Esti aici:
Prima pagină > Blog > Corespondentii Ciutacosferei > Legea scurtează viața tuturor (guestpost)

Legea scurtează viața tuturor (guestpost)

Un text de Irina Teodorașcu

Ca in fiecare dimineata la ora 7 spre 8 ma trezesc cu tipete si rasete de copii scolari. Sunt copiii care merg la scoala din spatele blocului meu si care se joaca pana la venirea profesorilor. Cateodata ii invidiez ca nu au nici o grija, nici eu nu aveam la varsta lor. Sau poate ca au multe griji avand in vedere marea reforma a sistemului de invatamant. Dar parintii lor care se gandesc cu frica la ce ii asteapta pe copii. Ma gandesc ca grijile nenecesare produse de legile aiurea date de guvernantii nostri le scurteaza viata parintilor nostri cu cel putin 2 ani si sper sa nu fiu sadica cand spun ca fiecare lege scurteaza viata tuturor cu cel putin un an. Fiecare parinte trebuie sa se gandeasca ce facultate o sa urmeze copilul sau aflat inca la gradinita si sa ii explice inca din primii ani de viata ca notele reflecta adevarul.

Nu, notele nu reflecta adevarul si nici talentul. Pot in cel mai bun caz ridica moralul si creste increderea in sine unui copil.Ca si Hitler daca ar fi fost admis la Academia de Arte, poate nu ar mai fi facut atat rau.

Nu vreau sa ma prezint ca o victima a sistemului de invatamant romanesc, dar fac parte din prima generatie care a sustinut Examenul de Capacitate, prima generatie care a invatat in liceu dupa manuale alternative, a asistat la certurile dintre profesorii de aceiasi materie cu privire la ce manual alternativ sa fie adoptat in scoala. Am fost prima generatie care a primit calificative la probele orale de limba romana si limba engleza lucru care nu pot sa spun ca m-a afectat prea mult, dar m-ar fi ajutat cu o medie mai mare la BAC. Cei doi de “Foarte bine” nu au putut fi calculati in media de la BAC. Si cine e de vina? Saraca doamna Andronescu? Aceasta “Hitler” a invatamantului romanesc, care se gandeste neincetat cum sa revolutioneze orice principiu moral de invatamant.

As vrea sa stiu prin cate reforme si legi a trecut dansa cand a fost eleva, si deasemenea ce probleme au avut parintii dansei cand era eleva/studenta.

Morala este sa incercam sa prelungim anii vietii fara a baga in seama legiile adoptate. Indiferent care sunt acestea.

Comentarii

comentarii

Similar Posts

47 thoughts on “Legea scurtează viața tuturor (guestpost)

  1. Grozava scoala trebuie sa fi fost aia, domnisoara! , si deasemenea pentru profesorii de aceiasi materie, carora li s-au dat peste cap principiile morale de invatamant. Ce ti-e si cu legiile astea… Oricum, bine ca ai primit Foarte bine, stiut fiind ca notele nu reflecta adevarul. Si nici talentul. La cate sincope de exprimare si logica are textuletul asta, e clar. Scoala romaneasca e IN LAC.

  2. Fac parte din aceeasi promotie cu Irina si cred ca pot spune ca suntem cateva milioane cei care ne simtim cobaii invatamantului romanesc. Manualele parintilor, asa comuniste cum erau, sunt adevarate enciclopedii pe langa cele pe care am invatat noi desi, in mare, contin cam aceeasi programa. O vreme m-am gandit ca suntem o generatie de sacrificiu, dat fiind tranzitia prin care trecem… Realitatea e ca suntem nu o generatie, ci o tara intreaga de sacrificati de un regim mult mai rau decat cel comunist: Regimul Incompetentilor si al Hotilor (pt. ca nu toti fura, unii sunt pur si simplu prosti). Si singura metoda de a scapa de tirania asta e exact sugestia Irinei: sa nu tinem seama de legile adoptate(indiferent care sunt acestea, pt ca oricum sunt idioate) … Iar asta inseamna 3 lucruri: Anarhie, Revolutie sau Emigrare. Revolutii am avut in anii ’90 destule, Emigrare to facem de 20 de ani… ce ne mai ramane?

  3. Morala este sa incercam sa prelungim anii vietii fara a baga in seama legiile adoptate. Indiferent care sunt acestea.

    Stimata doamna/domnisoara colega de generatie,
    daca aceasta este morala cu care v-ati ales
    dupa tot dezastrul “reformator”
    generat intocmai de genul asta de ignoranta
    pe care vi-l lipiti pe frunte cu un aer increzator,
    atunci, in cazul in care nu aveti deja copii,
    mai bine suspendati orice intentie.
    Daca intr-un guest-post pe blog-ul unui jurnalist
    de mare audienta va gasiti sa invitati public
    la un tip de ignoranta care adanceste
    si agraveaza natura aberatiilor
    din sistemul de invatamant romanesc,
    atunci de fiecare data cand simtiti neajutorare,
    de fiecare data cand traiti senzatia
    ca toata lumea va anuleaza eforturile,
    de orice natura ar fi ele,
    sa va amintiti de concluzia aruncata ca din avion
    in finalul acestui post.
    Pentru ca unii dintre noi incercam prin toate mijloacele
    sa ne opunem genului astuia de ignoranta,
    pe care politicienii si-o traduc probabil
    ca fiind maxima toleranta.
    Invitatia dumneavoastra este similara
    cu cea lansata de catre Fiul Iubit Al Patriei,
    presedintele in functie,
    chiar daca vine din directia opusa.
    El ne spune ca toate sunt bune si luminoase
    si ca atare care-i problema?
    (= hai mai bine sa ignoram relele)
    Dumneavoastra ne spuneti ca toate-s nasoale,
    dar hai mai bine sa ignoram toate relele.
    Ignoranta nu face lucrurile sa dispara,
    nici iepurasi din palarii nu scoate.

    Va doresc mantuire prin ignoranta
    si sper sa va incadrati intr-un grup
    aflat in continua contractie numerica.
    Multa sanatate.

  4. Cred ca ar fi bine sa lamurim in primul rand: Ce este legea? Raspunsul clasic, ca legea este o bariera….este de mult un cliseu. O abordare mai noua ar fi ca “legea este precum coloana infinitului a lui Brancusi” (si facem abstractie de semnificatia ei reala), care nu ajunge la nici o finalitate; este mereu in schimbare, transformare, ambramburire, etc.Respectarea prevederilor oricarei legi este obligatorie, dar aceasta obligativitate este doar un slogan, pentru ca nimeni nu o respecta, pentru ca in primul rand autoritatile o pun in paranteza, mai mult O IGNORA. Si de ce sa ne batem noi capul cu ‘legi ‘. Ignoranta este un ‘fruct delicat’, pe care daca-l atingi ii opresti inflorirea.

  5. Doamnă/domnişoară Irina,
    personal, vă absolv de orice vină pentru situaţia ingrată în care vă găsiţi (guestpost).
    Vina îi aparţine în totalitate gazdei dv., Ciutacu. Putea să vă ferească de ridicol.
    Totuşi e bine să ştiţi:
    Nu orice bâiguială care începe cu majusculă şi sfârşeşte cu punct intră în categoria propoziţie/frază.
    Când nu ai nimic a spune, cel mai înţelept e să taci.
    Înşiruirea de vorbe pe care cu generozitate aţi depozitat-o aici nu poate fi nici blamată, nici combătută, nici acceptată. Pentru că nu conţine nicio idee.
    Ceva totuşi transpare din textul dv.: că aparţineţi unei generaţii pe care şcoala a aiurit-o de cap, că nu aveţi vreo scală de valori, vă lipseşte logica şi simţul măsurii şi trăiţi îndoctrinată cu o închipuire pe cât de ieftină, pe atât de nocivă: că veţi fi fiind reprezentanta unei generaţii de sacrificiu, spre deosebire de noi, vitele bătrâne care am trăit într-o trandafirie imbecilitate fără griji, pe timpul şcolii ceauşise.
    Singurul lucru clar care rezultă din “plângerea” dv. este că FB-ul de la limba română l-aţi luat pe ochi frumoşi. Un “suficient” cu indulgenţă era mult mai aproape de adevăr.

  6. Sa nu exageram! Copilasii care sunt acum la gradinita sau in ciclul primar, nu vor mai apuca actuala lege a invatamantului, pentru ca sigur va fi alt ministru cu alte idei in cap.
    Nu cred ca viitorul mai indepartat ar trebui sa ne sperie, ci urmatorul mandat la presedintie, care va aduce odata cu sine alte schimbari. Nu ne scurteaza legile tarii viata, atat timp cat ne putem detasa obiectiv si ferm de lucruri care nu tin de puterea noastra.

    Subiectul postat pe acest blog se vrea cel putin interesant, captivant si pretentios… Fara sa vreau sa par cinica sau sarcastica, sunt convinsa ca acest subiect ar fi trebuit revizuit de Victor Ciutacu, dar si de Mircea Badea (care s-a specializat mai nou in greseli gramaticale si capcane ale limbii romane).
    Afara de asta, traiasca initiativa de a reflecta asupra letalitatii produse in randul romanilor de catre legile tampite promulgate de niste cretini pusi de Base-c-su.
    Insa pe noi in primul rand ne poate ucide, cel mai sigur, modul de trai lipsit de igiena si hrana adecvata.

  7. Vreti sa va spun eu de ce a ajuns invatamantul unde a ajuns? Vreti sa stiti de ce avem imbecili si tampiti cu diplome de doctorat?
    Invitati-ma la emisiunea aia despre care vorbiti si am sa spun eu de la ce a pornit declinul invatamantului romanesc si ceea ce nimeni nu vrea sa recunoasca.

  8. Cu tot respectul (ca Domnu’ Ciutacu zice ca o ard cu aere de superioritate), si eu tot in situatia de a fi primul cu examenul de capacitate, primu’ cu manualele alternative (de pe urma carora aveau de castigat profesorii, care ni le aduceau ei insisi la scoala) si la bacalaureat, la oralele din prima saptamana era CU NOTE, nu calificative. Nu de-alta, dar sunt singurele examenele din odiseea bacului la care am luat 10.
    (Nu ca m-ar fi ajutat cu ceva in viata. Nici macar la admiterea in facultate, unde nota la bac nu valora nimic.)

  9. Doamna/domnisoara Irina Teodorascu,
    Unul dintre principiile sanatoase, pe care l-am invatat pe parcursul existentei mele, este “sa te implici” nu sa stai deoparte si sa tratezi cu spatele tot ce se intampla in societate. Cum spuneam, este sanatos nu si prudent.
    Doamna ministru Andronescu a ales sa se implice, cu tot ce decurge din aceasta implicare.
    Parerea mea este ca asumarea raspunderii pe aceasta lege a invatamantului a fost o mare gresala, asumare care nu a fost in intentia doamnei ministru. Gresala este a Guvernului, care a vrut sa-si atraga un capital politic, Guvern care aplica exact principiul dvs., si isi prelungeste viata fara sa tina seama de populatia acestei tari, promulga ordonante si il doare la basca de Parlament, ca doar sunt alesii poporului, ai aceluiasi popor pe care nu-l respecta si nu-l asculta.
    Si in fond, de ce sa-l respecte? Doar au fost suficienti de prosti ca sa-i voteze!
    Nu stiu ce reforme in invatamant a prins doamna ministru, dar sunt convinsa ca au fost.
    Am fost si eu printre cobaii sistemului de invatamant, si nu m-am plans niciodata.
    Eram denumiti “elevii din clase experimentale” si aveam in clasa I profesori, iar limbi straine am inceput din clasa a II-a. Iar mai tarziu am fost printre primele generatii care au dat examenele de “treapta” si “testarile nationale”. Asa si? De asta nu am invatat? Ba bine ca nu, rupeam cartea, ne duceam la olimpiade, lucram acasa din culegeri, citeam tot ce ne cadea in mana, la intrecere.
    Dupa rezultatele evaluarilor am vazut ca s-a mentinut apoi din clasa a II-a o limba straina si din clasa a V-a a doua limba straina.
    Nu am fost de acord cu intrarea la facultate pe baza de “dosare” pentru ca acel examen ne diferentia, ne dadea un scop pentru care sa invatam. Am inteles insa aceasta inscriere in invatamantul superior ca fiind o evaluare a intregii activitati scolare a unui elev, activitate care dadea si masura disciplinarii si capacitatii acelui elev. Ce n-am inteles a fost ca elevii din orasele de provincie, cu medii mari au intrat inaintea altora care au fost elevi la scoli mai exigente. Dar am vazut ca diferentierea se face mai tarziu, in practica.
    Cand am sustinut bacalaureatul unul dintre colegii mei a luat nota 10 la ambele examene, surprinderea profesorilor a fost ca acel elev nu avea rezultate nemaipomenite, absenta, era inactiv la ore, lasa de dorit si la comportament fiind un rebel. Acel elev acum este foarte bine cotat si este exact acolo unde ii era locul. Daca insa s-ar fi nascut cu 20 de ani mai tarziu, nu ar fi intrat la facultate.
    Deci, doamna/domnisoara, trebuie sa privim in viitor si daca nu putem face asta, sa ii lasam pe altii sa faca.
    Asa cum generatia mea se mandrea cu nota 10 la caligrafie si la matematica, asculta la casetofon Gianni Morandi, Abba si Boney M, facea probleme din Gherman, citea Ion si Morometii, mergea la serate si dadea examene de treapta, generatia actuala are celulare din clasa I, stie sa scrie pe tastatura de calculator, asculta Michael Jackson si Metallica, merge la discoteca pana la 3 dimineata, citeste decat rezumatul cartilor si referatele de pe internet si intra la facultate pe baza de dosare.
    Este o evolutie care tine in mare masura de tehnica si de exigentele societatii.
    Asa ca ce va alegeti? Sa va implicati si atunci copiii nostrii sa aiba o viata calitativ mai buna sau ne intoarcem la stadiul cand parintii parintilor nostri se duceau la scoala pe jos facand 5-10 km in fiecare zi dus-intors, asta daca nu trebuiau sa participe la arat sau la cules??
    Avem o vorba in popor “sa-ti dea Dumnezeu minte cu carul, ca norocul ti-l faci singur”, destept popor pacat ca se lasa prostit de slogane precum “sa traiti bine!”.
    Sinzianna

  10. Cred ca se exagereaza mult pe acest subiect; perceptia elevului se reduce la tema pentru acasa, la colegi, la profesori, la numarul de examene de la BAC, la admiterea la liceu etc. Am indoieli ca manualele alternative au efecte nefavorabile asupra elevilor, că bazaconiile si platitudinile emise de diferiti ministri influenteaza cat de putin capacitatea si dorinta unui elev de a invata, că reformele succesive ale invatamantului au vreun ecou in afara cabinetelor potentatilor si in afara programelor de stiri de la TV.

  11. As vrea doar sa punctez distributia lucrarilor publicate in reviste indexate ISI (http://www.scopus.com) ale doamnei Ambramburica:

    1996 – 1 buc.
    1997 – 3 buc.
    1998 – 1
    1999 – 1
    2000 – 1
    2001 – 2
    2002 – 0
    2003 – 0
    2004 – 2
    2005 – 1
    2006 – 1
    2007 – 9
    2008 – 11

    Majoritatea sunt lucrari cu 6-8 autori unde este trecuta la plesneala. Pozitia de functionar (Ministru/Rector/Ministru) a facut-o mai prolifica… then ever.

    Cam toti rectorii universitatilor din Romania “castiga” granturi de cercetare cu punctaje, in general, maxime. Desigur, pentru ca “e competenti si garantati”.

  12. Victore,

    primii 4 ani de scoala primara i-am facut sub comunism apoi gimnaziul si liceul in primii 7 ani de dupa ’90.
    Cred ca am fost ultima promotie care a primit o educatie scolara adevarata. Dupa ’97, a inceput sa scartaie, din ce in ce mai tare, sistemul de invatamant.

    Sunt, asadar, fericit ca educatia mea de sorginte oragnizational-comunista m-a facut om, cum se spune, deoarece:
    – am fost educat sa invat cat mai bine sa reusesc intr-un sistem care pretuia, in mare, oamenii cultivati ( “cu facultate ” );
    – am fost invatat sa respect dascalii,in primul rand, apoi autoritatea statului si oamenii de pe strada, cu care urma sa am de-a face in viata;
    – am primit o educatie care ma deosebea net de orice alt tanar de varsta mea din orice alta tara din Europa, prin cunostintele si deprinderile primite de la dascalii mei.

    Asadar, ma bucur amar ca nu am prins sistemul idiot de invatamant din prezent insa reusesc sa ma bucur de fiecare data ca, intr-adevar, eu ” am facut scoala”. D-aia, comunista, atat de hulita de toti incapabilii de azi, care u se pot impune decat prin tupeu, sfidare si nesimtire ( valorile noastre cotidiene ).

    Multumesc, Victore, pentru subiect.

  13. @ AristotelCostel
    Mai peripateticule,
    Sa fim totusi corecti.
    E ministra din 2009. Articolele au fost publicate in 2008, ceea ce inseamna ca au fost concepute/scrise cu 1-2 ani inainte, cand era in plina opozitie … si avea mai mult timp de cercetare.

  14. Citind comentariile la adresa textului sunt onvins ca natiunii de sclavi ii place sa se acunda dupa cuvinte si sa bage capul in nicip. NU VA RESPECT MA, NEVOLNICILOR ! Generatia voastra este vinovata ! Sa va intre bine in cap, oameni nascuti in ’60 si ’70 GENERATIA VOASTRA ESTE VINOVATA !! Ascundeti-va mai departe, nu va respect, nu meritati, respectati-va singuri legile proaste, furati-va singuri caciula. Incerc sa traiesc, daca se incearca sa mi se ia acest drept, voi incepe sa iau si eu dreptul la viata al celor care il incalca pe al meu. Revolutie de unul singur se poate atunci cand nu mai crezi in nimic. Si asta este punctul spre care ne indreptam – ANARHIE ! Pana atunci vi ascundeti-va dupa cuvinte si mergeti inainte precum caii, nu stiti sa faceti nimic fara un “tatuc”, atunci dispareti in umbra celor care nu au nevoie de tatuci, stapani sau diriguitori straluciti. V-ati pierdut demult dreptul la stima si respect, stiti voi necesitatea aceea din piramida lui Maslow, necesitate pe care va chinuiti cu ardoare sa v-o satisfaceti pe spatele oricui, numai prin forte proprii nu. D-aia in iar oala care fierbea romani nu avea capac – daca incerca vreunul sa iasa il trageau ceilalti inapoi.

  15. nu fac parte nici din generatia doamnei Sinzianna ( dar stiu diferenta dintre doar si decat) si nici din generatia doamnei Irina
    am fost prima generatie care intra la liceu dupa 1990 si am avut sansa de a nu avea un ministru care sa vrea neaparat sa modifice BAC’ul ca sa ramana in istorie
    auzeam un licean care zicea ca in 4 ani s-a schimbat de 3 ori metodologia BAC’ului. frumos exemplu de consecventa dat unei generatii pe care vrei sa o pastrezi in tara!
    noi am ajuns mai greu la aceeasi concluzie cu Irina, dar am ajuns. dupa toate dezamagirile din anii ’90 ne-am maturizat, ne-am casatorit, am facut si copii si acum ignoram cu desavarsire aceste schimbari vremelnice. nu ne mai interesati, bai politicieni de doi bani!
    a ignora nu inseamna a fi ignorant. din contra, va cunoastem foarte bine dar alegem sa nu va mai bagam in seama
    astia mici sunt mai rapizi, isi dau seama in 2-3 ani de lucruri pe care noi le-am inteles in 10 ani. deh, tehnologia asta trebuie sa fie de vina
    asa ca relaxati-va, in lumea reala nu conteaza notele de la BAC, nici macar alea din facultate. conteaza doar ce esti in stare sa faci

  16. Daca nu respecti legile teoretic esti ori amendat , ori ti se face dosar penal.
    Morala este doar o fantezie, nu ai cum sa traiesti dupa cum sugerezi tu, Irina Teodorașcu.

    Consider ca cea mai mare problema a Romaniei, azi, este BIROCRATIA.
    Coruptia nu mai este la formele grave de acum 10 ani, doar Badea face azi publicitate Spagii.
    Comisioane se dau, dar asa este peste tot, in afaceri asa sta treaba.

    Exista multe exemple de elevi, unii mai diferitii decat altii.
    Exista elevi chiulangii, exista elevi batuti de soarta, exista elevi care nu invata, exista elevi drogati si betivi dar exista si elevi eminenti.

  17. Poate ca la aceste alegeri se va duce “Lupta pentru Romania”! Adica Romania noastra, asa cum am vrut-o in 89 si ne-o dorim pentru copii nostri? Si nu Romania lor in care sa ne parasiteze in continuare ca in ultimii 20 de ani? Macar sa oprim pe unul din ei, la aceste alegeri.

  18. In calitate de educator cu experienta indelungata, trebuie sa marturisesc ca sunt un rebel impotriva a tot ce este perimat, nefunctional, a tot ce arata a necoerenta, necorelare. Experientele mele educationale m-au ajutat sa gasesc solutii viabile fata de cele aratate mai sus. Insa acest lucru presupunea sa ‘ignor’ anumite prevederi ale legilor in vigoare. Faceam acele faimoase planificari, de dragul de a le prezenta organelor in drept si la clasa aplicam ceea ce consideram ca va fi in consonanta cu cerintele
    unui examen. Abordarea eclectica in privinta predarii, o distilare atenta a materiei, ma conducea la niste rezultate fabuloase.
    Nu doresc sa incit pe nimeni la ‘anarhie’, dar
    educatorul la clasa este SUVERAN, numai el cunoaste (daca este de buna credinta!), dupa niste studii sistematice asupra celor care invata, modalitatea cea mai eficienta prin care experienta sa poate fi organizata in asa fel incat sa duca la rezultate exceptionale. Astfel, se evita sa se considere “cobai” al invatamantului.

  19. Ce cuvinte dure sunt adresate romanilor, printre care se numara si cei care posteaza aici, de catre comentatorii acestui blog. Tu, privitorule spre orizont, iti dai seama ca esti vorbitor de limba romaneasca? Unii dintre voi sunt plecati din tara, poate nu au plecat de placere ci greutatile intampinate aici in Romania i-au determinat, dar …

  20. Exact ca si aici, pe blog, se intampla si in invatamantul romanesc. Bataia pentru ciolan afecteaza si parintii si copiii. Invatamantul, nu numai ca nu e functional, dar este total arierat. Fiecare dintre noi suntem ancorati in amintirile din scoala. Eu pot sa spun ca am avut vreo 10 profesori buni in 12 ani de scoala. Este foarte putin.
    Am auzit-o de d-na Andronescu laudandu-l pe Marga, fostul ministru. A facut-o in scop politic, daca ar fi inteles, de eu l-am simtit cu adevarat Ministru al Invatamantului, ar fi bine. Bine pentru ea, nu pentru mine.
    Ca am avut si avem rezultate la olimpiadele scolare, nu e meritul Invatamantului Romanesc si nu a fost niciodata. Copii astia straluciti, care aduc medalii cu bratul, de pe oriunde in lume participa, nu sunt rodul Invatamantului Romanesc. Sunt rodul preocuparilor parintilor si a catorva dascali de moda veche, in general performantele astea sunt posibile prin ore de pregatire privata.
    Invatamantul ar trebui sa fie pentru toata lumea, un sistem functional. Pentru copii, parinti si profesori. Cata vreme totul depinde de bani, n-o sa iasa nimic.
    In Invatamantul Romanesc este esential sa se schimbe mentalitatile. Licee si institutii de invatamant superior sunt conduse efectiv de secretare. Cei care au dat pe la scoala stiu foarte bine lucrul asta. Este posibil ? Da, dar e in detrimentul viitorului copiilor nostri.
    Cand vom avea un invatamant destupat la minte atunci o sa avem si viitorul asigurat.

  21. Doamna ministru este “garantata” Marean, asa ca nu va indoiti , va avea numai succesuri. Invatamantul actual: un sistem de facut bani multi si neimpozabili, pentru multi, incepand cu marele profesor de drept neconstitutional.

  22. @FuXI

    Am spus “(Ministru/Rector/Ministru)”. Eu tin minte ca a fost MINISTRU si in perioada 2000-2004… Rector 2005-2008. De vreo 3-4 ani publicarea in reviste indexate ISI ajuta atat la evaluarea activitatii profesionale, cat si la obtinerea finantarii proiectelor de cercetare propuse… fara bataie la ochi, doar… de joc.:) Ma refer strict la faptul ca niste soricei isi apreciaza… pisica. Altfel, sunt foarte mari sanse ca soriceii sa faca treaba serioasa, daca pisica nu-i doar o proptea… spre cascaval.

    Deocamdata, are 2 lucrari in 2009. Probabil le-a trimis repede spre publicare, inainte de preluarea mandatului.

  23. Off-topic: Cine iubeşte literatura şi ştie în ce situaţie se află poeţii din ţara noastră îl rog să intre în căsuţa mea pentru a ajuta un poet să scrie!

    Scuze Victor de gest însă aici sunt mulţi oamenii care cred că ar fi interesaţi de acest subiect.

  24. Salut Irina,

    nu ma pot preciza daca trebuie sa ignoram sau nu ceea ce se intampla deoarece pana la urma fiecare adopta strategia propie de aparare impotriva balivernelor da “legi” pe care acesti “domni” le vomita din paste-n craciun. Dar este cert ca sistemul nostru de invatamant nu are nu are stabilitate iar acest lucru duce la basbaiala si la scaderea performantelor intelectuale :(. Daca ne uitam la tari cu stabilitate in sistemul lor de invatamant precum Anglia,Franta,Germania, etc, etc,.. o sa observam foarte usor relaxarea parintilor care stiu exact ce vor gasi copii lor cand vor merge la scoala deoarece acelasi lucru au gasit si ei
    plus ca pregatirea profesorilor este muult mai profesionala.
    O sa treaca vreo doua decenii pana sa se schimbe tarisoara iar asta numai daca vom incerca sa ne schimbam si noi ca si indivizi in prima faza.

    O zi cat mai placuta 🙂

    P.S. fratilor, haideti sa incercam sa criticam constructiv, ca avem mai multe de castigat 😉

  25. @Veta: “Scoala romaneasca e IN LAC.”
    Adevar graiesti…De s-ar fi pronuntat altcineva , totusi (“aceiasi materie” ?).

  26. Buna Irina,
    foarte bine ca dl Ciutacu a gazduit acest post. Foarte rau ca randurile tale nu sunt intelese.
    Sunt emigranta de vreo 5 ani de zile. Inainte sa plec, am prins si eu ceva schimbari, dar nu atat de multe si nu…majore. Gandul mi-a ramas mereu acasa. Intr-o zi, o doamna romanca, proaspat venita in Belgia, ma-ntreaba:
    “-Vreti sa va reintoarceti?”
    “-Bineinteles!”
    zic.
    “Atunci se pare ca nu aveti copii crescuti in tara si nici nu ati prins momente de chinuiala scolara si formare profesionala. Noi am prins…si-am plecat cu totii!”
    M-a pus pe ganduri. Cred ca am plecat la timp. (Iar acum cativa vor crede ca incurajez emigrarea-poate DA!!!!)
    Draga Irina, iti doresc succes si tie si parintilor tai. Partea buna este ca vei deveni o luptatoare, vei supravietui, iar daca iti vei dori mai mult sansele de reusita vor creste pe masura ce tu vei fi mai tare:)
    C

  27. Felicitari Irina ! Esti noua generatie pe care “sistemul” nu inceteza sa experimenteze si esti noua generatie care are curajul sa se revolte.Ne-am invatat ca sa acceptam “tacit” proiectele de lege care ne vizeaza direct si sa respectam legea chiar daca vedem ca e inaplicabila sau e anticonstitutionala.
    E totusi un proiect si daca ne gandim ca la el si-au adus contibutia si cei care o vor aplica desi are multe lacune e totusi un inceput.
    Necazul e ca legea nu va trece prin Parlament si nu o vor putea modifica si cei care au fost acreditati de noi sa o faca, astfel incat sa fie imbunatatita.
    Dam vina pe Abramburica dar daca ne gandim la alte ministere unde nu a existat nici macar un proiect de lege, doar circ, incerc sa apreciez vointa de “a misca” ceva intr-un domeniu.
    Nu cred ca legea va fi profitabila noua, celor multi, daca e “produsul unei unice gandiri” fie ea si de partid.

  28. Sunt din aceeasi generatie cu Irina. Am luat mereu premiul intai, am luat la facultate la buget si am avut loc asigurat in camin in fiecare an datorita mediei, am facut un master si acum profesez meseria pe care am invatat-o si pe care mi-am dorit-o.
    Am invatat pentru ca mi-am dorit sa stiu cat mai multe lucruri. Din tot ce am invatat in liceu nu folosesc decat matematica si limba romana in ceea ce fac azi…si uneori franceza…
    Cateva lucruri cu care am ramas din sistemul educational romanesc:
    1. Notele sunt paralele cu realitatea. Nu reflecta decat bunavointa sau malitiozitatea profesorilor, ziua buna sau rea a elevului, localitatea unde se afla cei doi si relatiile care exista intre cei doi.
    2.Invatamantul e plin de profesori care nu stiu pe ce lume traiesc, vin beti la ore, citesc comentarii din carti si au senzatia ca stiu totul dar daca le dai un test sunt mai putin pregatiti decat elevii lor. Exista si multi elevi care stiu ca banii cumpara notele si examenele, care nu au chef si nu vor sa invete si care spun ‘am decat un neuron’.
    Exceptiile de regulile de mai sus exista dar sunt rare. Am avut o profesoara de romana in liceu excelenta. Nu citeai cartile iti pune 3 fara sa stea pe ganduri. Femeia aia nu ne-a dictat niciodata comentarii din carti. Pentru bac am citit o singura data notitele din clasa. Aveam materia bine fixata.
    3. Conditiile din scoli sunt precare: de la toalete murdare, tavane prin care ploua, geamuri sparte, curti in care intra oricine, lipsa terenurilor de sport, lipsa echipamentelor informatice, lipsa dotarilor din laboratoare etc.
    4.Marea eroare: renuntarea la examenele de admitere. Ce e nebunia asta cu dosare, distribuiri facute de calculator…?
    5. Lipsa programelor adaptate nevoilor, tonele de carti si culegeri si teme.
    6.Incoerenta metodelor. ai preluat un model din alta tara? Ok. Ia-l cu totul, de la a la z si aplica-l cum se aplica acolo. Nu franturi, nu manele.
    Dar astea sunt dezamagiri proprii….

  29. Notele nu reflecta adevarul. Majoritatea scolilor/liceelor umfla notele. Sa nu mai zic ca la BAC anul acesta s-a copiat pe fatza. Cunosc elevi care nu stiau ce e un logaritm, nu treceau clasa, dar a luat 9.70 la BAC.

  30. “Aceiasi materie” e o gafa lingvistica (corect “aceeasi materie”) care demonstreaza ca sistemul de notare si de evaluare a fost defectuos in privinta drei. Pacat!

  31. Domnul Ciutacu vrea argumente, nu huiduieli la scrisele Irinei.
    Bine, domnu’ Ciutacu.
    Să luăm fragmentul ăsta:
    “Dar parintii lor care se gandesc cu frica la ce ii asteapta pe copii. Ma gandesc ca grijile nenecesare produse de legile aiurea date de guvernantii nostri le scurteaza viata parintilor nostri cu cel putin 2 ani si sper sa nu fiu sadica cand spun ca fiecare lege scurteaza viata tuturor cu cel putin un an.”

    1. Prima frază “Dar părinţii…” care n-are sens din pricina acelui “care”, anterior lui “se gândesc”, poate fi scuzată. Poate că duduia Irina a vrut să reformuleze şi a uitat să-l şteargă pe “care”. Nu-i bai! Se întâmplă.
    Numai că asta e o scrisorică adresată unui ziarist care se pricepe la scris, e adresată domnului Victor Ciutacu, nu e un bileţel lăsat pe usa frigiderului, de-ăla gen “Iubi, du-te tu la sedinţa cu părinţii!” , aşa că respectul faţă de destinatar şi o minimă nevoie de rigoare te obligă să reciteşti textul înainte de a-l trimite.
    2. “Mă gândesc că grijile nenecesare etc…”
    Lăsând deoparte bolovănismul formulării şi ciudatul sinonim “nenecesare” pentru “inutile” (cuvânt greu, nu? ne lipseşte din lexic când luăm fb la lb. română), poate se găseşte cineva să-mi explice cum a stabilit autoarea petiţiei cu cât scurtează fiecare lege dată aiurea vieţile părinţilor? Avem şi precizarea “cu cel puţin doi ani”! Deja vorbim de studii aprofundate! Dacă presupunem, prin absurd, că fiecare lege “dată aiurea” scurtează viaţa părinţilor cu doi ani, înseamnă că ori sunt foarte puţine legi date aiurea, ori că românii părinţi , de fapt, sunt matusalemici, în condiţii de legislaţie corectă, având în vedere care e media lor de supravieţuire.
    3. Celorlalţi, nepărinţi presupun, le-o scurtează cu cel puţin un an.
    Conform legislaţiei în vigoare, în orice domeniu, eu zic că românii ar trebui să crape cu câţiva ani înainte de ţipătul venirii pe lume, dacă asta e rata scurtării de viaţă.

    Irina nu e “sadică când” scrie “scrisele” acestea!
    Sadic eşti tu, Ciutacule, că ne oboseşti atenţia cu texte de categoria “foaie verde, fir de băţ, dacă n-ai de lucru, fă-ţ’!”

    După propria ta postare, cu elveţia jurnalismului în turul întâi, văd că ai început să apreciezi lipsa de logică si că o promovezi.

    Ştii care ar fi culmea genialităţii tale?
    Să admiţi că ai dat-o-n bară cu experimentul “guestpost”.
    Deşi te voi citi cu atenţie şi interes şi de-acum încolo.

  32. @ Mirela F
    “2.Invatamantul e plin de profesori care nu stiu pe ce lume traiesc, vin beti la ore, citesc comentarii din carti si au senzatia ca stiu totul dar daca le dai un test sunt mai putin pregatiti decat elevii lor.”

    Iti inteleg tristetea si dezamagirea, din fericire am avut profesori buni, bine pregatiti, ne raspundeau la orice intrebare (si erau destule) , nu veneau beti la ore si nu ne citeau comentarii din carti.
    Sunt convinsa ca atitudinea celor de acum si lipsa de interes si profesionalism vine din faptul ca nu sunt multumiti de statutul de profesor, din aceea indiferenta fata de sistem de care zicea Irina si din faptul ca multi dintre ei nu au acel talent de a fi profesor.
    Au intrat in invatamant sa aiba un loc de munca si atat.
    Ca sa fii profesor trebuie sa iti placa sa inveti piticii, sa razi cu ei, sa gandesti cu ei in felul lor, sa fii ferm atat cat trebuie, sa ii evaluezi corect si sa-i stimulezi.
    A fi profesor e o arta, arta de a vedea sufletului unui copil si a-l mangaia, de a-i da speranta si de a-l indruma, arta de a-l asculta si a-l corecta, arta de a avea rabdare si a stii cum sa-l faci sa se concentreze si sa rezoneze cu tine si cu mediul.
    Sunt multe exemple de profesori dedicati muncii lor si acum mai multe cu cei pe care ii vedem facand de rusine meseria de profesor.
    De aceea nu trebuie sa tratam cu indiferenta legile care se voteaza si se aplica si trebuie sa alegem cine si cum ne educa copiii !!

  33. @renata: cand o sa ma intereseze parerea ta despre ce si cum fac eu pe blog, o sa te contactez. momentan nu ma intereseaza. si nici nu intuiesc vreo farama de interes in viitorul apropiat.

  34. In scoli..sau cel putin unde am invatat eu 3 module se puteau studia foarte usor ca un singur obiect. Astfel s-ar fi redus numarul de 7 ore pe zi pe care trebuie sa il petreci la scoala invatand lucruri inutile. Sa fim seriosi…cat la suta din materia predata in scoli se dovedeste utila cand treci in invatamantul superior. Si nu cred ca treaba cu cultura generala se aplica aici….cultura generala ti-o formezi singur.

  35. “Ca sa fii profesor trebuie sa iti placa sa inveti piticii, sa razi cu ei, sa gandesti cu ei in felul lor, sa fii ferm atat cat trebuie, sa ii evaluezi corect si sa-i stimulezi.” …sa le predai azi aceeasi lectie ca in ziua precedenta pentru ca mai deunazi erai prea beat pentru ca acum sa-ti mai amintesti ceva…sa arunci cu ghivece de flori dupa ei pentru ca n-au fost in stare sa retina formula chimica a benzenului…sa le arunci caietele in cosul de gunoi pentru ca refuza sa se preocupe de maretia inscrisurilor pe care le insiri pe tabla si prefera sa mai faca o tema la o alta materie (pe care evident nu o predai tu)…
    Nu spun ca n-avem dascali minunati, spun doar ca ai mei se pot numara pe degetele de la o mana, ca privesc cu tristete la ce-am invatat in atatia ani de scoala si mai ales de la cine.

    Va invit atunci cand timpul va va permite sa va plimbati o zi pe valea Bistritei si poate mai uitati un pic de legi si de cei ce le formuleaza/adopta/modifica.

    O seara pe masura invatamantului romanesc va doresc !

  36. Victore,
    nu e suficient să declari că eşti arogant şi genial, trebuie s-o şi dovedeşti. La prima parte te-ai iscusit, vorba Leliei! Mai ai un brânci şi isprăveşti lucrarea.
    Era suficient să mă ignori, ca să înţeleg că nu te interesează părerea mea.
    Ai ţinut însă morţiş să-mi declari că nu te interesează.
    La nivel declarativ, ca să zic aşa, te-ai scos.
    Păcat că la şcoala de jurnalistică nu vă învaţă nu numai ce trebuie să spui cuiva, ci şi trebuie să-i taci.
    Rahova, Ciutacule, e şi ea o mahala de oraş, ca oricare alta.
    Speram să nu!

  37. Dacă ar fi să analizez “pe bune” scrierea D-nei/D-rei Irina Teodorașcu, aş înclina să-i dau dreptate. Mai ales în privinţa situaţiei de eternă “reformă” a sistemului de Educaţie. Desigur, aceasta nu face bine nimănui. Şi o spun astfel, deoarece eu am debutat ca dascăl în 2001, adică tocma’ când D-na Andronescu devenise Ministru. De atunci se tot schimbă şi se tot modifică- ba sistemul de examene naţionale, ba programele şcolare, ba modul de intrare a profesorilor în sistem… Veselie mare cu şi despre Mării şi pălării…
    În ceea ce mă priveşte, aş acorda prezumţia de bună-credinţă fiecărui “reformator”. Dacă n-aş observa un lucru: campaniile electorale pot aduce schimbări semnificative (şi nu întotdeauna utile) sistemului de educaţie, iar perioadele dintre campaniile electorale- “din fericire” tot mai scurte- aduc criticile “savante”, desigur, celor care au iniţiat aceste “reforme”. Şi… povestea merge mai departe…

  38. certurile dintre profesorii de ” aceiasi materie ” cu privire = aceeasi materie ;
    si ” deasemenea ” ce probleme au avut parintii = de asemenea ( “deasemenea” nu exista in DEX );
    a trecut ” dansa ” cand a fost eleva = este doar pronume personal nominativ-acuzativ singular feminin. “Dumneaei” este forma corecta, politicoasa, pronume de politete ptr. pers. a III-a.

  39. grijile “nenecesare” produse = nu exista in DEX ;
    a baga in seama “legiile” adoptate = poate legile…..
    Si uite asa isi dovedeste (in)utilitatea sustinerea probei orale la lb. romana in cadrul examenului de Bacalaureat…diversele “perle” ( lacune ) devin insesizabile ( unele )exprimate oral. Verba volant, scripta manent ; verba docent, exempla trahunt ).

  40. Cum pierde statul milioane de euro anual.

    Exista un program prin care statul roman, prin ANRM obliga agentii economici, in special PETROM OMV si ROMGAS sa execute lucrari de abandonare pentru sondele ce nu mai au rezultate economice.Pentru acest proiect au fost atestate de ANRM atat persoane fizice cat si juridice. Ca persoana fizica nu ai nici o sansa sa participi la licitatii privind aceste lucrari, pentru ca in OMV PETROM sunt tot felul de increngaturi, fosti directori din OMV Petrom si-au deschis firme atestate de ANRM care castiga aceste licitatii, sau firme ce au relatii in OMV PETROM.
    Corect ar fi fost daca ANRM superviza direct aceasta actiune(mai ales ca sunt probleme tehnice in abandonarea sondelor, normal ar trebui sa informezi ANRM, dar nu se intampla asa, discuti la Petrom si apoi totul se musamalizeaza, bineinteles in favoarea OMV-Petrom)prin directia abandonari fara sa angajeze personal ci doar cu contract de colaborare cum fac si firmele atestate de ANRM. Era un proiect cerent plus ca ANRM castiga in jur de 10 mil E/an pentru aproximativ 100 de persoane atestate. Mentionez ca in Romania sunt in jus de 20000 de sonde ce necesita sa fie abandonate.
    Multumesc.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.