Esti aici:
Prima pagină > Blog > Ce-mi provoaca scarba > Un fleac, l-aţi ciuruit şi pe mortu’ zilei

Un fleac, l-aţi ciuruit şi pe mortu’ zilei

http://www.youtube.com/watch?v=u6nF6_y-4RM

Mi-e scârbă! De voi, de intoleranţa voastră medievală, de bigotismul triumfal retrograd în care v-aţi înveştmântat. Aţi confiscat voi simbolurile. Sunt ale voastre, toate, nu se ştie în baza cărui act de proprietate. Trebuie să vă ceară voie cum să trăiască şi, mai ales, cum să moară. Mai aveţi un pic şi cereţi referendum. Să votaţi că n-are nevoie nevastă-sa să-l ducă la crematoriu. Şi că e obligatoriu soborul de preoţi la căpătâi. Cât trăiesc, vă doare-n cur de ei. De fapt, nici măcar acolo, că poate v-aţi trata. Când ajung pe catafalc, vă amintiţi subit cât i-aţi apreciat. Şi puneţi lanţul pe ei. Îi legaţi bine. Vă pozaţi cu ei. Asta vă macină acum, că n-aţi putut să vă trageţi un cadru memorabil pe smartphone cu mortul zilei şi să-l postaţi pe facebook. Sugeţi şi ultima picătură de sevă din Sergiu Nicolaescu. I-aţi mânca ficatul pe grătar. Mai aveţi un pic şi construiţi rugul în piaţa publică. S-o ardeţi pe eretică, în spiritul toleranţei creştine. Pentru că-i tânără, frumoasă şi poartă un palton deschis la culoare. Deci e curvă, profitoare şi păgână.

Jos labele spurcate de pe femeia asta! E mortul ei, nu al vostru! E drama ei de familie. Faptul că aţi văzut nişte filme nu vă dă nici un drept patrimonial. Nu sunteţi părtaşi, barbarilor. Lăsaţi-o-n pace să-şi trăiască durerea! Învăţaţi să vă respectaţi în viaţă idolii. Dacă sunteţi în stare, dar mă îndoiesc…

Comentarii

comentarii

Similar Posts

312 thoughts on “Un fleac, l-aţi ciuruit şi pe mortu’ zilei

  1. N-am inteles niciodata nevoia morbida a unor romani de a vedea cadavre. Fie ele si a unor personalitati.
    Clar, Sergiu Nicolaescu este unul dintre oamenii care stiu ce inseamna imaginea imprimata pe o pelicula.
    Cand am auzit prima oara de deces, mi-am zis:
    – Si-acum sa vezi 3 zile la televizor plimbarea cadavrului!
    Dar, spre usurarea mea si a altora, Sergiu Nicolaescu a avut grija de acest aspect. Imaginea lui nu va fi niciodata asociata cu un corp slabit si batran de 82 de ani intins intr-un sicriu.
    Cei ce doreau si doresc sa-l vada pot oricand sa urmareasca un film de-al sau, si il vor vedea asa cum si-a dorit: elegant, inalt, frumos, tanar, carismatic, etc.
    De ce sa mergi sa-ti iei “La Revedere!” de la el? Nu ai de ce, caci Sergiu Nicolaescu traieste prin “OPERA” pe care ne-a lasat-o.
    O tara care nu-si respecta valorile, nu are nici o sansa!

  2. In Republica Ortodoxa Romana pot sa-mi las trupul dupa moarte Facultatii de Madicina ca tot n-au saracii studenti material didactic?
    Nu,ca vin ayatolahii si interzic o slujba religioasa pentru sufletul meu de crestin.
    Pascalopol (asta e rolul lui cel mai bun, nu comisarul ala bataus) a vrut sa plece discret si elegant. Sa nu-si expuna chipul schimbat de batranete si suferinta aprecierilor de genul:”saracul, ce-a mai slabit, nici nu-l recunosti; si ce barbat bine a fost”.
    Otilia lui a rezistat cu eroism la toata barbaria care a urmat.
    Un scenariu despre noi,despre placerile noastre bolnave si despre o presa asemenea vulturilor care se rotesc deasupra muribunzilor cazuti, nu ar fi reusit nimeni._

  3. cetateanul gogu: eu nu am spus ca ortodoxia este raspunzatoare de pacatele comise de inchizitie, ci biserica de la vremea aceea, care, ca si acum,crede ca detine toate adevarurile legate de Dumnezeu.Nu am vrut sa spun decat ca se pot face foarte multe pacate in numele credintei. Iar Biserica, daca isi mai aminteste cineva de la lectiile de istorie, era una singura inainte de Marea Schisma din 1054, cand s-a separat in Biserica Catolica si Biserica Ortodoxa. Putem deci concluziona ca de fapt ortodocsii si catolicii avem aceesi religie(nu ne separa decat niste “chestiuni administrative”ca sa zic asa), astfel ca eu nu inteleg de ce catolicii au “tradus” cuvantul lui Dumnezeu astfel incat ei isi incinereaza mortii iar la noi este considerata practica pagana?

  4. Mda! Am fost la Bellu.Nu-i.Deci, Limba,unde-i Moldovan ?

    Corect articolul, multi saraci cu duhul in Romania.

  5. Sergiu Nicolaescu si familia lui aveau tot dreptul sa aleaga modul in care marele regizor va disparea fizic din lumea asta. Nu stiu daca si-a regizat sau nu sfarsitul (nu cred in asta) dar cu siguranta a iesit un film si de aici.
    In ceea ce priveste decizia bisericii ortodoxe nu stiu inca ce sa spun (sunt ortodoxa din stramosi)dar cred ca toleranta ar trebui sa fie ceva firesc…
    Felicitari, Victor Ciutacu, pentru articol!
    nu pot sa nu constat ca ma doare ce se intampla cu noi, cu romanii…traim totusi prea indoctrinati. intr-o anumita msura suntem inca foarte primitivi.

  6. cetateanul gogu: eu nu am spus ca ortodoxia este vinovata de pacatele inchizitiei catolice, am vrut doar sa spun ca se pot face foarte multe pacate in numele credintei. De asemenea, daca isi mai aminteste cineva de la lectiile de istorie, biserica era una singura inainte de Marea Schisma din 1054, cand s-a despartit in Biserica catolica si Biserica Ortodoxa, deci putem spune ca de fapt toti avem o singura credinta. Ceea ce nu inteleg eu, pe cale de consecinta, e de ce catolicii isi incinereaza mortii iar la noi e considerata practica pagana?

  7. hai ca deja-s de vina ca-s evreu si nu stiu tainele religiei ortodoxe. dincolo de faptul ca nu apare vreo referire la BOR prin text, adevaru-i ca, dupa ce am fost botezat si cununat ortodox, dupa ce-am nasit cinci cupluri si cinci copii de rit ortodox, e al naibii de complicat sa cuprinzi invataturile si regulile ortodoxiei 🙂

  8. In sfarsit un om care are curajul sa vorbeasca.Si are curajul sa JIGNEASCA.Da,va jignesc si eu gloata imputita si ignoranta care v-ati permis sa huidiuti la moartea unui om pe femeia lui.Chiar daca am doar 17 ani va spun cu tarie ca sunteti animati doar de rancedul ferment al morbidului,al superstitiei si animismului primitiv!Vroiati voi sa va pozati cu mortu’,fir-ati ai dracului sa fiti!
    Dar nu numai ei sunt lepre.Nuuuu.Mass-media este si mai de rahat.Chiar se face totul pentru audienta?Poti prezenta intr-un jurnal de stiri ca a crapat un om dupa aia ca a fost incinerat si eventual sa amintesti cine a fost.Dar nu e normal sa faci o zi intreaga balamuc si sa-i tot intrebi pe toti penibilii de popi ce era corect si ce nu,oricum ei o tin langa pe-a lor.Sunt un mare admirator al Antenei3 dar trebuie sa spun ca si ea s-a comportat ca celelalte televiziuni.Jalnic.Opriti-va si voi daca aveti respect,lasa ca se ocupa RTV.Mi-e scarba de societatea asta primitiva primitiva pana-n parsele,mi-e scarba de popi cu burta mare si de ignoranti fara o chifla in burta care-l invoca pe diavol sau dumnezeu.
    Tot respectul pentru Gadea BAdea si Ciutacu!

  9. @Victor la 23:17: eu ti-am zis ca avem radacini comune,
    si uite, tot un ateu nesimtit (ce nu se imbulzeste la
    moaste si la inmormintari) a iesit din mine ! :))

  10. cetateanul gogu:
    inca o lamurire: inchizitia catolica a interpretat Biblia in cel mai gresit mod cu putinta; sunt constienta ca inchizitia nu are nici o legatura cu ortodoxia. Totusi, asta ar fi trebuit sa ii invete pe cei de la BOR sa nu mai fie atat de inflexibili in interpretarea celor scrise in Biblie.

  11. Nici ca se putea exprima cineva mai bine…franchetea dvs. m-a cucerit definit, va admir sincer si va citesc articolele cu cea mai mare nerabdare!

  12. Dle Victor Ciutacu, eu nu m-am referit la articol in special, ci doar la decizia BOR de a refuza sa faca o slujba pt un om care nu a facut niciun pacat care sa-l impiedice sa aiba parte de una. iar tainele ortodoxiei nu le cunosc nici eu, stiu doar niste lucruri generale, cum ar fi ca oamenilor tb sa le arati compasiune, ceea ce de fapt tine de fiecare, nu de religie, iar mie nu mi se pare ca biserica a aratat compasiune

  13. Dle Victor Ciutacu:si am uitat sa va spun lucrul cel mai important(scuze): articolul e foarte potrivit si adecvat situtiei(s-ar cuveni termeni mai elogiosi, dar avand in vedere subiectul, nu mi se par potriviti. Felicitari!!!!

  14. Fără să scormonim …
    Sunt copilași care mor în incubatoare, sunt incinerați, nu primește mama, familia, vreo urnă cu ceva… rămâne un suflet în suflet, rămâne amintirea, lacrima, iubirea, înțelegeți ? IUBIREA și zic că sufletele se întâlnesc atunci când le e dat să fie întâlnite, chiar dacă trupul copilașului a fost incinerat, c-așa fost-a ” practica ” / ” politica ” iar mama ” merge ” creștinește-n pământ cum ziceți mulți . Știți că NU există din partea BOR vreun interes să nu spun vreo slujbă pentru sufletele care se duc în Cer … ??? M-am cam convins și scârbit de așa zis ortodoxismul de spectacol… Doamne, multe suflete rătăcite în încă trupuri se erijează-n judecători, în modele de… ” moralitate ”….
    Indiferent unde mi-a fi să hodinesc, sufletul meu va fi LIBER să întâlnească pe cine Doamne, Doamne sunt convinsă că va îngăduii să mângâie ! Sunt mamă de îngeraș pe pământ ȘI îngeraș în Cer și nu vorbesc cu păcat, ci ca să mai punem o basma pe gura slobodă și vorbele necugetate ale unor….” ortodocși ”…
    PE MINE UNA, SĂ MĂ SCUTEASCĂ TOȚI ” ORTODOCȘII ” CARE AU CA ” MODELE ” BOR CÂRMUITĂ DE PREADRĂCITUL daniel, UNS DE MASONI, PUNCT.

  15. Pe unde or fi fost toti indignatii ce azi infiereaza cu miniie proletara
    “pulimea”, cind la pastele din 2012, tot aici, vreo doi nebuni sustineau
    voios ca-s atei, iar alti citiva ziceau ca n-au nici-o treaba cu biserica,
    ci doar ca-s credinciosi by default, asta in timp ce masei mari de
    persoane ce posteaza le intra lumina sfinta-n ochi :))
    Mai e o chestie ce ma frapeaza: usurinta cu care multa lume se
    delimiteaza de turma din care face parte si ea, lumea.

  16. Sa inteleg ca romanii merg in rai iar japonezii in iad deoarece incinerarea este o practica obisnuita la ei?? Atunci cu siguranta mi-as fi dorit sa ma nasc acolo si nu aici unde incepe sa-mi fie sila de tot ce inseamna religie. Articol de exceptie, toate gandurile mele le-am vazut scrise de dumneavoastra aici. va multumesc.

  17. Unde e toleranta caracteristica religiei crestine ? sau acolo merge numai in teorie??? o sa se dea acuma lege BOR sa ne ingroape pe toti ? cate ipocrizie incape piela asta ? ce bine e sa fii ateu sa gandesti cu capul tau !

  18. Zilele astea mi-au venit in minte doua vorbe dintr-un alt context: mahalaua inepta. Si un dor nespus de atitudinea lui nea Nicu fata de popi.

  19. Revin cu o intrebare. Imbecilii aia care atarnau azi pe gardul crematoriului la huiduit, unde au fost acum un an cand se huiduia si pentru ei? Sau atarnau pe alte garduri la vreo pomanageala?

  20. Muoltumesc Victor, ai spus lucrurilor pe sleau, ador felul tau de à spune totdeaauna ce gandesti!
    Eu ma felicit ca sunt catolica si nu am de à face cu aceasta biserica retrograda, inapoiata si vanduta unor personnaje abjecte!

  21. Am o întrebare pentru ateii care, cu ocazia circotecii televizate, înjură BOR la acest post: ce vă deranjează de fapt? Incinerarea este considerată un păcat în Biserica ortodoxă și în cea catolică; pentru uzul unui mirat de mai sus, la Roma trăiesc mulți atei sau persoane de alte religii. Ce legătură au urnele cu Papa? Papa nu-i organizator de cimitire laice. Incinerarea e interzisa credinciosilor, nu de Statul italian.

    Cine optează pt incinerare știe că nu va avea slujbă religioasă și IL DOARE IN COT, este dreptul lui.

    Voi ce-ați fi vrut? Să iasă Patriarhul și să spună că da, scrie la pravilă una-alta, dar pentru domnu’ Sergiu facem o excepție?!

    BOR a răspuns la ce a fost întrebată și a adus argumente din paradigma proprie, pe înțelesul aderenților, nu al celor din afara credinței.

  22. Corect articolul si l fel de corecta observatia altui Mihai (de la 15:19) legata de prestatia jenanta a Danei Grecu. Din pacate nu a fost prima. Face ce face si incearca sa ii duca pe toti spre ce vrea si devine agasanta. Asta nu duce la intarirea sentimentului de circ atat de drag multora din neamul asta?

  23. subscriu articolului si bravo pt faptul ca respecti un om deosebit. Dar , intreb eu, o necunoscatoare, nu ar fi fost mai bine ca mass media in totalitate sa aduca un omagiu lui Sergiu Nicolaescu si sa nu dea curs acestor lucruri urite care ne degradeaza ca oameni tocmai pt ca ne sunt repetate la infinit? Respectul , mindria ca am avut un astfel de om printre noi ar fi trebuit sa primeze, dar ticalosi cum suntem nu putem recunoaste aceste lucruri si atunci aruncam cu noroi si jignim oameni pe care nici macar nu ii cunoastem cu adevarat.sa ne fie rusine si totusi eu mai sper ca vom scapa de aceasta rusinoasa atitudine si vom sti sa ne apreciem valorile si sa le facem sa ramina acasa!

  24. Nu pot sa nu ma gandesc la actorii varstnici (ex. Mircea Albulescu care spunea ca va urma si el/ei dupa S.N.): ce-or gandi ei acuma, sarmanii?! Vai si-amar, sa muncesti o viata-ntreaga si apoi sa fie circ la tv pe seama lor de dragul rating-ului! of…
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

  25. Am mai vazut la un post tv doi reporteri tembeli care o intrebau pe Draga Olteanu: cum d-na sa-l rapuna tocmai o boala pe maestru?! I-a facut de ris Draga Olteanu,subtil dar riguros.

  26. Una dintre porunci este sa ingropam pe cei morti.Unde era vajnica biserica cind un afacerist din Iasi a ingropat vreo 40 de morti care stateau de luni sau chiar ani in morga? De fapt intrebarea ar trebui sa fie alta:de ce nu a ingropat biserica multimiliardara acei morti,pe spezele ei? Ca pe banii altuia si-a trimis reprezentantii sa umfle potul.

  27. Mi-ai citit gandurile cu acest articol.Felicitari.Ultima dorinta a fiecaruia trebuie indeplinita cu orice riscuri.O felicit si pe sotia marelui regizor pentru ca a trecut(sper)peste mizeriile improscate asupra ei.

  28. In primul rand Ramas bun maestre. In al doilea rand pot spune ca achiesez la cele scrise de tine si vreau sa adaug ca sunt scarbit de ingramadeala stil “moaste” de la cinema-urile unde se dau moca filme ale regretatului. Daca e moca hai cu totii. Daca acum o luna se dadeau la aceleasi ore si pe bani aceleasi filme pun pariu ca era doar proiectionistul. Acum e ingramadeala ca da bine sa fii vazut acolo cat il deplangi si cat il regreti si apreciezi, basca ca poate mai apare si vreo reporterita sa iti puna o intrebare gandita cu un neuron si te face celebru ca te da pe sticla. Sa se fi dat aceleasi filme cat era in vioata si sa ii omagiem si apreciem munca cat era in viata prin sali pline de cinema la filmele lui. Suntem o tara de regretatori si de bocitoare iar cat e in viata “celebrul” nu il baga mai nimeni in seama. Sa ne fie rusine. Sa incercam sa ne respectam din toate punctele de vedere macar ARTISTII din generatia de aur ramasi inca in viata.

  29. Din pacate asta se ascunde sub expresia “libertatea presei”.
    Discutii interminabile si voit serioase pe un petec de hartie nesemnat, nestampilat, fara numar. Imi aminteam de “sursele” Hotnews de prin campaniile electorale.
    Burtiere gigantice si galbene cu “Ion Iliescu a ajuns la crematoriu”, colaborari visate cu FBI, “reformarea” bisericii la teveu, in direct, de catre o parte din aia 30.000 de atei declarati la ultimul referendum si un departament de “piar” al bisericii care atinge culmea ridicolului atunci cand “s-a spalat pe maini” de problema precizand ca a oferit ajutorul banesc eventual necesar, urmand punct cu punct comunicatul de presa dat cu ocazia Sinodului respectiv, fara nici o urma de imaginatie sau de aplicare la concret, de parca asta era problema in cazul lui Sergiu Nicolaescu.

    Oricum, cu aceasta ocazie am simtit pe viu ce inseamna un organism(presa) ce traieste din el insusi. Ea centreaza, ea da cu capul, si daca nu exista celebrele trei surse, inventam noi ceva si discutam pe aceasta inventie. De la zero tv parca te mai astepti, dar de la altii nu.

  30. eu cred ca la judecata de apoi cand o sa ne ia la rost Dumnezeu pe noi romanii de ce am facut prostii o sa zicem: Eu? nu-I adevarat, curva asta de nevasta-me m-a pus sa fur…
    Pai dictatoarea Elena Ceausescun nu ne-a infometat in timp ce el si prietenii lui din cc nu stiau cum sa ne mai rasfete?

  31. Nimic nu putea fi mai penibil in tara asta, care e vai de mama ei, decat spectacolul grotesc transmis si totodata intretinut cu paie pe foc de televiziuni, cu ocazia acestui eveniment.

    Poporul a crezut ca poate scapa de scarba si frustrarea produse in ultimii ani de Basescu si gasca de profitori, urland penibil langa un mort.

    Cat priveste filmele lui Sergiu Nicolaescu, sa fim seriosi, people… ati vazut “Orient Expres”? Va recomand sa-l vedeti. Nu exista film mai slab, mai blazat, produs in RO dupa Revolutie. Cik nu-i lasa Ceausescu sa faca film.

    Dzeu sa-l ierte pe Sergiu Nicolaescu si deasemenea pe turma de credinciosi adunata sa-i “strige” un ultim omagiu.

  32. Da ai comentat destul de bine. Dar uite cum sta treaba. Mie nu imi este frica de Dumnezeu si nici de moarte. Ea face parte din noi. Dar am o brobleme destul de mare. Pe la varsta de 10 ani am fost cu parintii mei me-a murit o matusa si ca sa o ingropam a trebuit sa fie deshumata alta si am vazut ceva groaznic nu pot sa explic. Am fost marcata si sunt si acum marcata. Au incercat ai mei sa imi explice dar in zadar. Am fost la psiholog, am lucrat si eu cu mine foarte mult, dar uneori iar imi aduc aminte, nu pot sa sterg ce am vazut atunci. Am si eu crezul meu , Dumnezul meu dar asta sunt si recunosc asta este si dorinta mea (incinerarea) am 55 ani si nici acum nu doresc sa ajung acolo in pamant. Dumnezeu ma poate judeca- nu altii. O zi buna

  33. Irina,
    toleranta nu este caracteristica invataturii crestin ortodoxe, ea presupune o superioritate a celui ce tolereaza, iubirea aproapelui este caracteristica pe care in cazul regizorului Sergiu Nicolaescu mai marii statatori actuali si tercatori ai bisericii noastre au uitat-o…credinta este intima si lasa adeptului libertatea, liberului arbitru, dar si celui ce nu crede libertatea sa de a nu crede si mai ales imi place sa cred ca nu lasa posibilitatea nimanui de a intra cu bocancii murdari in sufletul si intimitatea aproapelui indiferent de confesiunea religioasa sau lipsa acesteia…

  34. Românii au dăinuit în istorie și prin transmiterea din generație în generație a ritualurilor creștine de la botez, căsătorie si înmormîntare.
    Si este bine ca aceste datini sa fie păstrate.
    Cine se rusinează de datinile românești de înmormîntare nu simte profund românește.
    SE RUȘINEAZĂ CINEVA CAND VEDE IN FILMELE DOCUMENTARE ZECILE DE MII DE BUCURESTENI CARE AU URMAT SICRIUL Mariei Tănase? Sau sicriul lui Corneliu Coposu?
    Hai sa nu facem pe ipocriții!
    Vi s-a întîmplat vreodată să vedeți, dincolo de granițele României, o ceremonie în care slujba de înmormîntare să fie oficiată într-o limbă pe care nu o înțelegeți și doar bocetele femeilor să spargă liniștea în limba română? Niciun ocupant nu poate sa amuțească acele rînduieli din vechime,
    Lăsați datinile românilor așa cum vin din istorie!
    Doar nu suntem sub ocupație străină, ce Dumnezeu!!!?

    După succesul acțiunii A3 cu distribuirea TRICOLORULUI la Ziua Națională, reacția bucureștenilor față de abandonarea tradiției național-ortodoxe la înmormîntarea marelui Sergiu Nicolaescu este încă un semn de redeșteptare națională.

  35. a ales cum e mai bine..personal inclin spre incinerare si fara popimea aia fara spectacol..eventual cu un fundal muzical pink floyd

  36. ..si apoi..in prohodul catolic englez se spune”ashes to ashes,dust to dust…”deci e cam acelasi lucru cenusa sau tarana

  37. iarta-ma victore ca revin…m-a dus gandul la martirii morti din TM ce au fost dusi la BUC si incinerati..oare care ar fi fost reactia BOR in cazul lor????

  38. superbissim! ai scos antena 3 din noroiul in care alunecase in goana dupa un rating cat mai bun.

  39. BRAVO, domnule Ciutacu! cata dreptate ai, dar cati vor intelege si vor accepta, pentru ca nu si-au primit portia de circ cu care au fost invatati sa traiasca. Daca aceasta femeie si-ar fi pus toate hainele negre din lume ( eventual o blana lunga, palarie si voaleta), si-ar fi smuls parul sub atenta privire a reflectoarelor si camerelor de luat vederi, ar fi zbierat , dandu-se cu capul de cruce, precum “dragii nostri conationali”, atunci poate toate doamnele si domnii”crestini si ortodocsi” si-ar fi justificat iesirea in strada si pierderea telenovelei la zi, unde idolii adevarati, faceau asa. Dar, cum socoteala de acasa nu prea le-a iestit, potopul de rautati trebuia varsat pe cineva, deci , aceasta doamna, care i-a mai si infruntat prin tacere, era cea mai la indemana.Oricum, episodul al-II-lea este impartirea averii. Asa ca….va urma…

  40. Rezonez 100% cu cele scrise de tine Victor.
    Am indraznit sa imi ingrop soacra (la dorinta mea si a fiulei ei)cu capacul pus si mai ca ma certam cu popa ca el vrea sa ii luam capacul sa dea oleaca cu tamanie…horor.
    Acum cativa ani cand aveam doar 25 de ani am vorbit la notariat sa fac un act: daca mor sa imi doneze organe, apoi incinerare…se uitau la mine ca la o nebuna.
    Dupa dementa din zilele astea sunt si mai hotarata in aceasta privinta.
    Cat despre BOR: nu ma mai mira nimic.

  41. Totusi Dana Grecu nu a avut nici un rol in declansarea acestei porcarii? Ma trezesc si adorm cu Antena3, sunt plecat de mult si asa ma simt eu mai aproape, dar vineri seara si sambata dimineata am simtit ca ceva nu e in regula, ca orice limita a bunului simt a fost depasita. TV-ul a impins acele animale in strada si asa in loc sa vb despre cine a fost S.N. – despre uimitoarele lui realizari dar si despre legaturile intre familia domniei sale si posibilitatile de care a dispus sau mai stiu eu ce, am auns in aceasta cloaca. Toate cele bune, felicitari pentru articol si poate le transmiteti colegelor dvs. ca un umil telespectator crede ca era mai bine cat a lipsit Vadim.

  42. Stau si ma minunez cate comentarii apar cand vorbeste gura fara cap. Si daca au cap, e numai sa le le ploua in gat, si sa foloseasca impotriva inecului pe post de geamandura plutitoare.
    In practica noastra crestina, inmormantarea este trecerea pe lumea cealalta, asa se cade la crestini. Si atunci se face slujba. Cand esti incinerat sau te sinucizi, esti contra religiei crestine, deoarece in credinta noastra numai Dumnezeu poate da sau lua viata.
    Cum fac unii pariu ca au fost altii care nu au platit niciun bilet sa vada filme, pot face si eu pariu ca cei care au comentat inaintea mea nu au auzit niciodata de ceea ce inseamna cultura generala si toleranta. Ori cultura generala presupune sa citesti cate ceva, un efort intelectuial, lucru tare greu pentru antevorbitorii mei. Pai daca te dai mare crestin si ii critici pe altii, cum se face treaba ca acesti mari crestini habar nu au de religiie? Spuneti de catolici? Religiosilor, bigotilor, oameni in care duduie cultura generala si care urla pe net ce gresita e practica asta ortodoxa. Tare mi-ar placea sa va fi nascut catolici, sa mergeti des la biserica, sa faceti cursuri inainte de casatorie, inainte de nasterea fiecarui copil, sa asistati la o vreme cand biserica emitea certificate de nastere si de casatorie…mai religiosilr atotcunoscatori, daca te certai cu popa erai mort…erai arondat undeva si daca popa avea ce avea cu tine, erai mort, mai ales ca se intampla faptul ca a ta comunitate te excomunica pentru ca nu erai religios.
    Si acum…nu vi se pare genial faptul ca voi credeti ca numai voi aveti dreptate? Mai, voi o sa muriti neimpacati dar fericiti ca ati facut ceva pentru imaginea tarii criticand semenii. Vesnica problema a romanului: batutul de cuie in talpa de unul singur. Nu uitati faptul ca pe langa voi mai traiesc si altii iar cand pleaca un astfel de suflet care ar putea fi decretat patrimoniu national, s-ar fi putut face o exceptie, sa i se ofere un loc de veci undeva, ca lumea sa ii aduca o floare cand trecea pe acolo. Orice tara isi conserva valorile, noi le dam cu sutul in fund;)
    Si ne dam si mari scriind articole pe net la care aplaudacii sa isi dezvolte “subtilele abilitati mintale”. Acum aplaudacii sunt fericiti iar autorul articolului la fel de fericit.
    Voi va dati mai romani dar vorbiti cum e la altii, Italia, etc. Mai “cultilor”, noi suntem ortodocsi, avem influenta bizantina…”cultilor”, stiti ce e asta? Sigur nu.
    Nu ii aprob pe cei care au huiduit, legea ii da dreptate familiei. Asta nu inseamna ca pot fi si de acord cu ce a facut familia.
    Acum personal pentru Dl Ciutacu: spuneati sa luam labele de pe “mortul zilei”. Cu ce drept Dvs ne indicati noua cum sa gandim si ce pareri sa avem?
    Sunt curios daca ramane comentariul …

  43. Pentru doamna Elena si domnul Mugur,
    Am scris mai sus ca multimea este multime, dar trebuie sa retinem un lucru important:
    ACEA MULTIME SAU GLOATA,CUM O NUMITI,A IESIT IN STRADA SI L-A DAT PE CEAUSESCU JOS SI TOT O PARTE DIN EA A MITINGIT PE FRIG SI PE CALDURI IMPOTRIVA REGIMULUI BASESCU. ACEA MULTIME CU MUTRE CARE NU VA CONVIN DUMNEAVOASTRA ARE CONVINGERILE EI, ASA CUM SI DUMNEAVOASTRA LE AVETI PE ALE DUMNEAVOASTRA.
    In ceea ce priveste regulile BOR, aceste nu pot fi schimbate sau modernizate, pentru ca inseamna reforma si nu mai este ortodoxism, ci alta varianta a ortodoxismului, rezultat al reformei, asa cum s-au constituit bisericile protestante sau neoprotestante. Individul are insa dreptul sa aleaga si marele regizor a ales, numai ca majoritatea romanilor este toleranta sau intoleranta tocmai arunci cand nu trebuie.
    DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE, PE MARELE REGIZOR!
    Earnest

  44. De unde stim noi ca Dumnezeu a lasat canoanele alea?
    Sunt inventate de ei…
    Sinuciderea…pai un om mort nu mai poate fi ucis …logic…ce sinucidere?

  45. Turma nu se revolta. D-aia e turma.
    E dreptul fiecaruia sa creada in ce doreste, dar ca de obicei e vorba
    de forma fara fond. Straiele, inchinatul de paispe ori cu fata spre est,
    inclinatul din cap intr-un anume fel, facutul crucii cu limba, femeile
    care n-au voie sa intre in altar, samd.
    Pe mine ma depasesc automatismele astea (sint automatisme, pentru
    ca ele trebuie sa netezeasca vointa individului, facindu-l docil, oaie),
    nu pentru ca nu le-as pricepe, dar nu vad rostul lor. Utilitatea.

    Biserica e un tert, un intermediar de prestari servicii cu valoare
    adaugata ce niciodata nu iese pe minus. Ea are nevoie de citi mai
    multi enoriasi lenesi intru constiinta pentru a fiinta.
    Nu mai repet ce-am zis la paste, fiecare face dupa cum il taie capul.
    Liberul arbitru.
    http://www.ciutacu.ro/articol/fie-ca-lumina-sfanta-sa-va-intre-n-ochi/

    Ma uit si vad o gramada de lume ce piuie si chiraie cu aceeasi retorica
    si aceeasi jelenie: “Vai, daca nu erau Badea, Ciutacu et co., raminea
    turma needucata”. Mi se pare demna de mila atitudinea asta.
    Oamenii in general fac ce fac, stiind foarte bine la ce se inhama.
    Marea majoritate e lenesa si nu vrea in ruptul capului sa evolueze
    ca sa ajunga la o forma de viata decenta. Balteste.

    Despre SN s-au spus o caruta de vorbe la tv zilele astea, de te lua
    cu capul, de la Petre Roman, la perenul Condurateanu si altii.
    Ma rog, e dreptul fiecaruia sa emita pareri vis-a-vis de “valoarea
    istorica” (eu as vrea sa aud istorici vorbind, nu pe cei ce vorbesc
    de “romanism” si cit de buni am fost noi si rai altii), despre drepturile
    de autor ale pieselor Phoenix cum tot ciriia Petre Roman – ce n-avea
    nici-o treaba cu povestea aia – dupa cum a si spus (n-am aprobat ce-a
    zis Nicu Covaci, in ziua decesului lui Nicolaescu, dar daca vorbim
    “pe corecte”, LP-ul “Cei ce ne-au dat nume” a aparut in 1972,
    filmul “Nemuritorii” in 1974, iar fuga Phoenixilor in 1977), dar nu e
    obligatoriu sa le iei si de bune, otova, pe nemestecate.

    Despre tehnica de lupta, insemnele militare utilizate eronat (sau din
    lipsa de cele originale) in filmele lui (ce nu se pupau cu realitatea
    epocii – ww2), asta e o alta poveste.
    Despre cum se presupune ca ar fi vrut SN sa-i faca felul lui Ceausescu
    si despre “Revolutia in direct” si apoi politica post-decembrista (FSN
    si dupa), iarasi, e o alta poveste.
    Ca si despre ce a declarat (si mai apoi a nuantat) Nicolaescu cind a
    fost de acord cu ce-a slobozit Basescu despre Majestatea Sa, Regele
    Mihai, si mai ales despre ridicarea lui Antonescu la rang de erou, in
    conditiile in care a facut ce-a facut in acei ani (evreii, armata).
    Sint foarte multe lucruri nu prea kosher la care romanii au contribuit,
    dar pe care le ascundem voit sub pres, pentru ca nu ne plac.

    Posturile tv au facut ratinguri enorme mereu de pe urma unor astfel
    de evenimente; apropo: pe trei ianuarie, era poza Laurei Nuredin ce
    zimbea cu toti dintii linga titlul: “Sergiu Nicolaescu a decedat” (anunt
    emisiunea de la ora 16:00). Total aiurea, dar cine sa mai remarce ?!
    E o complicitate intre posturile tv hraparete de rating si nevoia de
    morbid a audientei. Vorba aia, “daca nu transmitem noi, transmit altii”.
    Sint multumit ca am avut pina acum o viata destul de plina de evenimente
    si de experiente si nu ma mir ca proasta in tirg cind Badea vorbeste
    despre “cum sa” (completati pe linia punctata).

    Daca oamenii, romanii ar depune tot atita pasiune pentru lucrurile care
    sint cu adevarat importante in viata, atunci presupun ca am evolua de
    la “romanismul” in care ne scaldam ca niste purcei guresi si am gasi
    calea catre problemele sociale, economice samd.
    John Lee Hooker avea un cintec in care erau niste versuri ce faceau
    referire la existenta noastra efemera si la modul in care noi, de la
    nastere, sintem sortiti mortii.
    Deci, pe masura ce inaintam in timp, ne apropiem de finalul existentei
    noastre, ceea ce ar trebui sa ne mobilizeze sa facem lucruri
    extraordinare, atit pentru noi insine, cit si pentru cei din jur, adica
    sa lasam ceva in urma si nu doar sa ne bucuram c-am injunghiat porcul,
    ca-i rontaim slanina cu pita si sa chiuim c-a mai trecut un an.

    Pe final: Sergiu Nicolaescu a fost ceva si a reprezentat ceva pentru
    multi oameni dintr-o tara marunta ca a noastra. Personal, nu cred ca
    va mai exista inca unul ca el, din doua motive ce tin de unicitatea
    fiecaruia: sincronizarea timpului cu amestecul din care a fost plamadit.

  46. Domnule @Lazarescu Mihai , daca tot aveti o parere atat de buna si o mandrie atat de mare despre Ortodoxie si reprezentantii ei , as dori sa va vad aceasta “manie proletara” cu care ne dati lectii noua , indreptata si impotriva NENUMARATILOR reprezentanti ai BOR , care isi folosesc statutul social si credinta SINCERA a oamenilor in Dumnezeu , DOAR pentru imbogatire , putere si , in general , cam pt. toate “dedulcirile lumesti” de care se straduiesc din rasputeri sa beneficieze din plin ! 🙁

    As vrea sa-mi explicati unde mai este respectul si apropierea de Dumnezeu a BOR cand se incranceneza sa aplice niste canoane STRICT PROPRII , fara nici cea mai mica legatura cu dragostea si respectul pt. apropele tau , INDIFERENT CE-A FACUT , bunul-simt si IERTARE (chiar si Isus si-a iertat tradatorii si pe cei care s-au lepadat de el ) ???
    Pt. ca ceea ce vedem in mare parte la preoti este lacomia si incrancenarea de a-si PROPRIILE REGULI SI AMBITII , fara nici o legatura cu vointa Divina , dar folosindu-se de Dumnezeu in cel mai mizerabil mod cu putinta pt. a-si satisface PROPRIILE ambitii , sete de preamarire , putere si inavutire. 😯

    Unde va este atunci indignarea , domnule Lazarescu ? 🙄

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.