Esti aici:
Prima pagină > Blog > Mintea mea, în gândul ei... > Munca te-ngroapă; pe Munte(le) Negru

Munca te-ngroapă; pe Munte(le) Negru

Eu m-aș opri la drama familiei șoferului, angajat al Ministerului de Interne. Omul avea credit la bancă și leafă mică. Putea să se bage la ciubucuri aducătoare de venit suplimentar. Sau se putea plânge că viața-i curvă și soarta-i crudă. Dar, având și licență de șofer profesionist, a preferat să lucreze suplimentar. Nu-i ușor să conduci de năuc prin Europa. Și, am o bănuială, nici extrem de bănos. Poate fi și periculos.

montenegro

În cazul nostru, i-a fost chiar fatal. Lui și unei jumătăți de autocar. În urma lui rămân familii îndoliate, inclusiv a lui, apăsată suplimentar și de împrumutul neachitat, și de vinovăția indusă de opinia publică. Pentru că mortu-i cel mai la îndemână vinovat. Nu se mai poate apăra.

Munca te-nalță? Pe omul ăsta l-a îngropat…(articolul integral, aici)

 

Comentarii

comentarii

Similar Posts

17 thoughts on “Munca te-ngroapă; pe Munte(le) Negru

  1. Eu nu inteleg motivele acestei demonstratii televizate din partea autoritatilor. Cum nu inteleg nici motivele doliului natioanal.

    E adevarat, e o tragedie, dar e un accident de transport cu morti si raniti cum sunt sute sau mii de acest gen pe soselele Europei.

    Trebuiau luate niste masuri dar desfasurarea de forte si show-ul sunt impresionante… ca niciodata. Uitam ca suntem “varza cu carne” in totate domeniile de activitate in Romania si ca prevenirea este egala cu ZERO.

    De pilda, avem cateva mii de victime potentiale sigure in cazul unui cutremur peste 7 grade… Ce facem? Ne apucam de consolidat case sau facem parastas televizat in avans?

    Blocarea DN1 pe motive de repatrierea cu surle si trambitze a mortilor si ranitilor, e absolut penibila.

  2. Sunt perfect de acord cu ideea ca la un venit prea mic, incerci sa iti mai gasesti ceva de lucru. De preferat insa intr-un domeniu pe care esti stapan. Si neuitand nici o clipa ca, alaturi de ghid, esti responsabil de viata celor pe care ii transporti. Ca fost ghid turistic si om care a batut fosta Iugoslavie in lung si in lat – cu autocarele si soferii lor, e drept – pot sa va spun ca nu mi-am permis nici macar sa atipesc atata timp cat eram in autocar, pe traseu si nici sa il las pe sofer sa faca ce vrea. Imi pare rau pentru soferul-politist decedat, dar presupun ca, daca ar mai fi facut traseul, ar fi stiut, la fel ca si ghidul insotitor, ca traversarea Muntenegrului nu este o gluma. In muntii de acolo se poate intampla – mie mi s-a intamplat! – sa se lase brusc o ceata neagra ca smoala (de aici si denumirea de Muntenegru), lucru cunoscut de toti soferii de acolo. Nu cred insa ca si de (multi) dintre ai nostri. Asa ca… Responsabilitate si multa precautie. Macar politia ar trebui sa stie ca aceste lucruri sunt vitale cand conduci o masina – si cu atat mai mult un autocar cu 45 de suflete de viata carora esti raspunzator…

  3. mai ales ca multi au sarit sa-l invinovateasca cu cele mai naucitoare idei

  4. E un accident tragic de transport si atat. Mor sau sunt raniti, an de an, mii de oameni pe sosele, pe care nu-i aduce nimeni la spital cu avionul si pentru care nu declara nimeni doliu national.

    Autoritatile nu se sinchisesc nici macar sa largeasca soseaua unde se produc accidentele sau sa o semnalizeze mai bine.

    In spitalele romanesti se moare cu zile, zi de zi, datorita lipsei celor necesare… bolnavii de cancer se zbat in chinuri…

    Cata ipocrizie! Asteptam astfel de accidente ca sa etalam avioane si ambulante sa nu ne facem de cacao fata de tari mai mici ca noi care sunt in stare de mai mult. Dupa aia se asterne praful pe toate.

  5. In calitate de student la Stiinte politice, pot afirma ca Sorin Oprescu vorbeste ca un viitor presedinte al Romaniei.

  6. Care sunt motivele acestul “parastas televizat” de amploare? Ce incearca Ponta sa ne transmita? Ca avem o tara normala, iubitoare de oameni sau ce? Cu aia care sunt bolnavi cronici si nu au bani de medicamente ce facem? Cu aia care vor muri sigur sub ruine la primul cutremur cum a ramas? Facem o coliva la televizor?

  7. @Ory: e un gest de minim respect. da, se lucreaza pe simbolistica si, intr-adevar, unii se trag in poza ca sa capitalizeze politic. dar n-am inteles cu ce te deranjeaza. aveai de gand sa fugi cu tricolorul azi pe strazi si te obliga Ponta sa-l cobori in berna?

  8. E foarte multa fanfaronada si ipocrizie in ceea ce vedem noi la televizor in aceste zile.

    Oamenii aia sunt victimele unui accident rutier tragic. Nu sunt “mai victime” decat alte victime care mor pe sosele si nici nu au murit pe front ca sa fie motivat doliul national. Erau intr-o excursie si autocarul, cu care calatoreau, a ajuns intr-o prapastie, atata tot.

    Ponta a procedat bine ca a sprijinit repatrierea dar, in afara de asta, e un spectacol absolut sinistru si penibil ce vedem la TV de cateva zile. Nu inteleg de ce e un eveniment national tragedia unor oameni care au avut un accident de circulatie intr-o excursie. Cu atat mai mult cu cat avem parte, zi de zi, de tot felul de drame sau tragedii in Romania ticmai din vina si nepasarea autoritatilor care, acum, au organizat si regizat parastasul.

    Ce se intampla dupa parastas? Ne apucam de consolidat cladirile cu risc seismic? Pentru ca vor fi sute de mii de victime la urmatorul cutremur major in RO. Sau ne apucam inca de pe acum de organizarea urmatorului parastas?

    Ce e mai important? Parastasul sau preventia?

    PS: Am incercat sa schimb postul dar nu am reusit: e parastas peste tot.

  9. e importanta solidaritatea. mortu’ de la groapa nu se mai intoarce oricum

  10. Sincere condoleante familiilor indoliate! Este un eveniment tragic, la care am dovedit compasiune, insa as dori la toate tragediile romanilor sa fim la fel de sensibili si de prezenti.

  11. Studiu de caz: accidentul lui Huidu, in care au murit cativa oameni.

    Cauza principala: prostia si imprudenta conducatorului auto care nu a corelat viteza automobilului cu starea drumului national pe care circula.

    Cauza favorizanta: DN1- drum national ingust, nelargit si neinclinat la curbe, impropriu pentru circulatia auto cu viteza mai mare de 70 kmh. La viraje de dreapta, daca nu calci frana din timp ajungi pe celalalt sens de mers sau chiar in decor, cat ai zice peste.

    Nivelul parastasulu TV corespunzator evenimentului: 8 pe o scara de la 1 la 10

    Masuri post-eveniment: doar la nivelul conducatorului auto. Starea drumului – FIX ACEEASI ca inainte de eveniment. Dumnezeu cu mila.

  12. Unul din cele mai bune articole citite in ultima vreme. Felicitari

    Imi permit doua observatii:

    – imprumutul respectiv pe care omul il avea la banca e 99.99% posibil sa fi fost acoperit de o asigurare de viata [cu beneficiar banca nu familia]. S-ar putea ca totusi aceasta problema sa nu ramana pe capul familiei.

    – sunt bucuros ca oamenii respectivi au fost ajutati (mai ales de muntenegreni dar si de statul roman) insa ma dezgusta propaganda cu “statul care uite domle functioneaza”. Statul roman nu a participat la operatiunea de salvare (nici nu putea pt ca s-au miscat incredibil niste oameni simpli de acolo) iar improvizarea cu avioanele militare dotate ad-hoc pt evacuare militara aduce mai mult a inspiratie de moment decat a stat capabil sa reactioneze profesionist. Nu vreau sa cobor cu nimic importanta efortului de a transporta ranitii in tara insa a confunda capacitatea de raspuns la situatii neprevazute cu inspiratia de moment e orice numai jurnalism nu.

  13. Mi s-a parut interesanta alegerea soferului ca punct central al articolului. Fiind potentialul vinovat pentru producerea accidentului, e prea usor de trecut peste drama lui si a familiei lui… Inca nu e clar in ce masura a fost intr-adevar vinovat. Dar chiar daca a fost, asta nu anuleaza nici tragismul mortii lui, nici suferinta celor apropiati, dublata de povara teribila a vinovatiei.

    Cat despre oportunitatea declararii doliului national, contraargumentele pe care le-am citit in comentariile precedente mi se par false. Exista un motiv simplu pentru care trebuia declarat doliu national. Au murit multi oameni intr-o imprejurare foarte tragica. Numarul nu este esential, insa faptul ca au fost atatia morti intr-un singur accident accentueaza impactul simbolic si emotional al evenimentului. Reactia decenta in fata unei astfel de situatii este respectul tacut si smerit fata de durerea celor ramasi si un gand simplu, de compasiune si tristete pentru cei care nu mai sunt. Cam atat. Din cauza asta doliul national este o reactie fireasca la cele intamplate.

    Este adevarat ca in fiecare zi se produc si alte accidente pe soselele din Romania si ca infrastructura nu functioneaza asa cum trebuie. Este adevarat si ca de multe ori autoritatile nu-si fac datoria. Poate si ca unii au un anumit castig de imagine in urma evenimentului. Dar asta nu are de ce sa anuleze raspunsul direct, uman la cele intamplate in Muntenegru, raspuns oficializat astazi sub forma de doliu national. Altfel orice tragedie poate fi minimalizata facand apel la statistica si argumente pseudologice, care de fapt urmaresc doar o logica neterminata, la prima mana. Intotdeauna vor fi si alte drame in jurul nostru, de ce sa ne oprim tocmai asupra celei pe care o avem in fata? Pentru ca asta inseamna sa fim sensibili la suferinta altor oameni… raspunsul trebuie sa apara aici si acum, sa fie concret, imediat, nu “anesteziat” de abstractiuni.

  14. S-a intamplat o tragdie. Accident de circulatie al unui autocar intr-o tara straina. Sunt foarte multi care aleg excursiile cu autocarul sau cu orice alt mijloc de transport si te gandesti ca ti se poate intampla tie si celor foarte dragi tie indiferent de mijlocul de transport. (vorbesc acum la impersonal); Mie personal imi este foarte greu sa ma gandesc la acei oameni care au trecut prin tragedia aceasta. Am colegi de serviciu care sunt din Curtea de Arges si erau prieteni de familie cu unii dintre cei care si-au pierdut viata. Nu mi se pare fortat si nici ca guvernantii au dorit sa faca parada declarand ziua de azi zi de doliu national. Munetenegrul a declarat tot azi zi de doliu national in memoria victimelor accidentului.
    Din cate am inteles , soferul care era la volan (nu cel care era si politist) avea viteza cam mare pentru locul in care se afla cu autocarul (pe un viaduct si culmea ploaua);
    NU stiu daca trebuie facute reguli in plus cat ar trebui instruiti si pregatiti toti soferii de curse internationale si chiar nationale. Decat sa se stabileasca reguli peste reguli pe care nu le respecta nimeni, mai bine s-ar organiza cursuri de perfectionare. Ma gandesc cu groaza ca si copiii mei pleaca in excursii si tabere cu autocarele diverselor companii. Chiar si eu plec cu astfel de autocare impreuna cu familia.
    Mi se intuneca mintea cand ma gandesc.
    Daca nivelul de trai ar fi ridicat in RO, daca poporul roman nu ar fi umilit in propria tara , daca toate ar merge bine la noi, poate ca oamenii nu ar muncii pana la epuizare si astfel sa se produca adevarate tragedii.
    Daca Ponta este vinovat de ceva (nu pentru faptul ca a jucat baschet in conditiile in care el nu stia ce s-a intamplat), este vinovat pentru ca nu si-a respecta promisiunile facute poporului roman in campania electorala. Dar nu este locul si momentul acum de astfel de discutii.
    Mai spun odata ,pe mine nu m-a deranjat ca azi a fost declarata zi de doliu national. Oricum pe strada lumea s-a comportat la fel, maneaua tare-n masina , mers cu bolidul pe linia de tramvai …..uitati-vasi voi pe bulevardele din Buc si veti vedea “civilizatia” din trafic.

  15. îmi pare nespus de rău pentru ceea ce sa întâmplat. dacă stau sa mă gândesc bine shi noi avem vietile in mâinile soferilor( spun asta pentru ca facem nenumărate drumuri dus întors in Spania la munca). acum nu mai este nimeni vinovat,aproape jumătate sunt morți. Dumnezeu săi odihneasca pe toți in pace, sa le fie tarana ușoară. AMIN

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.