pe care il inveti intr-o limba ???
Chiar nu stiu ce l-a apucat pe dl.Palada,care era un tip echilibrat.De ce-o fi asa nervos?E adevarat ca Basescu se pricepe de minune sa-i scoata din pepeni pe adversari,dar dl. Palada parea stapan pe nervii sai si pe reactiile sale.
Dl.Sarbu in schimb este extrem de penibil si nu stiu de ce naiba nu tace!In primul rand,ar trebui sa taca pt. el parca visa odata alianta cu Basescu si PDL si s-a laudat ca a muncit 2 ani sa-si implineasca visul;apoi ginere-su e priministru si nu-i normal sa-l puna mereu in situatia de a-i comenta nebuniile si angoasele.Cred ca daca isi pune mintea cu el “guvernatorul”,il face de 2 lei,dar nu-l baga in seama. Pana la urma,nefiind o tara normala,cred ca ne putem lipsi de purtatorii astia de cuvant,caci am avut numai esecuri(ganditi-va la aroganta lui Boc,d-na Munteanu sau la dl.Turcan),iar protagonistii politici se descurca de minune si fara,meciurile fiind mai savuroase.Eu una,m-as lipsi de aceste posturi,ele sunt oricum degeaba si mancatoare de fonduri.
@bigradu: n-am inteles unde-i coruptia in expozeul tau. si nici ce alta autostrada (macar) a inceput guvernul asta atundeva decat in powerpoint, ca sa consideri ca a renuntat la aia. pe care Boc si MRU nici macar n-au licitat-o, daramite s-o inceapa. asa ca a renuntat la nimic. altfel, daca vrei sa spui ca guverneaza prost, sa stii ca bati la usi deschise
Pana la alegerile din iarna viitoare clar se-njura si “minunatii” nostrii. Si asa Basescu se chinuie din ras-puteri. Cand nu sunt camere cred ca-i umple lui Ponta masini frigorifice 🙂
Ati remarcat ce expresie satisfacuta are Ponta cand se trage in poze cu toti mai marii zilei, si zambetul multumit, de adolescent pozat cu Lady Gaga? Cred ca omul are o colectie de fotografii cu presedinti si prim ministri, care e piesa de rezistenta pe care o prezinta musafirilor… In afara de asta, caterincile cu Basescu si ai lui, aparitiile la televizor si ceva spagi nu cred ca are alte interese in politica.
Suntem excelenti profesori in a invata pe cineva cultura noastra vulgara!
Intr-o privinta brigadiru are dreptate, harta cu noile autostrazi e mai funny decat negrisorul vulgar.
BTW: Barim portocalii nu au scos-o din planuri(Sibiu-Pitesti). Astia au taiat-o din prima. Era sansa lor ca in timp decent sa avem si noi un lucru, un lucrusor, terminat in tara asta de la cap la coada: Nadlac – Constanta…o puteam face…un sg proiect cu care taraisoara asta s-ar fi putu mandrii dupa atatia nenorociti de ani
Victore,
Probabil ca nu am adus argumente privind coruptia, dar a renunta la autostrada Pitesti – Sibiu (care ar trebui prelungita pana la Craiova si, eventual, podul de la Calafat) si a pune in plan o autostrada pana la Alexandria mi se pare un argument suficient pentru investigatia de coruptie. Si aici ar trebui sa mi se acorde credit pentru faptul ca nu-i suspecte de prostie.
Inca o data, nu cred ca pot sa scot in evidenta importanta pe care producatorii de masini si furnizorii lor (care i-au urmat in Romania) au avut-o din 2008 pana in prezent in sustinerea economica a Romaniei (vedeti structura exporturilor Romaniei).
Ca sa nu mai spun de faptul ca Guverne precedente ale Romaniei (si aici nu ma refer la Guvernul Boc) au promis construirea autostrazii Pitesti – Sibiu si Craiova – Pitesti.
Guvernul Ponta vine si-si bate joc de aceste business-uri, in favoarea unor lichele locale (primari si presedinti CJ) de prin Teleorman, Brasov, Prahova, etc. pe care-i intereseaza doar propriul buzunar. Dobitocii nu inteleg ca daca nu lasa business-urile (in special cele private) sa se dezvolte nu vor mai avea de unde fura.
@bigradu: cu singuranta, n-ai adus nici un argument. suspiciunile-s de cand lumea. si-s valide in cazul tuturor guvernelor. alora dinainte nici macar nu le-a trecut prin cap sa liciteze proiecte, astora le trec prea multe prin cap. altfel, fara patriotisme locale, Prahova da mai mult bugetului decat Argesul, cu toata fabrica lui de masini de la Mioveni. iar Renault s-a ajutat pe sine, nu Romania. a platit impozite si taxe (dincolo de banii expatriati prin transferuri de consultanta), fix asa cum trebuie sa faca orice societate comerciala. si punct
Sincer, dar ai vrea ca Renault cand hotaraste sa investeasca sa se gandeasca in primul rand la beneficiul statului.
Si e bataie de joc cu autostrada Pitesti – Sibiu, ba costa 3,2 miliarde (cum este estimat in SF din 2008), ba 6 miliarde (citat din specialistul Ponta ieri 04.12.2013, si se referea numai la segmentul Rm-Valcea Sibiu).
La declaratii pe tema autostrazilor cuplu Sova -Ponta este precum Stan si Bran. Ai putea sa faci o emisiune numai cu citatele din cei doi clasici in viata pe aceasta tema din anul 2013 si ti-ai pune mainile in cap sa vezi cat de contradictorii si fara nici o logica economica sunt.
Mai mult de 1,6-1,7 mil euro nu are cum sa coste Sibiu Pitesti, nu cifrele vanturate de alde Sova&Ponta si echipa de sunete. Dar nu ai cu cine vorbi. La ultimele licitatii finalizate, cu SF facute tot in 2008, preturile de adjudecare au fost intre 40-60%.
Si de ce nu se spune odata adevarul, se prefera Sibiu – Brasov pentru a aduce trafic suplimentar pe concesiunea Brasov Comarnic, nu cumva sa dea faliment baietii care o vor face.
Ce planuri europene, ce eficienta, ce studii de trafic, alea sunt pentru fraieri.
PS La prima zapada sa vezi tirurile turcesti cum blocheaza autostrada Brasov Comarnic, sa vezi atunci trafic si blocaje.
evident ca nu ma astept ca Renault sa se gandeasca la beneficiile statului, ca nu-i vreo adunatura de surori de caritate, da’ nici sa mi se bage pe gat ideea falsa ca ar face-o
Absolut. Judeca strict economic. Ca si statul are beneficii, asta e clar. Eu cred ca este o situatie win-win pentru ambele parti.
Comparatia va fi Mioveni -Rabat. Inca mai avem ceva avantaje competitive, dar in vreo 3-4 ani cred ca vor fi cam la acelasi nivel. Autostrada va mai asigura un spor de competitivitate, dar nu asta este problema.
Problema este modul cum ne este aruncat in fata un plan si o prioritizare complet aiurea de autostrazi, fara nici o gandire logica, fara sa se tina cont de studii de trafic, fara o analiza a impactului economic,a interesului participantilor la trafic, pur si simplu pare a fi facuta pe un colt de masa la o bodega de cartier intre 4-5 petrecareti.
Ar trebui o dezbatere serioasa pe aceasta tema, nu cum se doreste “asta e planul, va place sau nu il inghititi”. Macar atat lucru sa se faca, ca in privinta accizei si a explicatiilor penibile privind fondurile obtinute de pe urma ei m-am lamurit.
Si pentru cand o sa fie invitat dl. Ponta, sau dl Voinea, sau dl Sova, te rog poate ma ajuta sa ma lamuresca referitor la aces aspect:
Pe ce se bazeaza cand afirma ca pretul la combustibil nu va creste, in conditiile in care in ultima luna cresterea a fost de peste 6% la motorina si 8% la benzina, conform cotatiilor internationale? In cazul in care informatii certe privind scaderea viitoare a cotatiilor, de ce nu investeste in contracte short pe piete (castigurile sunt importante), iar cu profitul important pe care il va obtine, sa finanteze dezvoltarea infrastructurii rutiere din Romania, astfel urmand a se renunta la acciza suplimentara?
Binenteles ca nu astept un raspuns de la ei.
Spania e deja plina de Dacii fabricate la Tanger. altfel, daca ma intrebi pe mine, aparitia ideii cu Alexandria in plan nu-i generata atat de influenta lui Dragnea, cat de costul infinit mai redus al unei autostrazi la campie in comparatie cu alta prin munte
1. A vedea Pitesti – Sibiu doar prin comparatia Arges cu Prahova este f limitat. Tinand cont de contextul existentei Pitesti – Constanta si stadiului avansat al Sibiu – Nadlac alegerea Sibiu – Pitesti creaza un culoar intre Constanta si Nadlac mult mai optimist ca orizont de timp comparativ cu Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sibiu
2.Planul pentru Pitesti Sibiu este de 120 km autostrada, mult mai putin decat Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sibiu
3.Deocamdata Renault si industriile orizotale(Lear, Draexlmaier, …) au 30000 de oameni angajati pe platforma mioveni. Nu cred ca e cazul sa ii blamam pentru intentia de a face profit, ceea ce ar trebui sa facem este sa le facilitam activitatea si sa incasam impozite de la ei.(win – win)
4. Normal ca Bucuresti – Brasov trebuie facuta si are o prioritate inalta, insa a scoate de pe lista Sibiu -Pitesti si a introduce Bucuresti – Alexandria si alte matrapaslacuri da dovada clara ori de prostie ori de coruptie. Nu itzi trebui studii de trafic sau de fezabilitate ca sa intuiesti ca este oprtun sa unesti 2 mari segmente de autostrada ca Pitesti – Constanta cu Sibiu – Nadlac pe cea mai scurta ruta Sibiu – Pitesti (120km) si ca, de asemenea, trebuie sa faci autostrada pe cel mai aglomerat (non-comercial) tronson din tara(Brasov – Bucuresti). Restul: Bucuresti – Alexandria -astae asa ..la misto…ne ia de prosti
Scuze, am incurcat Rabat cu Tanger.
Nu cred ca Dragnea a batut cu pumnul in masa ca vrea autostrada la Alexandria, oricum are alte pe cap acum, chestiunea asta am vazut ca a aplicat-o Fenechiu si Hrebenciuc cu struto-camila de segemente de autostrada din Moldova. Cine vrea sa vina pe autostrada de la Iasi la Bucuresti trebuie sa traverseze de doua ori Carpatii. Incredibil.
Cred ca puteau gasi un alt segment mult mai util decat Bucuresti Alexandria, la costuri rezonabile, dar banuiesc ca a fost cineva care a vrut sa se dea bine cu “seful”.
Nu mi-o lua ca o critica, dar cred ca ar trebui sa avem o serie de dezbateri serioase, cu oameni de specialitate inclusiv politici, dar care au ceva de spus pe aceasta tema. (mai putin Sova, care e complet paralel cu subiectul, Mitrea este de sclipitor pe langa Sova la acest capitol). M-am saturat de terenuri agricole, de regi ai tiganilor, de Elodia si de alte subiecte asemenatoare care populeaza emisiunile TV.
Un coleg de pe un forum de specialitate unde activez a solicitat de la politie o statistica privind accidentele grave / nr morti/raniti gravi, de pe segmentele de drumurile nationale anterior deschiderii de autostrazi, si ulterior, inclusiv portiuni mici luate in deradere de colegi de presa. Rezultatul
e spectaculos
Ar trebui ca in fiecare luna sa-i intrebam pe politicieni: “Cate vieti ati mai salvat prin constructia de autostrazi?”
Scaza-ma ca am deviat pe subiectul asta, dar m-a apucat revolta cand am vazut nebunia aia de plan si explicatiile idioate furnizate de oficiali, cat si modul cum a fost tratat in mass-media acest subiect, cu cateva exceptii.
Victore,
Nu poti sa construiesti o autostrada care duce nicaieri (adica nu are nici un folos economic) doar pentru ca e mai ieftina. Este o irosire iresponsabila de resurse (e adevarat intr-o tara care iroseste resurse la fiecare respiratie, si atunci cand nu le iroseste, le fura).
Deci: nu costul conteaza, ci efectele nete obtinute.
Cum ramane cu promisiunile facute investitorilor? Cum ramane cu planul privind Coridorul IV de Transport European care trece prin Pitesti – Sibiu?
In privinta Renault ai dreptate: tot ceea ce fac o fac pentru ei insisi. Asa cum face fiecare din noi. Statul primeste o parte din valoarea adaugata produsa de un business (TVA, impozite pe profit, dividende, proprietati, salarii, etc.). Dar daca un business te ajuta pe tine ca stat, de ce tu stat nu-i creezi conditii si mai bune?
Tanger-ul este in Maroc, pe malul marii. Cam cat crezi ca sunt costurile de productie acolo? Cam cat crezi ca-i costa transportul pana in Spania sau pana orice tara din bazinul mediteranean? Parerea mea este ca sunt semnificativ mai mici decat la noi.
In Romania pe Renault si Ford ii costa mult mai mult sa duca masinile la granita cu Ungaria, si prin urmare au sanse sa devina necompetitivi.
Dar, in general, costurile de transport sunt mult mai mari decat in tarile cu autostrazi, din cauza consumului de carburant mai ridicat, a timpului mai lung de transport, etc. Si aici e vorba nu numai de masini ci si de porcii pe care cica ii vom exporta in China sau de textilele exportate in UE, etc.
Si atunci, daca cineva elimina din plan autostrada Pitesti – Sibiu dar baga autostrada Bucuresti – Alexandria, ce pot sa cred eu?
„Ce folos că omul se trage din maimuţă, dacă maimuţa nu se retrage din om.” (Tudor Vasiliu)
Este cel mai tare argument in favoarea teoriei lui Darwin. Ba chiar se insista si asupra legaturii omului cu alte animale: bou, vita, porc, scroafa, etc.
Ce sa facem, omul e un mic univers.
Din pacate, asta este cultura… Trist, dar asta este…
Asta e cel mai smecher negru care l-am vazut. Am mai vazut negrii injurand in limba romana,dar asta le intrece pe toate…