UPDATE: Înregistrarea emisiunii
A plagiat sau nu? Habar n-am. Poate ne lămurim împreună deseară. Demisionează ori va fi demis? Aş fi Baba Vanga dacă m-aş apuca de asemenea predicţii. Şi asta poate aflăm deseară. Dar culmea tupeului (prostiei?) e comentariul Andreei Popa pe această temă la Rtv. Personaj dat afară de la Hotnews în urma unui plagiat dezvăluit de mine.
Si de ce vine?! La ,,spalat,,?! Mai este ceva de lamurit?
Evident, nimeni nu o sa il intrebe pe el sau pe ponta, cum, de unde, si la recomandarea cui a ajuns acest nene (dupa tanti), la educatie.
Victore, sa ii ridici mingile la fileu! Cat mai multe! Promitem ca noi vom crede tot…!
Si tot conform registrului, nimeni nu va intreaba ,,bai ponta, pai nu tipai tu ca ai cel mai cinstit guvern d epana acum?,, Ca facut inainte cu 20-30 minute de motiune, ca facut pe bancheta cu antonescu, nu mai conteaza! Dar cel mai cinstit! Si acum…?! Ca nu prea iese!
Si pe mana astora ar trebui eu sa ma laas acum? Adica ei ar trebui sa ma conduca iar eu sa fiu fericit ca ei vegheaza! Ma lasi…?!
@carmin: oamenii care au numai certitudini sunt imbatabili. deci si tu. eu sunt, insa, plin de incertitudini. iar publicul meu, cu siguranta, mult mai inteligent decat cel al lui Turcescu.
p.s. incearca sa scrii din prima. te repeti 🙂
Ioan Mang nu recunoaste ca a plagiat nici daca-l pui fata in fata cu cei de la care s-a inspirat. Pe ideea: nu crede ceea ce vezi, crede ce-ti spun eu. Ponta saracu poate ca incearca sa fie cinstit … cel putin asa pare, dar in curand o sa cedeze. Presiunea e mare, baronii sunt in foame de bani.
Sper să nu insistaţi prea mult pe povestea cu plagiatele. Nu mi se pare credibilă dat fiind de unde vine – ce l-ar mai costa pe Boc încă o minciună dovedită? Ideea cu Academia mi se pare foarte bună.
mi se pare lucratura de servicii (hai sa comparam iuresul de acum si probele subite cu linistea apasatoare de la bac-ul lui Igas si diplomele lipsa de la Funeriu), da’ au si materialul uman care se preteaza la asta.
Normal ca e lucratura de servicii, oamenii erau plantati in 2003 in Craiova la Facultatea de Automatica si publicau in draci in numele tuturor universitarilor PSD. Sau cine stie … or fi inventat securistii masina timpului. Daca si oamenii lui Basescu au gasit pixelul albastru, e posibil ca si lui Mang sa i se gaseasca scaparea in lucraturile serviciilor.
Chiar asteptam cu nerabdare interviul de maine … e examenul d-vstra domnule Ciutacu. Daca Mang era ministru PDL, vuiau Antenele, azi insa toata lumea a tacut malc. Maine va fi la fel oare? Pe cand niste jurnalisti obiectivi si echidistanti? Apropo de jurnalism, chiar e mai importanta stirea de pe prima pagina Jurnalul.ro cu propunerea lui Udrea pt. denumirea stadionului decat acuzatiile grave de plagiatura aduse ministrului educatiei?
Se schimba guvernul … se muta oficina … trist, dar asta e situatia jurnalismului romanesc.
Il rog sa ne spuna daca proietul “clasa 0” merge mai departe. Cine are copii de varsta aceasta stie cata incertitudine exista in privinta organizarii si a bazei materiale necesara.
In Romania verdictele se dau din prima, tara geme de
cazuri de caltabosi, dar lumea n-are timp sa se uite
la cele de branconaj, iar despre d-l Funeriu, numai
de bine; lumea pune botul, “dăcît, bine, pa”.
Habar n-am daca a copiat/nu, dar e prea batator la
ochi/grosolan, asa cum a fost prezentat in presa
portocalie, copie 1:1.
Asteptam exemplarul/versiunea electronica/tiparita
a d-lui Mang pentru elucidarea misterului.
Cit despre “tinichigii” (“onoare muncii”, n-am
nimic cu cei ce activeaza in respectivul domeniu),
e nevoie de ei; ‘telectualii, “da-i dreacu'”.
Imi place, incepeti in forta emisiunea de diseara, ca aveti si material cu toata nebunia noului guvern, asa cum va cunosc stiu ca v-a fi o emisiune forte buna, si nu va veti abtine si de a-i pune intrebari incomode.Avem lucruri interesante de vazut si auzit, ca marea majoritate avem copii la scoala, si e bine de stiut ce ne asteapta, Vladut e mai mic, dar a mea e intra 10 cu un pas in a 11 si vreau sa stiu ce ne mai asteapta cu BAC si intrarea la facultate.Spor la treaba
O să avem vreodată, în România, o lege a învățământului care să dureze măcar 4 ani? Adică un copil care merge azi la liceu să știe că îl va termina după aceleași reguli.
Știu că actualul ministru are un mandat limitat, teoretic, la 6 luni, dar cred că instabilitatea legislativă e o problemă destul de serioasă a sistemului.
Cu stimă.
Pana una alta bocuta sa invete dreptul constitutional,s-a demonstrat ca si-a luat diploma pe dude,arunca ba gogosi,ba tanjeste la cirese,doar,doar l-o baga cineva in seama,s-o puna pe nutzy sa-i faca un tort,recomand… cu caca…o,la cat a mancat toti anii acestia…sa ne scuteasca,numai minciuni a debitat!Pe mine ma intereseaza ce se face pana la urma cu invatamantul,tot cobai consideram copii?Gradinita este importanta si fiecare copil care trece prin ea acumulaza informatii,ce mare noutate si ce revolutioneaza gandirea unui copil pe care-l bagam de fraged in scoala,nu face decat sa se satiseasca,de acord e ceva nou,dar rezultatul duce la plictisirea lor daca nu este o programa atractiva,la noi se face totul din rutina sau sictir,ne facem ca facem!Sunt curioasa de gandirea d-lui Mang,in legatura cu asta.
Nici o noutate. Majoritatea cadrelor universitare,mai ales cei cu functii mari, trecuti de o anumita varsta si care beneficiaza de protectie au lucrari plagiate. Ar ramane tara, cred, fara rectori, decani, profesori.Diferenta o face doar bunul simt,intre o aroganta sfidatoare,mai ales de a preda lectii de gramatica poporului imbecil la televizor, uitind de panaramele cu diplome luate peste noapte din partidul din care cica nu faci parte si a face totusi ceva la un minister sau mai bine zis a nu face, pentru a nu incurca oamenii, e un mare pas.
Acum parca mai am chef sa deschid televizorul.
@gicu: faptul ca tu nu vezi nu inseamna ca nu exista. primele declaratii ale lui Mang pe tema acuzatiilor s-au petrecut in emisiunea Sandrei Stoicescu. care se difuzeaza pe Antena 3. Badea a avut juma’ de ora (din ora lui de emisie, difuzata pe Antena 3 si Antena 1) pe tema Mang. Jurnalul National sta juma’ de zi cu textul asta in capul ziarului. iar deseara Mang e invitat la Vorbe grele, pe Antena 3. ai dreptate, nu suntem obiectivi. e suficient sau e nevoie sa ne tavalim pe jos?
Domnule Ciutacu,nu le mai explicati! Sunt ultimele zvacniri ale pedeleprelor!!!! O institutie indreptatita,Academia Romana,se ocupa de acest subiect si vom vedea rezultatul.N-am innebunit sa ma mai uit in gurile astora(Boc,EVZ,Hotnews,B1)!!!! M-am chinuit destul 3 ani,sa ne mai lase dracului in pace!!! Ma sperie gandul ca-i reprimiti in emisiuni la Antena3,ca Doamne, linistita am fost fara ei,numai cu Tutzi!!! Emisiune placuta,va urmaresc cu drag si interes!!!
Bre, eu unu nu inteleg o treaba (sau doua)
1. Articolul lui Biham apare la http://www.madchat.fr/crypto/codebreakers/
cu data 03-Feb-2009 20:31, pe cind Mangă submite paperul pe siteul din Ucraina (atentie, e doar un deposit de fisiere si nu un jurnal stiintific unde lucrarile sint peer-reviewd!) in 2004 ! Asta nu seamana cu banii dati spaga de Nastase care nu erau inca tipariti?
2. Daca Mangă are dreptate, atunci ala care e in spatele operatiunii e din aceiasi bransa ca si el: e unu’ care stie ceva despre cripto-systeme – nu e chiar asa de simplu sa plagiezi articole stiintifice. Tinind cont ca ii numeri pe deste pe tonti specialistii in domeniul cu pricina care sint in tara, nu cred ca ar fi greu sa-l banui pe “prietenul” care la nevoie te cunoaste.
Sint chiar curios cum se termina zmardooiala asta.
De acord cu Gabriela!
Şi da, Tuţi e cea mai bună.
Ce să zic, se puse bokul premiat în State, emanator de HG-uri neconstituţionale ( câte oare? ) pe capul lui Mang!
Bokule, nu-ţi pute, bre? Chiar deloc?
( Întrebări retorice, evident. )
Asa zisa “asanare morala” a esuat lamentabil in domeniul educatiei. Cum sa ai pretentii de la elevi si studenti sa nu-si falsifice diplomele cat timp ditai ministri umbla cu fofarleaua in domeniul hartzoagelor oficiale….
Ma duc sa-mi cumpar o diploma de doctorat din piata…
Salut, Victor!
Felicitari pentru initiativa de a-l invita in emisiunea ta pe dl. Mang. E o ocazie remarcabila de a vedea ce are acest om de spus: despre invatamant, despre programul sau, dar, mai ales, despre acuzatiile foarte grave care i-au fost aduse.
Eu (cercetator in informatica, la randul meu) voi privi emisiunea incercand sa gasesc raspunsuri la cateva intrebari. In primul rand as fi curios cum explica faptul ca nu unul, ci mai multe articole ale sale sunt subiectul acuzatiilor de plagiat? Este o coincidenta sau o inscenare faptul ca si sotia sa e acuzata la randul sau? Daca te uiti mai atent la articole nu poti sa nu te intrebi daca e normal, chiar si daca citezi sursa originala, sa spui “We propose/ do/ analyze …”[this and that] atunci cand doar redai ceea ce au facut alti cercetatori? Chiar crede dl. Mang faptul ca in stiintele exacte poti scrie articole in care sa reiei 100% munca altora fara sa nu adaugi mare lucru, si, in final, lucrarea respectiva sa fie numarata ca “productie stiintifica proprie”? [aceasta intrebare e pornita de la exemplul sau cu Legea lui Ohm]. Apropo de acest fapt, am citit zeci (si am si scris cateva) de articole teoretice (in informatica) publicate in strainatate si in tara in reviste sau conferinte respectabile si nu am mai intalnit asa ceva. Sincer, declaratia respectiva a domnului Mang mi s-a parut jignitoare la adresa oamenilor care produc rezultate stiintifice… Nu trebuie sa iei de bun ce zic eu aici, ca sunt doar un postac anonim, dar toate aceste fapte se pot verifica usor intreband un expert in informatica de la Academie sau de la Universitatea din Bucuresti (unde chiar sunt oameni cu publicatii foarte serioase).
In ultimul rand, ar fi interesant de stiut daca in vreunul din CV-urile sau in vreuna din listele de lucrari depuse de dl. Mang pentru promovarea in ierarhia didactica au fost citate aceste lucrari (despre care spune ca ii sunt eronat atribuite).
As vrea sa spun ca am si o certitudine (si sper sa nu ma cataloghezi ca pe carmin, mai sus): lucrarile care au aparut in presa sunt plagiate. Nu stiu cine a facut “copiile”, dar este o certitudine ca sunt copii.
[scuze de mesajul anonimizat, dar chiar cred ca este raspunderea unor institutii care au traditie in domeniu sa se ocupe de asa ceva, si e bine ca orice alt cercetator sa lase astfel de oameni sa isi dea cu parerea]
Explicatiile dlui Mang mi se par nu aberante, ci halucinante.
Prima reactie a fost , vezi doamne, ca nu e plagiat ci el doar prezinta lucrarea respectivilor autori(care nici nu apar in bibliografie), ca vezi doamne legea lui Ohm e legea lui Ohm, ca noi nu intelegem si numai autorii articolului original pot spune daca e plagiat.
Acum, ca a fost acuzat de plagiat de autorii articolelor(israelian, japonezii si un taiwanez), avem alta explicatie-e musai lucratura politica. Adica, cineva in 2003, a plasat un plagiat penibil sub numele dlui Mang, la conferinta de la Craiova si a asteptat 9 ani ca dl Mang sa devina ministru pt a da lovitura!!! fantastic!!! putem face si un film!
Daca era vorba de un articol sau doua, as fi zis ca un student mai nastrusnic care trebuia sa faca cercetare a plagiat un articol iar domn profesor s-a trecut autor fara sa verifice. Avand in vedere ca e vorba deja de vreo 5 articole (descoperite), cred ca e pur si simplu modul de lucru al dlui Mang.
Sa nu uitam ca 2012 e anul Caragiale si sa o luam ca atare…
De ce politicienii nostri considera ca le este permis orice si ne arunca praf in ochi?
@purcelix
daca te oboseai sa cauti gasesti aici
in bibliografie(‘References’ in engleza) la pg 28, intrarea nr 7 citata lucrarea respectiva ca fiind ‘unpublished manuscript’ din 1999
Daca insa tu ai dreptate, e cazul ca dl Mang sa-l dea in judecata pe Eli Biham
@purcelix:
1. De acord cu punctul asta, nu poti sa iei in calcul o colectie de
fisiere adunate de un 3rd party (neverificat, neafiliat unei entitati
din mediul academic sau de profil e.g. companie de renume din domeniu).
Lucrarea consatenilor (tshimoyamaRC5RC6.pdf) se poate gasi si pe site-ul acestui institut de matematica si
statistica din Brazilia
2. Nu trebuie sa fi facut cursuri de criptografie si nici sa fii
“Bond de Romania” ca sa copiezi niste blocuri de text de colo-colo.
Ce-am vazut acolo este o copiere grosolana a unor texte.
Mie, spre rusinea mea, nu mi-a cazut pina acum prin fata ochilor
vreo carte de-a domniei sale; asta nu inseamna ca nu exista, dar
nici n-am vazut pe undeva mentionate titlurile la o prima cautare
pe internet.
In tara asta exista oameni ce se dedica studierii partii teoretice
(mediul universitar) a criptografiei, cei mai multi – matematicieni,
si care publica diverse carti ori articole de profil.
In domeniu, unii dintre ei sint mai cunoscuti, altii nu.
Din afara, ma indoiesc (cu toata stima pentru ceilalti), ca un om
obisnuit, care nu are treaba cu activitatea, ar fi auzit.
Dintre cei ce se ocupa cu aplicarea practica a criptografiei,
criptanaliza, crearea de aplicatii, implementarea de solutii,
sint cei ce lucreaza in productie si care au dobindit cunostinte
in domeniu fie in mediul universitar, fie la locul de munca/
in particular, citind la greu din PKCS-uri, documentatii,
standarde si protocoale si testind in draci; multi dintre ei
activeaza in domeniul privat in multinationale/firme romanesti
si cel mai probabil, de care nu vei auzi vreodata decit rar,
(si doar daca mai tin legatura cu mediul academic) la diferite
conferinte SecIT ce se tin in toata lumea.
Lasind la o parte ca-i desconsideri pe “specialistii din tara”
(teoreticienii/cei din productie ?), matale spunind la un moment
dat ca esti matematician “detasat” de vreo 20 de ani in Olanda,
daca i s-a inscenat ceva, logic ar fi sa fie cineva care-i cunoaste
lucrarile (nu e nevoie sa fie din aceeasi bransa).
Chestie politica este fara indoiala, pentru ca altfel nu se sprgea
taman acum buboiul, coordonat.
Tocmai de asta e bine sa lamureasca d-l Mang problema once for all.
Ma chinuiam si pe alt site sa-i conving pe unii mai grei de cap ca lucrarea/lucrarile, ca intre timp a mai aparut una, trebuie sa existe pe undeva, tiparita. Chiar nu se poate pune mina pe revista sau ce naiba e? Este singurul loc de unde se poate stabili ceva cu certitudine ca PDF-uri din astea fabric si eu 200 pe zi, daca e cazul. E normal ca domnul Mang sa nu umble cu ea in buzunar, dar pe undeva, intr-o arhiva de universitate ea trebuie sa existe.
sper ca intr-o editie viitoare sa avem sansa sa-l vedem si pe dl Paleologu invitat la Dvs.
Cred c-ar iesi o emisiune pe cinste
spun si eu o banalitate: daca aceste studii ar fi aparut cu semnatura lui Funeriu – ce ar fi continut programele de stiri ale Antenelor si blogurile colaboratorilor ?
Are cineva de la Antene curajul sa se priveasca in oglinda si sa-si explice singur, fata in fata cu el insusi – de ce TACE ?
Nu stiu daca Academia are rolul sa se ocupe cu investigarea hotiilor…a plagiatelor ! ii murdaresti pe academicieni punandu-i sa umble cu laturile politicienilor ! Cata vreme a stst in opozitie Ponta nu a avut vreme sa gaseasca un om ? Dar e bine ce se intampla, uitasem cum e cu pesedeul !
O fi lupta politica, dar mai bine pui unul ca Adomitei, macar nu poate fi atacat sau pe cineva din invatamantul preunversitar.
Omul a declarat ca nu el a scris. Intre noi fie vorba , 90 % din asa zisii prof. univ. ar fi exclusi din invatamant in orice tara civilizata. Sunt carti intregi plagiate, zeci de mii de lucrari, daca iei la puricat toate cartile si lucrarile scrise, ai dat afara 90 % din incompetenti.
@Cristian T: pana una-alta, Funeriu are de aratat o diploma de bacalaureat inainte s-o ardem deontologic. asa ca scuteste-ma de textele propagandei portocalii cu privire la cum s-ar fi comportat A3 daca…
deocamdata, Mang vine sa dea un interviu (si, banuiesc, sa explice) la Antena 3
D-le Ciutacu, aseară la jurnalul TVR a fost invitat un matematician să-şi dea cu presupusul despre Mang dacă a plagiat sau nu. Individul face parte din Asociaţa ,,Adastra”, al cărui membru este şi Funeriu. O fi o întâmplare?
Si ce i-a mai lăudat pe mebrii respectivei asociaţii ce valori intelectuale sunt ei!
Despre Mang a zis că oficial nu poate susţine că a plagiat, dar ca particular, ,,îşi pune mâinile în cap”.
Merită să vedeţi ,,materialul”.
Nu stiu dacă dl. Mang a plagiat sau nu, dar TVR continuă politica ,,echidistantă”. Au chemat un matematicin să-şi spună părerea despre lucrările unui inginer IT! Şi nu orice matematician, ci un ,,om de ştiinţă” din tagma lui Funeriu.
Totul a pornit de la prostia aia de lege care oferea profesorilor universitari salarii uriase in comparatie chiar cu gradul didactic inferor de conferentiar.
Si uite asa au aparut mii precum Mang care are singura vina de a fi ministru. Plagiatul nu este precum o crima din romanele politiste, este usor , banal de demonstrat, iar omul a plagiat, mie mi-a placut cat de finut a plagiat, japonia, taiwan, in curand o sa alegem articole din vietnam , laos , cambodgia.
Îmi cer scuze pt. acordul gresit din materialul anterior: trebuia ,,asociatia .. al cărei membru”
Victor, suna pe cineva serios din mediul universitar, ca sa ai o idee despre ce se intampla.
Sper ca Mang să vorbească mai tare şi mai răspicat diseară, decât în emisiunea Sandrei.
Eu chiar nu inteleg de ce atata tevatura pentru chestia asta. Sincer nu imi pasa daca a plagiat sau nu, dupa parerea mea e de zeci de ori mai competent si mai corect decat toti ministrii din anii trecuti la un loc. Si voi presa, le dati apa la moara portocaliilor. O porcarie. Lasati intai oamenii sa vedem ce pot face, au decat 3 zile la guvernare si serviciile secrete si voi ati sarit in capul lor, mi se pare culmea. Mai ales ca in prima zi au luat atatea masuri cate nu au luat cabinetele boc si ungureanu in 3-4 ani.
@ソリン pe 11 May 2012 la 12:04
Gresit! Nu desconsider pe nimenea. Daca accepti o provocare, incearca sa produci in rastimp de o saptamina o lucrare pe tema disipativitatii systemelor hybride. Eu voi fi peer-reviewer’ul. Sa vedem daca iti iese. Eu unu ma cam indoiesc, si te asigur ca cel ce a produs documntul cu pricina e binisor in tema. De aceea mi-am permis sa sugerez o cale simpla de a cauta raspunsul la intrebarea : a plagiat sau nu?
Intr-adevar, componenta politica se vede cu ochiul liber din satelit.
@lucid pe 11 May 2012 la 11:30
As fi apreciat traducerea cuvintului bibliografie in Swahili.
@Alina: e, hai, lasa pesedismele ieftine. analfabetii si impostorii pedeleului erau rai si plagiatorii pesedeului (daca-i asa) sunt buni?
Nu ai ce sa spui, mai ales ca “mapa” ta profesionala este tocmai la ministerul care-l pastoresti.
Victore,daca vrei sa fii impartial si echidistant cauta inregistraea emeisiunii de ieri a lui Turcescu de la B1TV(stiu ca e inamic al vostru,dar omul asa prost si dobitoc cum probabil il consideri tu a gasit dovada clara ca Mang e doar un manglitor )
Si anume a luat contact cu un rector de la Craiova care i-a dat atentie o carte in format hartie (nu PDF) cu plagiatul ordianr al lui Mang,Mang e atat de imbecil incat singurul lucru care l-a schimbat e titlul lucrarii evreului insa si titlul l-a scris gresti.
Victore cere-i demisia acestui impostor,asta e un golan,nu sunt nici pdlist nici postac portocaliu,te rog cauta fragmentul din emisiunea lui Turcescu,acest ciorditor obraznic si mincinos face de ras USL-ul si Cabinetul Ponta.
Cere-i demisia plagiatorului ordinar,stiu ca tu esti un tip serios,sper din tot sufletul sa nu incerci cumva sa speli imaginea acestui plagiator dovedit.
Acum trei articole spuneam cati bani si interese sunt la un minister aparent sarac.
@Alina
politic vorbind (lasand la o parte componenta de imagine), n-are decat sa fie ministru asa plagiator cum e.
DAR, trebuie sa-i fie retras titlul universitar. Asta este cel mai important aspect.
@Victor Ciutacu
Care ar fi, in ochii dumneavoastra, dovada/elementul care v-ar face sa spuneti “da. Mang a plagiat.” ?
Eu raman la parerile mele de ieri, tot de pe blog (de aici). Aceasta emisiune trebuia sa nu existe si, dupa mine, probabil nici nu va exista.
Atata de flagranta e hotia incat, daca ar fi dupa mine, toate dosarele de promovare universitara a lui Mang ar trebui scoase de la naftalina si verificate. Macar sa fie retrogradat la postul pe care il merita, daca nu, cum ar fi normal, dat de tot afara.
Nedumerirea mea este cu atat mai mare cu cat stiu ca si PSD-ul si PNL-ul au oameni absolut decenti si OK, cu care ar fi putut iesi in fata pentru functia de ministru la educatie.
In plus, o observatie pe care am spus-o aici, pe blog, despre capcanele plasate de / pentru raposatul MRU si care e valabila si pentru Funeriu. Strategia lor e de a sfida opinia publica, pentru a da teme false de discutie. De ce sa investigam diplomele lui Funeriu? Ca sa aflam ca este cu macar un cap mai sus decat toti contestatarii sai! Punct ochit, punct lovit. Pentru ca, repet, din politica romaneasca, pe cand era ministru a fost probabil in primii trei, maxim cinci, ca soliditate a studiilor si activitatii stiintifice “convertibile” şi “masurabile” dupa standardele occidentale.
Si uite asa trecem cu vederea ca lui Funeriu nu o lipsa (a diplomelor) i se poate reprosa. Ci ceva ce avea din belsug: o autosuficienta şi o aroganta de dreptul idioate, pentru un ministru şi un politician in general. Cu atat mai mult pentru un ministru al educatiei.
@alphas: eu cred ca acest caz trebuie lamurit. si ma voi stradui s-o fac. sunt ziarist, nu judecator
@john: nu-s nici impartial, nici echidistant. nu-l promovez pe Turcescu nici mort. dar dezvaluirea lui imi foloseste
@supastaru: o recunoastere sau, dupa caz, un verdict al unui organ competent (nu stiu care-i ala, da’ probabil e scaparea mea)
Alina, nu e vorba daca va face sau nu ceva bine. Un om care se pretinde doctor intr-un domeniu, dealtfel dificil de cercetat, nu e pur si simplu pregatit sa faca ceva bine. Cel putin pe termen lung nu are viziune. Si pana la urma copiii nostri nu invata din multiple motive. Unul dintre ele e lipsa de corectitudine la examene. Practic asta trebuie sa asigure ministerul. Ca banii vin de la finante. Daca e corectitudine la evaluare sunt si rezultate. Oricum, un om cu astfel de obiceiuri nu va putea implementa un proces corect la bacalaureat, de exemplu. Ca asta ne doar cel mai mult. Iar presa “portocalie” nu face decat sa noteze ca foarte multi universitari legati de PSD nu prea vor un sistem corect. De ce ar vrea, daca ei sunt patroni pe la “private”? Sa fie asta unul din motivele pentru care toti au luat-o razna cand Funeriu a schimbat criteriile? Ca au fost ei profesori PSD sau PDL?
Sa ne intrebam de ce devine Mircea Cosea devine un puternic contestatar al Legii Educatiei in momentul cand el e profesor la Univ D. Cantemir? Sau de ce Udrea e colega cu el? Pana la urma totul se rezuma la bani. Ca doar nu stau toti pe la TV toata ziua fara sa aiba nici un avantaj. Ca sa nu mai vorbesc d efaptul ca se fac de ras de multe ori prin ceea ce spun si prin ceea ce gandesc. Cel mai sugestiv e argumentul unui PSDist in legatura cu credibilitatea Dlui Mang – pai el e un om valoros, ca doar “e seful Comisiei de Educatie a partidului de 12 ani”… Cu asa argumente isi saboteaza partidul si pe el fara sa-is dea seama. Ciutacu zicea mai sus ca telespectatorii lui sunt mai destepti ca ai lui Turcescu. Problema e mai degraba ca telespecatatorii lui si ai lui Turcescu sunt mai destepti decat majoritatea invitatilor lui. Din pacate…
Eu si altceva am vrut sa zic: cauta-ti un invitat de rezerva, ca individul nu va veni. Banuiesc ca diseara la ora inceperii emisiunii isi va fi dat deja demisia. E prea flagranta magaria. Daca am dreptate, datorezi o sticla de vin (simbolica).
pana la emisiune s-ar putea sa-si dea demisia si gata.
” o recunoastere sau, dupa caz, un verdict al unui organ competent (nu stiu care-i ala, da’ probabil e scaparea mea)”
@Victor Ciutacu
Daca nu stiti care ar fi autoritatea in masura sa va convinga, atunci e echivalent cu a spune ca nu veti putea avea vreodata convingerea ca Mang a plagiat, nu?
Atâta tevatură! S-au ferit să-i erodeze pe Marga sau Andronescu la Educaţie, amândoi oameni respectabili şi cu notorietate. La o adică, dacă e de bună credinţă ministrul şi deschis, poate să-şi îndrepte şi greşelile, dacă le face. Oricum, indivizi precum Funeriu sau gunoaie portocalii, mai greu găseşti.
Sau, poate, după numirea unuia dintre cei doi, am fi aflat de la presa portocalie de nişte acuzaţii de plagiat…
@purcelix: te citez:
“… Tinind cont ca ii numeri pe deste pe tonti specialistii in domeniul
cu pricina care sint in tara… De purcelix pe 11 May 2012 la 10:06 (#)”.
Imi scapa mie cumva, sau “tonti” e un termen peiorativ ?
Scuze daca ai vrut sa scrii “toti” si te-am banuit degeaba, dar
totusi key-ul “N” se afla pe al doilea rind de jos de taste, si
nu pe al patrulea de sus.
Am facut comparatia intre d-l Mang si alti profesori la capitolul
notorietate in fieldul criptografie; in Romania si strainatate
vei auzi de nume ale profesorilor romani provenind de la 5-6
universitati de stat, “crema-cremei” regasindu-se la 4.
Lucrarea cu care ma provoci nu tine de domeniul meu de activitate;
la fel de bine as putea sa te provoc cu una cu care nu ai nici-o
tangenta, cocosindu-ma, insa: stiu cum e sa lucrezi in contra-timp,
am avut placerea sa scriu o saptamina minim 8 ore la un articol,
de mi-a iesit pe nas, cunosc rigoarea impusa, si stiu cita munca
trebuie depusa (testind over&over) atunci cind incerci sa demonstrezi
practic o idee, deci nu incerca sa ma tratezi de sus, nu tine.
N-am zis ca d-l Mang n-ar fi in tema, am scris doar ca nu am cunostinta
de cele 8 lucrari, respectiv / articolele ce apar in cv-ul dumnealui
(nu apar numele cartilor, prin comparatie cum apar la alti profesori,
ca sa pot da un search in cunostinta de cauza, cuvintele cheie incluzind
titlurile); deasemenea n-am zis ca ar fi plagiat au ba. Habar n-am.
E vorba de un principiu, am spus ca:
1. lucrarea semnata de japonezi – cea cu 14 pagini, 10 referinte, care
se regaseste nu numai in paginile site-urilor prezentate de oranjati,
dar si pe alte site-uri [cite or mai fi] precum acel institut brazilian,
pare sa fie autentica;
2. cele doua lucrari puse fata-n-fata de portocalii prezinta o copiere
grosiera a textelor, habar n-am cine a facut asta, dar e ceva atit de
grosolan realizat, ca pina si un copil de 5 ani si-ar da seama; retine
ca nu am spus nici-un moment ca d-l Mang s-ar face vinovat de asa ceva.
Cel mai simplu ar fi ca d-l Mang (sau entitatea ce i-a acceptat lucrarea)
sa prezinte documentul trimis/acceptat la acea data si facuta comparatia
cu documentul japonezilor.
In felul acesta, se elimina suspiciunile si li se inchide gura portocaliilor.
De ソリン pe 11 May 2012 la 12:04 (#)
“Chestie politica este fara indoiala, pentru ca altfel nu se sprgea
taman acum buboiul, coordonat.”
Taman acum ajunse ministru…pana acum era un necunoscut…cel putin eu n-am auzit de acest domn.
N-ai sa vezi sa apara vreodata “ceva”(orice) despre un “nimeni in drum”…
@urs289: daca n-ai auzit tu de el, nu inseamna ca era un nimeni
@supastaru: tu, de fapt, ce vrei de la mine?