Esti aici:
Prima pagină > Blog > Rezervaţia cu imbecili > Mare ţi-e grădina Carpaţilor, Doamne!

Mare ţi-e grădina Carpaţilor, Doamne!

N-am nici o calificare-n branding, sunt oameni care trăiesc din chestia asta şi o fac bine. Dar m-a apucat scandalul cu grădina Carpaţilor de la Shanghai în direct şi pot doar să mă bucur că nimic din ceea ce am scris în textul anterior nu-i neadevărat. Femeia asta nu se poate abţine, tot pe ce pune mâna se transformă-n scandal (n-are rost să insist cu exemplul lui Midas, că la postliceală nu s-a auzit de el) şi se comportă ca o ţoapă isterică. După ce treci prin experienţa aia cu Land of Choice, s-o iei hotărât de la capăt şi să te faci de rahat cu atâta voluptate şi seninătate, ferm convins că ai procedat corect, iar tu să-ţi pui mâinile-n şold şi să strigi iar că mogulii-s de vină, asta, pardon, numai Elenei Udrea i se putea întâmpla.

Ca umil privitor, pot să întreb şi eu nevinovat, fiindcă n-am avut oportunitatea să studiez Geografia după manuale alternative, dacă doar prin România sunt Munţii Carpaţii. Sau, dacă nu, noi suntem promotorii unei întregi zone? Şi, dacă se poate şi nu cer prea mult, de ce ROMânia? N-am avut bani să plătim toate literele mari, că până şi Jucătorul pare a fi în nevoie, sau fiindcă de la Râm ne tragem toţi?

UPDATE: Sintagma-exemplu de notorietate foaie verde, din documentul postat pe site-ul Ministerului, e realmente dumnezeiască. Iar faptul de viaţă că din nou le-a înregistrat cineva la OSIM înainte domeniurelevă, fără putinţă de tăgadă, că mama imbecililor e mereu gravidă. Ăştia-s agresivi, dar proşti peste măsură.

LATE UPDATE: Land of churches

Comentarii

comentarii

Similar Posts

174 thoughts on “Mare ţi-e grădina Carpaţilor, Doamne!

  1. ROMania..explorati tara ROM-ilor…sa ajungi sa copii un logo de pe net sa nu fii in stare sa desenezi un spanac care sa te reprezinte asta este un caz clar de prostie crasa. Indivizii astia sunt asa de prosti ca nu sunt in stare sa deseneze singuri un spanac ci trebuie sa-l copieze. Eu propun ca logo la turism niste vartejuri care ii umplu capul Elenei Udrea.

  2. Eu nu inteleg cum Udrea si adolatrii ei nu vad cat sunt de ridicoli.cum se fac ca nu vad ca o tara intreaga rade de ei si nu numai ca ii condamna,ci ii si dispretuieste!Ce rusine pe biata noastra tara,ajunsa pe mana unor jefuitori de cea mai joasa speta!”Cum nu vii,tu Tepes,doamne,……”

  3. Dincolo de toata facatura la care asistam, eu m-am intrebat mereu daca “mini-stresa”stie:
    – cum arata o autostrada intr-o tara care promoveaza intens turismul
    – cum arata un muzeu in alta tara
    – cum arata padurile si lacurile in alta tara

    Ce sa-i cerem? Cand stai cracanat la soare,in timp ce altii fac compuneri pentru dosarul tau,nu poti face altceva decat sa promovezi turismul dedicat domnilor generosi din Asia! Adevarul ca ne saturasem si noi de atatia Fernando,Roberto si Mario pe aici! Si e criza si prin “cizma”, iar cei multipotenti sunt deja adjudecati de frumuseti autohtone!
    Insa domnii asiatici,satui de ochii mici, rai si incruntati ale compatrioatelor,poate vor binevoi sa-si indrepte atentia si sa guste si din “fructele” noastre,cum altfel,daca nu in sanul naturii neatinse!Mi-a placut replica ciutateasca de la Sinteza, era atat de previzibila! Stateam si faceam grimase a la Nuti,uluita de ce aud,asteptind remarca, care a si aparut:”Asta promoveaza turismul sexual!!!!????”
    Eu cred, sincer, ca Nuti isi face rebranding si ea personal si vrea sa cucereasca un alt electorat. Cel al parvenitelor, pitipoancelor, tupeistelor si arogantelor,siliconatelor si stricatelor. Dupa ce a crosetat si dat cu mopul spre deliciul gospodinelor si barbatilor cu mentalitate de “fimei la cratita-barbat la crasma!”, acum a spus raspicat ca nu mai da in viata ei cu mopul (sunt destule compatrioate care apreciaza aceste accese revolutionare!), iar in discursul leopardian (imprimeu de natura neatinsa, carcotasilor, erau cu mesaj pantalonasii!)nu a facut nici o referire la mancarurile gospodinelor din pensiuni, ci la “frumusetile acestei patrii”, care merita testate de gentalmenii shanhaieni.
    Ma intreb de ce nu a fixat doamna mini-stresa si o intrevedere cu romanii stabiliti in China… Poate a vazut si ea reportajul de la Pro TV, in care acestia nu se aratau deloc mandri de tara lor de origine, Romania, ex “land of choice?”. Poate ii intreba de ce au ales China…dar a schimbat sloganul…

  4. Oile mioritice, dau bilete cu S.O.S. -uri lupului, ajuns jupan la stana, in locului ciobanului devorat.
    Cu totii sau mai toti am fost in strainatate si putem compara, ce au ei si nu avem noi sau ce avem noi si nu au ei?
    In afara de potential foarte mare pe care-l clameaza romanii, nu avem nimic, care ar putea recomanda o vacanta, pentru un strain in Romania, fiind vorba de turism.
    De ce?
    Pentru ca directia de tara este dictata de niste insi fie ei si romani ale caror interese, fapte si consecinte ale faptelor, subsumate nu pot fi si exista decat contra intereselor Romabiei ; in consecinta suntem condamnati sa deschidem usa “noului” in fiecare zi si nu sa pastram si perfectionam ceea ce exista bun sau am puteam face bun si frumos conform cu ceea ce ne seamna sau ni se potriveste.
    Insist, pentru ca raspunsul se afla numai in romani indiferent cati vor muri sau vor pleca din Romania.

  5. Singurul motiv pentru care a ales frunza ca logo (mersi Nuti de explicatii, prinzi repede!) e pentru ca frunza ii reprezinta, e simbolul lui Basescu, al urmasei lui Basescu si a Guvernului lui Basescu.Pentru ca sloganul lor e vechea zicala populara romaneasca “Sa taiem frunza la caini!!!”

  6. Astia au impresia ca facand un desen, o prezentare in power-point si aruncadu-i in continuu pana la epuizare pe Nastase, Nadia si Hagi o sa faca turism? Daca vreun strainez viziteaza RROMania fiind convins de aceste demersuri de rebranduire atunci ala merita sa i se intample toate lucrurile urate care de altfel probabil li se intampla multor turisti care vin sa viziteze “traditiile romanesti” si “sa intalneasca sufletul romanesc”.Vai si amar.

  7. Madalin Voicu a afirmat ca Elena Udrea face parte din etnia sa .Desigur nimic injositor,daca ne gandim la cate talente a dat tarii aceasta natie .De aici porneste totul,dle Ciutacu !Nuti , in mod sigur cunoaste din tainele ghicitului in carti .Alegand frunza ,admir sinceritatea ei,pentru ca ,iata ce am aflat . 10 de frunza -vesti proaste,griji ; 9 de frunza- boala ,ghinion; 8 de frunza -pericol ,suparari mari ;7 de frunza-obstacol ,pericol mare,complot; 6 de frunza -mici schimbari;5 de frunza-depresii;4 de frunza- pericol si ca sa termin 2 de frunza -sfarsit. In concluzie ,Udrea nu a facut decat sa spuna lumii povestea Romaniei de azi si ce realizari are acest guvern ;vesti proaste in fiecare zi care aduc oamenilor boala .Mereu suntem expusi unui pericol avandu-i pe ei in fruntea tarii,In acest ani de regim Basescu ,Romania nu a avut decat pierderi si ostacole .Iar micile schimbari din toamna ,anuntate de port-vocea lui Basescu nu vor face decat sa accentueze depresia acestui popor .Sfarsitul acestei guvernari este aproape. Dincolo de toate acestea admir ca acest popor mai are haz si umor [de fapt asta am incercat toti ce am comentat] si ma gandesc la un brand cu adevarat reprezentativ pentru tara -PACALA ![UN POPOR PACALIT MEREU DE 20 DE ANI ,DAR CARE SI-A PASTRAT SIMTUL UMORULUI ,IN CIUDA NECAZURILOR]

  8. Oare nu se gasea vreun roman sa faca ceva mai ieftin si mai destept. Se gasea, dar astia sunt pusi deoparte.,, Tara ne vrea prosti”.

  9. VICTOREEEEEEEEE, asta nu e frunza tata, este OMIDA VERDE cu 3 guri, (blaga, videanu, udrea) care roade din gradina maicii domnului, dati-le cu flit pana nu usuca totul….

  10. ramai fara cuvinte …
    banii astia mai bine mergeau la infrastructura … si apoi ne gandeam si la turism

  11. E plagiat! Sa incalcat grav drepturile de autor, ma refer la asa zisul brand. 🙂
    Dar asa cum am mai spus si lui Mircea Badea, asta e tara, asta e Romania.

  12. Cum se pot evapora 850000 de euro pe “frunze taiate la ciini?
    Oare nu se puteau duce in alta parte?
    De exemplu pe reabilitarea unor drumuri ce duc de exemplu la manastiri (de exemplu drumul care face legatura intre DN 15 si manatirea Agapia) sau daca tot erau de “palal” ii dona sa zicem Teatrului National din Iasi pentru reabilitarea sediului sau Mitropoliei Moldovei pentru reabilitarea Catedralei Mitropolitane – ca sa facem nu-i asa turism ecumenic si cultural.
    Trebuie facuta curatenie acolo!
    Chiar daca s-au trezit in ceasul al treispelea ca mai aveau putin si aruncau banii pe un MARE NIMIC!
    De ce nu punem o grupa de studenti de la Universitatile de Arta din tara sa isi puna mintea la contributie ? Pentru ca eu cred ca ar crea ceva deosebit!

  13. Daca era o tema de cercetare pentru studentii nostri de la marketing sau comunicare…credeam in dorinta dnei.ministru de stimulare a consumului de produse si creativitate romanesca…din pacate am platit si acest…”Louis Vuitton al marketingului international” ca dovada ca demagogia e sora cu politichia…
    p.s. mie-mi place Frunza verde de albastru si …frunza de trifoi…da’ numa’ daca e cu 4 foi !
    http://www.youtube.com/watch?v=mQY3aneitKc
    http://www.youtube.com/watch?v=Yhu5vCLJpj0
    Va doresc un Week-End Placut !

  14. Eu, una, in momentul asta, m-am facut mica de rusine. Merg pe principiul ca politica nu ar trebui amestecata cu publicitatea sau cu PR-ul. Daca acum ceva timp credeam in lucrul asta, imi dau seama rusinata (pentru ca asta sentimentul si e unul profund) ca politica romaneasca a ajuns pe ultima treapta a eticii si moralitatii. Si nu vad, din pacate, cale de iesire. 75 milioane de euro, bani europeni…nu imi vine sa cred!

  15. Cat ii mai rabdam , domnule Ciutacu ???… Cat ???
    Chiar nu se poate atinge nimeni de ei ???
    Suntem chiar asa de neputinciosi ???
    Lumea ii critica , ii injura , ii blestema iar ei merg inainte fara sa le pese : ca si cum ar spune : ” vorbiti voi pana va vine rau , ca noi tot ce vrem facem ! SIC !!!

  16. @ Manuela . Si eu gandesc la fel cred ca face aceste magarii cu buna stiinta m si marinelul nu este strain de cascavalul produs de duduee’ea

  17. La iarna ,politicienii ar trebui sa umble deghizati sa nu ii recunoasca populatia.

  18. I N C R E D I B I L … nu e clar ca din nou se fura sume ce ar trebui sa aduca bunastare…chiar daca sunt imprumutate…sumele trebuiau folosite pt. investitii in Min. Turismului.. nu ne trebuie BRAND ci INFRASTRUCTURA… apoi ca BRAND gasim…multe…EX.: am in fata Jurnalul National cu noua serie “POVESTILE BUCATARIEI ROMANESTI” R. A. Roman …faceam turism gastronomic FORTE daca se putea ajunge la agropensiunile in care europenii, intreg mapamondul, ar fi putut cunoaste si aprecia sublima bucatarie romaneasca descrisa SUPER de mai suscitatul raposat…ASTA DA BRAND…

  19. si TIP CA PROSTU , DACA S’A FACUT BANI NU AI PUTEA LUA CINEVA DIN TARA ? a firma are o mare experienta (sic) doamne credeam ca base va pleca pe mare dar, vad ca nu vrea singur o vrea si pe leana elena cum o cheama

  20. @ zincabeiu pe 29 July 2010 la 19:45 asta sustin si eu si ai mare dreptate.

  21. Te crucesti mai ceva decat in fata altarului! Uite asa mi se daramara cunostintele de geografie, nu stiam ca Dunarea este rau, nu stiam ca in exclusivitate Romania are Carpatii, nu mai conteaza Carpatii Padurosi din Ucraina, oricum in ucraineana nu exista Carpathian. Si tare mi-as dori ca acest logo sa fie promovat cu un imn ale carui versuri sa sune cam asa(pe melodia Frunza albastra)in interpretarea Nutzy feat Base:
    “Ne-ar trebui inca vreo patru ani sa mai ciordim
    Ce-am sfaramat de ani cu guvernarea noastra
    Si nici atunci nu-i sigur, c-am mai putea sa fim
    Eu mina ta de aur, tu zdreanta mea maiastra”

  22. Midas a fost blestemat de zei ca tot ce atinge sa se transforme in aur, saracu !
    Probabil ca dna Udrea a fost blestemata ca tot ce atinge sa treaca in portofelul ei, saraca !
    Am citit pe blogul cuiva ca la lansarea din China a smecheriri astea, dl presedinte trebuia sa se intalnesca cu presedintele Chinei, dar China nefiind o tara importanta si in numele economiei, dl presedinte nu sa mai luat de manutza cu dna Udrea sa zboare pana la Shanghai !

  23. inc-o mostra de inteligenta blonda. Si inca mai poate, n-o subestimati. Misto, misto, misto. Toti se inghesuie acum la granitele Romaniei sa vada , sa vada…. am uitat ce a zis doamna. Sa-si intalnesca perechea sufleteasca….Eu zic ca sa-si intalnesca ea perechea de catuse ce i se cuvin. repede.

  24. in PDL nu mai exista barbati. numai un eunuc poate sa iasa toata ziua in public si sa se dea peste cap, doar sa apere onoarea unei asemenea “doamne”: baltata mioritica. cred ca si televiziunile de stiri gresesc: mediatizarea excesiva a acestei femei, chiar intr-un context negativ, are un efect invers celui scontat (si logic in acelasi timp) in tara unde jumatate din oameni cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului

  25. Victore, reiau pentru a enspea oara : Leana lu’ Zapacitu’…Scuze ,de fapt , eu sunt fixist: e Leana tuturor zapacitilor din tara asta ! In alta ordine de idei ,m-am convins ca blogul tau are ,cu mici exceptii,un nivel ridicat de IQ al postacilor. Cei care cunosc gramatica precum limba chineza si posteaza aici iti fac un deserviciu,strica imaginea de ansamblu ! Democratie , (OK ,o sa spui!),dar de ce n-am fi totusi,un pic discriminatorii , toapele si agramatii se pot exprima (si chiar se exprima!)pe blogurile portocalii ! Uite unde a dus democratia prost inteleasa:Base si portokkliii for ever!Tinand cont ca romanul e o trestie neganditoare, trebuie indrumat , altfel se inclina aiurea,nimerind sa pupe in bas( dos),in loc sa-i stea dreapta coloana vertebrala!

  26. plagiatul cu frunza cred ca trebuie sa fii tampit rau ca sa-l mai comentezi.
    eu altceva vreau sa adaug.
    felul in care e scris romania pe mine m-a dus cu gandul la pampers…

  27. La ce sunt Udrea-Boc-Basescu campioni mondiali? La prostie si nesimtire! La ce sunt romanii campioni? Doar la prostie!

  28. Draga Victor,daca tot vorbim de logo, de traditii si de frunze verzi,cred ca ar fi fost potrivit ca brand de tara: “Foaie verde de dai,n-ai,/Unde pui, nu mai gasesti!”……..ziceti voi ca nu-i asta esenta?! Nutzi n-a avut inspiratie,caci daca o punea p-asta, n-o contrazicea nimeni si se potrivea si ca nivel intelectual.

  29. Ţaţa Udrea, doda Leana de Pleşcoi care s-a sfădit cu GPS-ul şi nu a nimerit Munţii Semenic ca să se-ntâlnească sărmana creatură cu… Frunzăverde, promovează aşadar ceea ce cu regret trebuie s-o recunoaştem că e * brandul * de ţară : Udrea e-n toate, peste tot, graţie mârlanului de la Cotroceni care i-a tăăăt suflat în haripi…
    Mai bine l-ar lăsa baltă duduia pe matelot şi s-ar cupla cu Frunzesky şi-abia atunci om videa noi * brand * de ţară, adicătelea vom asista la * uniunea naţională *… Vai de steaua noastră, pe labele cui a ajuns ţărişoara şi… suntem vinovaţi cu toţii, c-am dormit, inclusiv cei care NU am votat cu pedelacheii, căci, se cheamă că n-am făcut mai nimic odată ce păduchii îmbuibaţi sunt tot la putere… 🙁
    Anchete, investigaţii, dezvăluiri. Caraş-Severino cu damf de * brand *: Frunzăverde…
    http://sfinx777.wordpress.com/2010/07/31/anchete-investigatii-dezvaluiri-caras-severino-cu-damf-de-brand-frunzaverde/

  30. De la inculta si nesimtita de udrea, nici nu ma asteptam la altceva. Dar ma mir de Nadia, Ilie si Gica, ca s-au bagat in fata si la lansarea asta cu iz de scandal, si ma intreb ‘ce-i mana pe ei in lupta’? Nu le-a ajuns o data ca le-a amestecat numele in laturi (in mancarea din troaca porcilor), sau poate le place, sau poate sunt atat de lipsiti de bani incat trebuie sa se lase manjiti de otreapa asta ?

  31. Datorita deficitul de imagina externa a Romaniei nici un fel de campanie nu poate fi eficientea daca este difuzata pe baza de spoturi pe suporturi media sau la targuri internationale de turism si in campanie outdoor deoarece orice specialist in Branding si comunicare stie foarte bine ca atunci cand o perceptie negativa si care pune in pericol viata unor oameni este asa de bine consolidata nici o informatie indiferent de cit de bine este ilustrata si pusa pe un suport media nu va reusi sa invinga o astfel de perceptie si tocmai de aceea in astfel de situatie modul de a promova turismul este cu totul alta

  32. ROMânia avea de ales ca simbol de promovare a imaginii sale în exterior melcul sau racul.Aşa se mişcă lucrurile în ţara noastră,în unele domenii în ritmul melcului,în altele ca racul.

  33. Am citit postul sotiei tale si mi-a placut. Concluzia e urmatoarea – obiective si atractii turistice avem dar ne trebuie caile de ajuns la ele – drumuri si cai ferate in regula.

  34. Ne-am facut de ras cu asemenea “oameni”.Pana cand va trebui sa suportam prostia si incompetenta unora? Asta este,pentru ca” Este vtremea gloatei”

  35. Am săpat puţin pe internet şi cel puţin acele logo-uri despre care Realitatea a spus că sunt făcute de “concernul nostru cîştigător” aici
    http://www.realitatea.net/firma-care-a-facut-brandul-turistic-al-romaniei-a-lansat-mai-multe-logouri-de-succes_725676.html

    nu par chiar asa …

    Cel al Spaniei, de exemplu, este o creaţie a lui Joan Miro, pictor spaniol. În ce priveşte marca Centroamerica, consorţiul nostru nu a fost pomenit nici la prezentarea logo-ului şi a brand-ului, nici în manualul de identitate.

    Îi propun doamnei ministru un nou logo aici http://inconstanta.wordpress.com/2010/07/31/frunza-verde-cu-bucluc-un-concept-pagubos/logo/
    doar pentru a demonstra ca se pot prinde si marea si muntele si “culoarea” locala în aşa ceva şi nici nu trebuie să coste nemărginit. Se putea face conceptul în ţară, cu toata buna credinţă a românilor creativi … şi eventual, dacă nu existau specialişti, puteau fi folosite firme străine pentru întregul “brand”.

    Dar mai bine ne facem de râs sau înghiţim în sec privind gafele pe care le fac guvernanţii ignorând valorile locale …

    Şi apoi, ce naiba e cu grădina asta? S-au cules 11 camioane de gunoaie din Bucegi, după 1 mai … o cutie de bere stâlcită putea fi pusă în locul frunzei buclucaşe şi ar fi reprezentat mai degrabă adevărul …

  36. IN PROCESUL DE PROMOVARE A TURISMULUI ROMANESC
    De citeva luni bune atragem atentia celor care lucreaza la o strategie de promovare ca daca vor adopta o varianta de promovare care va include lucruri legate de povesti medievale nu vor putea ocoli ,acea povestea din mitologie in care romanii sunt priviti ca urmasi a lui Dracula care ucideau cu singe rece victime apoi isi infingeau dintii in prada o tragea in castele fortificate si le savurau in liniste .Avand in vedere ca in zilele noastre in exterior, romanii sunt priviti ca niste criminali care ucid cu singe rece victime pentru a le jefui ,atunci o asociere cu mitologia medievala nu va face decit sa intareasca ideea ca inca de pe vremuri romanii au in singe aceasta gena de criminal si ca nu este intamplator ceea ce se intampla.Din aceste motive atragem atentia ca in strategia de promovare sa nu se puna accent pe chestiunile medievale , si sa se mearga pe o strategie de promovare de care orice roman sa fie mandru ,ceva care sa ajute sa schimbe aceasta perceptie de care cei din exterior o au despre Romania

    DIN ACESTE MOTIVE PENTRU A INLATURA ACEASTA PERCEPTIE DE CRIMINAL
    Care dateaza de secole ,si care in zilele noastre este intensificata si de jafurile si crimele pe care romanii le fac peste tot in lume, trebuie adoptat un alt tip de promovare in care Romania sa fi privita ca o natiune simpatica, cu oameni deschisi, prietenosi si impreuna cu care te poti distra oricand fara nici un fel de probleme
    PENTRU MILIARDE DE TURISTI DE PE INTREAGA PLANETA
    Si pentru cei peste 50 de milioane de turisti care viziteaza Spania ,Italia ,sau Franta anual ,atunci cand se va constientiza de faptul ca Romania este o tara Latina ,simpatica ,in care traiesc oameni deschisi, prietenosi si cu care te poti distra oricand ,nu mai este nevoie de nici un fel de slogan, logo-ul

  37. Va propun si eu cateva branduri pentru ROM-manelia,pentu a le promva cu succes:
    1-Lacul Sf.Ana,unicat in Europa,inclusiv prin faptul ca in arealul lui nu exista o toaleta ecologica,pentru ca apa lui de o puritate aproape de 100%,sa necesite “impurificarea”lui pe cale naturala.De asemenea,accesul la lac, e mai bine sa se faca prin padure,ca de drum ce sa mai zicem.
    2-Balega traditionala,prin care se recunosc masinile din bulibasie,indiferent de marca si proprietar,in toata lumea,cat de cat civilizata:
    3-Regele Guta impreunat cu printesa Ardealului,cantand imnul de succes, din campania electorala a basitului.
    Daca mai e nevoie trimitem si altele,deoarece cu cel pe care l-a promovat pana acum rapandula nutzi,impreuna cu (din pacate) sportivi mari,s-a reusit atragerea in acest an,pe litoralul romanesc a 30.000 turisti straini,in timp ce la bulgari doar 1.300.000(cifre transmise de TVR1).Asta da succes a brandului de tara!De ce l-o fi inlocuit?

  38. Am vazut turisti chinezi in Felix. O fi brand-ul?:):P Mie chiar imi place, asa smangliu cum e. Mami a zis ca daca tot promoveaza lipsa civilizatiei, era bine ca frunza sa aiba si niste “gropi”, sa fie “ciuruita”.:))) E bolonda!

  39. Hmmm, o fi micuta si ascendenta pentru a induce asocierea cu muntele? Frunzulita ascende chiar deasupra â-ului…e posibili, dar tot pare cumva scoasa din context. Logo-ul poate fi imbunatatit dar imi place! Te superi daca imi place?:)

  40. Pe 29.07 trebuia sa apara o emisiune filatelica avand ca subiect Expozitia de la Shanghai. In schimb a aparut o emisiune cu titlul ROMÂNIA –GRĂDINA CARPAŢILOR. Dar a 2a zi a si fost retrasa din magazinele Romfilatelia din cauza scandalului iscat pe aceasta tema. Daca s-a tiparit deja tot tirajul(peste 1.6 mil de timbre) si nu se va mai pune pe piata, va dati seama cati bani se vor pierde…

  41. Stimate Domnule Ciutacu,
    Constat ca marea majoritate, daca nu totalitatea, comentariilor ignora un aspect central al rebranduirii.
    Este vorba despre tinta (faimosul target) programului de dezvoltare al MDRT, la baza caruie se va afla noul brand.
    Clientii turisti potentiali, vizati de strategia in inima careia se afla noul brand au doua caracteristici principale:
    – sunt putin numerosi(aspectul de nisa)
    – sunt economi, adica putin dispusi sa cheltuiasca multi bani, adica, in general, sunt scârtani cu sacul in spate, iubitori de natura si de insolit.

    Conjugarea celor doua caracteristici ale tintei de marketing genereaza inevitabil concluzia.VOLUMUL ACTIVITATII TURISTICE GENERATA PE ACEASTA BAZA VA FI MIC, oricum, mai mic decat cel vizat prin turismul de masa.
    Pe langa aceasta, nisa vizata nefiind o nisa de lux ( nici nu are Romania cu ce sa o faca) va genera inevitabil marje mici, profituri mici si, implicit, capacitate de autofinantare mica.
    Concluziile trase pe baza noului brand, integrat unei noi strategii (ramane de descoperit care si cum)sunt ca :
    – ponderea turismului incoming (strainii) se va micsora, antrenand o micsorare a volumului de activitate a sectorului ,deci si a mijloacelor materiale si umane folosite
    – data fiind capacitatea redusa de autofinantare, dezvoltarea in timp a acestui sector va fi foarte redusa, de genul reinnoirii sau, mai bine zis, al supravietuirii de pe o zi pe alta.

    Aceste elemente formuleaza o prima mare contradictie.

    O desfasurare de mijloace financiare de importanta a 75 milioane € nu se justifica pentru a atinge o astfel de tinta si nu va contribui, in niciun fel, la o dezvoltare semnificativa a turismului incoming drept contributor la o eventuala crestere a PIB.

    Analiza mai scoate in vedere doua elemente concluzive.

    a)Noul brand, definind tinta marketing, se bazeaza pe existentul natural si material al Romaniei, asa cum este el.
    Este o pozitie realista , insa simplul bun simt si nu 75.000.000€ erau necesare pentru aceasta.
    b)Acest brand nu necesita eforturi mari de investitie. Nici in infrastructura, nici in formarea personalului, nici in mentalitati, nici in calitate sau cantitate, nici ,practic, in nimic.

    Este o justificare rusinoasa si contingenta a imobilismului,a fatalismului zis mioritic, a nesimtirii, al lui “las ca merge si asa”.
    Fcem cu ce avem.
    Nu cunosc vre-o tara ,care sa-si fi dezvoltat turismul si care sa nu fi investit masiv in el.
    Sa nu uitam ca domnul Basescu a declarat, sus si tare, ca pentru turism nu sunt necesare autostrazi (infrastructuri). Este de ajuns aeroportul, de unde turistul va pleca cu trasta-n bat la explorarea gradinii carpatice si mioritice.
    Este ,precum in fabula, vulpea ,care neajungand la struguri , se consoleaza zicandu-si ca, oricum, sunt prea acrii.
    Este barbatul impotent,care ,nesatisfacandu-si partenera,da vina pe ea.
    c)In schimb, aceasta “rebranduire” permite cheltuire usoara , justificata pur formal , a milioanelor de €uro europeni, de preferinta pe clienti priceputi si destepti ai PDL-ului.
    Intrebarea este daca expertii de la Comisia Europeana nu isi vor fi pus intrebarea esentiala pentru orice program de dezvoltare, brand, program marketing sau strategie. CARE ESTE REZULTATUL VIZAT SI IMPACTUL SAU ASUPRA DEZVOLTARII PIB-ULUI? O scadere a volumului activitatii sectorului si a cash-flow-lui generat?
    d)Un derivativ foarte interesant pentru Dna.Udrea al acestui brand este cel ca i-ar justifica a priori rezultatele catastrofale in fruntea MDRT.
    De cand conduce acest minister , numarul de turisti straini si incasarile de la ei nu au incetat sa scada.
    Este sigur(noua strategie dand si ea o mana de ajutor ), ca tendinta va continua accentuându-se.Putem vorbi despre o prabusire a activitatii turistice .
    Desi nu sunt sigur de faptul ca acest obiectiv de justificare ante factum a fost coscientizat in capsorul dnei.Udrea, el este magistral.

    Cifra de afaceri din turism nu scade pentru ca politica dnei.Ministru este aiurea, nu pentru ca Ministerul este o catastrofa, nu..,nu…,CI PENTRU CA ACEASTA POLITICA ESTE VOITA, PARTE A UNEI STRATEGII PE TERMEN MEDIU SI LUNG,BINE GANDITA,PE CARE DNA. MINISRU O STAPANESTE CU MAIESTRIE.Va fi ocazia unor noi vizite in costum national, topaieli, calarii,dat in barci, etc.
    PROPAGANDA (vezi Goebels) TREBUIE SA TRANSFORME ORICE INFARANGERE INTR-O VICTORIE.RETRAGEREA NEMTILOR DE PE FRONTUL RUSESC ERA DESCRISA CA FIIND O REPLIERE STRATEGICA, DIN CARE VA IESI VICTORIA, NICI DECUM O INFRANGERE.
    Asa si dna.Udrea. Daca tot se duce dracului turismul din Romania, macar sa se duca frumos, cu un program de milioane,cu surle,trâmbite si goarne, si pentru ca asa am vrut-o noi.

    IMPOTENTA INTRUCHIPATA IN VIRTUTE .

    Din pacate pentru dna.Udrea ,o frunzulita de nimica toata a venit sa blocheze bunul plan marketing si sa-i trimita imaginea la Mama Dracului.Efectul papillon.
    Nu a fost sa fie si sa speram ca nu va mai fi mult pentru sclipitoarea Doamna Ministru.

  42. Totusi este mare difrenta intre aurul lui Midas si scanadlurile Elenei …..din Troia era sa zic(Elena Uda)
    Cu toate ca am terminat numai liceul am citit si despre Midas,dar l-am terminat in 1973!

  43. Ceea ce este teribil de deranjant pentru mine, este cum acesti retarzi ( nu merita numiti altfel ) se comporta de parca logo-ul idiot ar fi un lucru atat de complex, aproape ca-l ridica la nivel de fizica nucleara. Sa vorbim serios, e o mare prosteala.
    Cui ii pasa ca nu avem drumuri si obiective turistice promovate cum trebuie, acum ca avem logo, nici nu ma gandesc sa-mi petrec vacanta decat in romania.

  44. Parte proasta e ca toata lumea o injura si ocritica si pe ea o doare fix in ” basca ” …
    Banii curg , conturile se umfla , lasa lumea sa-si bata capul !!!…
    Radu Tudor spunea in emisiune ca ” ii moroase a Ridzi ” , toata afacerea asta !!!
    Ei si ce ?…Cine cuteaza sa se ia de ” doamna ministra ” ?
    Hai sa fim seriosi si sa strangem bani pentru intretinerea de la iarna ca astia or sa danseze pe mormintele romanilor saraciti !!!

  45. Buna Victor,
    La sedinta publica din 29.07 pentru suplinire in invatamant s-au practicat niste mizerii. Am sa incerc sa le descriu in continuare.
    In sedinta publica, inspectorul de invatamant special a cerut modificarea unui post pentru ca sa poata fi luat doar de nevazatori; printre altele, a si spus numele cui “ii apartine” acel post, desi respectivul a avut la examen nota sub 5. Eu personal cunosc si nevazator ce a obtinut nota 8.5 la examenul de titularizare, deci nu cred ca e necesar sa intram in povesti de tip dramatic.
    Au fost vreo 2-3 persoane care au cerut acel post, printre care si eu, si, in acel moment am avut o disputa cu inspectorul respectiv, pe care am si inregistrat-o. El nu a recunoscut nimic, insa a vrut sa ma scoata afara din sala. Am iesit doar dupa ca am luat un post cu 5 ore, pentru a avea o noua ocazie sa mai fac un mic circ la urmatoarea sedinta, pe care intentionez sa o inregistrez in totalitate.
    As vrea sa fac publica toata treaba si rugamintea mea este daca poti sa ma ajuti in acest sens.
    Modificarea acelui post a fost facuta doar de ochii lumii, pentru a nu putea fi luat, deoarece nu mai erau nevazatori in sala. Nici in ziua de azi, postul nu e ocupat si nu este strict pentru nevazatori. Poti cauta pe http://titularizare.edu.ro/2010/ postul 2282 (profesor educator) din arad pentru a verifica ceea ce spun.

  46. Bai purcelule, de ce-mi scoti postarile din contextul postarilor, prin arbitraj discretionar?:) VICTOR, analiza ta e pertinenta dar nu ia in calcul chestiuni foarte importante pe care nu ai cum sa le cunosti. Plus ca brand-ul trebuie sa identifice o tara, e mai mult decat o viziune de dezvoltare a turismului. Identificarea presupune particularizare. Arcul Carpatic, consider ca ne particularizeaza. Muntii Carpati formeaza acest arc, in ROMANIA, si e unic din multe puncte de vedere. Plus ca si zona foarte verde ia forma acestei “delte naturale”. Avem doua delte, una e montano-vegetationala si alta e fluviana. Ele ne fac unici. Tursimul poate dezvolta alte zone turistice indiferent de acest brand. Mie nu-mi place la logo-ul respectiv, grafica. E kitsch. Nu-mi place faptul ca “gradina” e cu G mic, si nu-mi place faptul ca frunza respectiva pare rupta de context. Daca ar aparea ca o continuare a “a”-ului de la RomaniA ar parea ca o semnatura, ar face petiolul albastru ceva mai serpuit si logo-ul ar deveni mult mai estetic. Sunt curioasa ce parere au baietii de la Rosia Montana, despre acest brand… HAHAHAHA!:P

  47. Ce sa mai spun? Duminica apar diverse ziare si reclame; plin de invitatii la turism. Din Germania (intern) prin A, I, E, BG, F, Suedia, Norvegia, Finlanda, Kenia, RSA, Egipt, Caraibe, Cuba, tari arabe, etc, etc. Despre “frunza verde” nici un cuvant. Sa nu mint, era, acum vreo doi ani, o excursie pe Dunare pana in Delta, la varsare. In rest pace.
    Si daca melteanu (exista peste tot) nu vede si nu aude/citeste despre ceva, aia nu exista.
    Iar ce cunoaste, cele rele mai ales, il face sa evite “gradina carpatina”.
    Taratura si-a atins scopul- distrugerea a ceea ce mai functioneaza.
    Prafu´ si pulberea…

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.