Esti aici:
Prima pagină > Blog > Ce-mi provoaca scarba > Arafate, pleaca, bre, lasa-i in durerea lor!

Arafate, pleaca, bre, lasa-i in durerea lor!

Hai ca m-am enervat cu isteria asta anti-Aarafat. Si o s-o iau metodic.
– Eu sunt unul dintre cei, putini, care, chiar si in varful popularitatii sale, s-au pisat impotriva vantului si au sustinul apasat ca nu trebuie mitizat.
– Eu sunt cel care s-a declarat public deranjat de incercarea de sacralizare a personajului (impreuna cu Isarescu) si de apetenta lui pentru vedetism.
– Eu sunt cel care, vesnic, a gasit pete-n soare unui, totusi, creator de sistem functional din nimic, cu mentionarea obsesiva a distrugerii in paralel a Ambulantei (altfel, oricum un serviciu public mort)
– Eu sunt cel care a subliniat ca serviciul privat SMURD, ONG de utilitate publica, s-a dezvoltat (mai ales) cu finantarea statului.
El stie pozitia mea publica la adresa lui si-l deranjeaza. Ne cunoastem, stie si ca-s amic (mult dupa ce-mi exprimasem public opiniile) cu unul dintre inamicii lui traditionali, dar n-a incercat niciodata sa ne apropiem ori sa-mi cenzureze spusele.
Cu toata respingerea magnetica polara dintre noi, l-am cautat, pe meserie, de doua ori in viata. Prima data, la rugamintea sotiei unui coleg, sa-i gasesc pilitorul intoxicat cu gaze si disparut cu salvarea in coma alcoolica. A doua, intr-o incercare disperata de a-mi gasi, la multe ore dupa, o ruda decedata subit in traficul dement al Bucurestilor. De fiecare data, a raspuns din prima, s-a comportat impecabil, a raportat militareste si inginereste si n-a batut nici un apropo.
Astazi, Raed e, dupa oribilul accident de pe Siutghiol, tinta piept nr. 1. I se reproseaza totul, de parca el i-ar fi inecat pe nefericiti ca pe puii nedoriti de pisic. Cred ca unele dintre acuze, nici pe departe toate, au justificarea lor. In locul lui, as pleca scurt. Pentru ca se incheie o epoca. Dar, cum nu sunt in locul lui, nu pot sa nu vad – si sa nu strig! – ca toata aceasta campanie scelerata impotriva lui e ultima si cea mai hidoasa uman zvarcolire de razbunare a hydrei basiste. Si mi-e scarba, imi vine sa vars…

Comentarii

comentarii

Similar Posts

50 thoughts on “Arafate, pleaca, bre, lasa-i in durerea lor!

  1. Pe scurt: s-a tot difuzat la si am vazut si eu in news feed-ul meu de pe fb inregistrarea cu strigatele dupa ajutor. Am ascultat si vizionat cu mare atentie si de la capul locului m-am gandit ca e posibil sa fie o facatura pentru ca pe video nu se vede nimic concludent!!!

    Cine inregistreaza o situatie dramatica utilizand un aparat dotat cu camera si nu filmeaza decat luciul apei fara sa incerce macar sa filmeze epava? Cine? Nimeni!

    Trec peste aspectul cu vocile care se aud clar… Distanta era de 500 m … Intr-o zona apropiata de litoral, cu briza … Cine a fost macar odata la mare intelege ce spun.

    Cu alte cuvinte din start am considerat ca niste baieti au vrut sa livreze ceva cu impact. Si ce putea avea mai mare impact decat niste strigate de ajutor punctate cu referinte la interventia celor de la urgente?

    Iar presa si facebook-ul au inghitit pe nerumegate povestea. Avand in vedere ca este vorba de un accident si mai ales ca sunt “reproduse” strigatele unei victime, cred ca e necesar ca jurnalistii care au obtinut inregistrare precum si cei care le-au livrat-o sa fie DE URGENTA audiati la parchet.

    Daca inregistrarea e autentica atunci ea are impact asupra anchetei privind interventia de salvare. Daca e o facatura atunci trebuie pusa serios intrebarea daca nu avem de-a face cu o infractiune si niste indivizi trebuie sa mearga la inchisoare?

    De la “jurnalistii” care au “obtinut” inregistrarea si pana la autorii acesteia. Pentru ca discutam de o actiune ce A INFLUENTAT prin difuzarea intensiva de la inceput actiunea de interventie si salvare. Daca nu e infractiune – si aici nu sunt eu in masura sa ma pronunt – oricum trebuie sa raspunda administrativ si in civil TOTI cei care au difuzat inregistrarea cu afirmatia CA ESTE AUTENTICA. De la posturi TV la postaci de profesie de pe FB.

    Ca o opinie personala spun atat pentru cei care au vazut inregistrarea respectiva si nu si-au pus imediat semne de intrebare: sunteti pur si simplu prosti. Ramane sa o si recunoasteti.

  2. Era de asteptat ca nu va uita…este totusi, singurul care i a rezistat, cu aportul masiv al populatiei. Nu poate ierta asa ceva…cat despre serv. Smurd…Respect! Problemele tin de proasta organizare si de haosul creat, de lipsa de raspundere si de ce nu… de incapacitatea unora de a reactiona. Oricine ar fi fost in locul lui, nu se putea imparti in sute de bucatele sa ii puna pe toti pe roate. Nu stiu cum e mai bine, sa coordoneze centrul din Bucuresti, sau sa fie mici centre de raspuns rapid la nivel judetean. Totul tine de oamenii numiti si de cum au ajuns acolo…sigur, pe langa baza materiala….Tragic!

  3. Intrutotul de acord cu tine in ceea ce priveste ultima zvarcolire a hidrei basiste. Singura adaugire pe care vreau sa o fac este ca aceast hidra basista la care faci referire,dupa parerea mea, nu este altceva decat esenta de slugoi parsivi a romanilor care de-a lungul istoriei lor milenare au dat dovada de o nevoie permanenta de a pupa curul stapanilor vremii dar si de o placere scarboasa de a-i injunghia pe la spate cu prima ocazie. Basescu si basismul nu este altceva decat esenta romanismui, iar semnele sunt clare ca urmeaza inbalosarea Iohanista.

  4. in America exista o categ de avocati care alearga dupa ambulante sau isi caute procese( Ambulance-chaser). la noi exista o categorie speciala de personaje sinistre politice care de fiecare data incearca sa dea vina pe cineva. UGE si acea wannabe fotomodel Pocora( verificatii pagina de Facebook si veti ajunge la aceasi concluzie) au sarit ca proastele in pistil( eufemism) si au inceput sa urle impotriva lui Arafat. daca asta este tara luata inapoi de la comunistii atunci vorba lui BUG MAFIA “Imi bag p…..in lume si v-o fac cadou!”

  5. In 2012, Arafat a fost motorul iesirilor in strada impotriva regimului basist, era ultima picatura de suportabilitate a noastra. Tot in mare parte datorita lui Arafat, au mai fost ulterior inca 7,4 milioane de voturi care nu au reusit intr’o tara democrata sa doboare in regim nedorit. Cum ar putea sa uite Basescu si ai lui asa ceva … cand ne aducem cred ca bine aminte cu totii ca cine s’a pus impotriva lui in toti astia 10 ani pana la urma a sfarsit rau?! Nu era oare si cazul ca macar acum sa demoleze si mitul lui Arafat care a pus pe picioare acel sistem national ce sunt sigur ca face multor “investitori” cu ochiul vazand in el o reala mina de aur.

    Nasoale vremuri traim … iar cum romanul are mintea scurta nu m’as mira si de data asta sa vada lucrurile asa cum vor altii sa fie vazute.

  6. de accord! cind vad toate “fecioarele” cum se dau de ceasu mortii ma apuca nervii!!!!!

  7. Da, nu Arafat a inecat echipajul dar, el, din pacate pentru el, gireaza un sistem ineficient si prost gandit cum este IGSU. Verificati cati din lucratorii din acest organism national de coordonare a interventiilor la sit. de urgenta au lucrat intr-o subunitate sa acumuleze experienta si apoi sa poata ajunge sa trasese directii de actiune.
    Sunt oameni veniti direct din scoli sau din viata civila direct in cadrul acestei structuri si sunt pusi sa emita instructiuni de urmat pentru cei din teritoriu unii din ei cu experienta cat ani de viata ai celor din IGSU.
    Din cauza asta s-a ajuns in situatia in care procedura a fost respectata si prima victima a fost scoasa de pescari dupa 45? de minute.

  8. Victore,
    Las-o mai moale cu hydra basista, ca nici aia de la PSD nu se dau in vant dupa Arafat (vezi Nicusor Constantinescu).

  9. @bigradu: in cazul asta, dupa parerea mea, dreptatea-i la Nicusor, da’ asta-i alta discutie

  10. Conform celor declarate de Arafat , copilotul si asistenta au fost gasiti in epava , pe scaunele lor , prinsi cu centurile de siguranta.In consecinta la suprafata apei ar fi putut striga dupa ajutor doar medicul si pilotul. Medicul era femeie iar vocea din “inregistrare” este vocea unui barbat, respectiv a pilotului. Dar ,conform celor declarate oficial de Arafat , pilotul prezenta fractura de mandibula….si atunci ma intreb cum ar fi putut striga dupa ajutor puternic si pronuntand cuvintele perfect? Coroborand acest aspect cu observatiile referitoare la imaginile din “inregistrarea” unde s-a filmat nimic , adica strict luciul apei , constat ca este rezonabila presupunerea ca filmarea este trucata (foarte usor dealtfel de realizat : iau amicul care face vocea , ma duc pe malul lacului si filmez apa in timp ce il pun pe amic sa strige de la 300 m ca nu mai rezista).

  11. Asa-i: i-a luat Arafat jucaria cu care se plimba Nicsuor din Delta pana la Nisipurile de Aur.

  12. Hai ca pot sa inteleg multe dar ma depaseste:
    – Nicusor Constantinescu tine pe bani nostri un elicoper peformant doar ca nu-l place de Arafat?
    – pe mosia strabunilor lui sa faca de astea nu aici si pe bani nostri..
    – vina e integral a MAI, au existat bani pentru multe chefuri mai mult sau mai putin importante dar nu exista niste maruntis pentru o barca care sa si porneasca…
    – Raed Arafat oricat am nega a eficientizat SMURD-ul si isi face treaba bine… Acum daca asteptam sa ne cumpere si barci si elicoptere ca sa nu fie nevoiti toti bolnavi baroni locali sa-si miste jucariile cu elice din hambare ne inselam amarnic
    – si ca sa fiu populist pana la capat (atat de populist incat ma apuca greata) ia sa vedem cat a cheltuit anu asta MAI pe sampanii si bauturi alcolice si cate barci cu motor puteau fi cumparate de bani aia ( populismul asta din pacate pentru romania e abordarea corecta fata de o clasa politica mizerabila)
    – Oprea a vorbit? Sau vrea sa stea sa-si raceasca sangele infierbantat sa nu scoata pe mufa aia un porumbel “a la dusa”
    – daca facem o paralela intre spitale din Romania si SMURD e un decalaj enorm….
    – Cardul de sanatate a costat statul asta enorm… ca sa ce? Cadem cu el in apa dar salupa nu porneste… Noi in Romania asta o ardem cu carduri in buzunar si tot ce poate oferi statul asta intr-o misiune de salvare pe un lac este o barca cu vasle…
    – Nicusor nazdravanul nu putea din propria initiativa sa scoata elicoperul ala nerulat sa gaseasca un pilot si sa ii salveze pe oameni aia?
    – cand e vorba sa ne dam in calitate de politicieni cu elicopterul intotdeauna se gasesc piloti si elicoptere apte sa zboare…
    – armata si-a terminat cherosenul la defilarea de 1 decembrie?
    – stiu raspunsul lor la toate astea: nu exista cadru legal sa intervina… deci automat ei politicieni isi recunosc mediocritatea si nepasarea fata de poporul asta…
    – e bine ca platim 7 servicii si mii de coate goale care nu-s in stare sa trimita si sa scoata din apa 4 oameni aflati pe un lac in milocul balciului numit Romania!
    – daca doar Arafat de ce nu ne lasa statul asta nr lui si desfiintam restul… Macar atunci stim ca daca totul se rezuma la un OM sa avem asteptari mai mici…

  13. Eu il sustin pe Arafat pe motive obiective (mentionate si de tine) desi a fost, cu sau fara voia lui, implicat in politica. Asta desi l-a sustinut pe Ponta. In nici un caz nu pot fi banuit de simpatii anteniste.

    Totusi, obiectiv privind, atacurile nu vin din politic ci din presa de toate culorile. Vrem-nu vrem, asa isi face presa meseria. In nici un caz nu e vorba despre o hydra basista ci despre proasta, foarte proasta, lipsa de discernamant si educatie a unor ziaristi educati pe un singur principiu : mancat cacat incontinuu cat asta aduce audienta.

    Deci, lui Arafat sa-i dea Dumnezeu sanatate si putere de munca si sa continue sa faca cu si mai mult spor ce a inceput. Oricum nu poate fi responsabil de o sincopa punctuala. Nu e o problema de sistem care ar fi putut sa ii fie imputabila ci probabil de o chestie punctuala. Nu as pune insa la zid nici macar pe cei care probabil au gresit. Nu poti sa fii perfect. Important e sa iti faci meseria corect si cu dedicatie, nu ca mancatorii de cacat.

    Respect ziaristilor din toate partile spectrului de simpatii politice care i-au luat apararea.

  14. @eu : Taica, e cel mai performant sistem din regiune. Fara indoiala ca necesita imbunatatiri, dar la cate vieti salveaza e pacat sa-l “desfiintezi”.

  15. Am si eu o intrebare: vocea care se aude e masculina. Doctorita nu se aude. Pilotul avea maxilarul rupt. Cum putea articula cu precizie cuvintele strigand?
    Ceilalti doi erau la 6m adancime prinsi in scaune.
    Si ei se “auzeau” oare?

  16. Nicusor tine elicopterul pe banii constantenilor si pe finantare UE. Raed are bugete si la ISU, si la SMURD. Da-i greu cu ordonatorii de credite, regulile pentru finantarile UE si, in general, cu logica. Am inteles, Nicusor e gras, urat, corupt si antipatic, iar Raed e baiat bun, deci poate sa-i ia din hangar elicopterul cu japca. Iar pe aia de au finantat achizitia da-i in mortii ma-sii daca s-au incurcat cu nasolu’
    @all: mai scutiti-ma cu presa independenta. Campania anti-Arafat, razbunarea pentru Piata Universitatii, o duc fix aia care au dus, in slujba lui Basescu, toate campaniile impotriva oricui l-a enervat pe stapanul lor. Adica detasatii in presa…

  17. m-am intrebat cum este posibil ca cineva atat de ranit si cu fractura de maxilar sa strige atat de tare, intensitate comparabila cu cel care raspunde si cred, filma…Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei plecati dintre noi, daaar si cine este vinovat sa plateasca
    Inca ceva ciudat…de ce se reped francezi, nemti, englezi sa ne “acorde sprijin” in cercetarea accidentului? poate stiu ei ceva ce noi inca nu am aflat cand s-a cumparat aparatul…vezi accident similar recent

  18. Oricum o dam la intors ii urat cum s-au desfasurat actiunile de salvare. Daca cadeau cu elicopterul intr-un lac in varf de munte, mai ai o scuza. Dar sa fii cazut in lac in care ai acces cu masini si ambulante la mal, in oras, si sa nu faci nimic din cauza ca te impiedici in proceduri, cadru legal, oameni fricosi, slabi pregatiti si care nu au curajul sa isi asume responsabilitati, fara dotari…nu ai cum sa nu te intrebi cum isi justifica oamenii aia salariile?

  19. Constanteni nu-s tot romani si europeni ?daca un constantean pica intr-un lac din bihor sa zicem ca nu scoatem elicoperul ca e al bihorenilor si aia au elicoperul lor la constanta. Asteptam sa ajunga ala de acolo? E vorba de viata unor oameni! Si da Nicusor e gras, urat si corupt( nu ca arafat ar fi mai slab sau mai frumos)! Asta e realitatea… Stiu defapt el era atat de bolnav in america incat aia l-au trimis in turcia sa ii aplice aia niste tratamente babesti… Despre ce vorbim? Corupti sunt toti si de o parte si de alta si trateaza “viata” celor are i-au imbogatit ( romani lenesi – cum isi motiveaza dansi incompetenta ) cu dispret si cu nepasare… Daca presedintele CJ cu elicopteru in hambar si cu aeroportul langa nu gaseste un pilot sa salveze niste oameni aflati in pericol vrei sa-i suspectez de altceva decat incompetenta, ipocrizie, nepasare si dispret? Daca scotea elicoperul din hambar crezi ca tot poporul constantean se simtea jignit ca pe bani lor au fost salvate niste vieti? Daca tot a facut achizitia asta pe bani europenilor (adica si ai nostri ca cica suntem europeni) si pe bani constantenilor care si aia cica sunt romani ce face cu el? il tine pentru? daca l-a salvat vieti nu se incadreaza? Pentru ce tine elicopteru? Si mai si plateste o gramada de bani pentru intretinerea lui ca sa? Sa ne spuna noua romanilor ca el a fost in stare sa acceseze niste fonduri europene (deci tot din bani nostri) doar ca se laude nu sa faca ceva cu ele pentru noi.

  20. Îl respect și-l prețuiesc pe Arafat și sper să-și continue munca aici, să reușească să treacă peste defulările unor indivizi josnici.

    Sunt total de acord cu argumentele lui RAV privind înregistrarea, am avut aceleași dubii. Cum se poate auzi vocea unui om evident traumatizat după o prăbușire și aflat la niște sute de metri distanță de mal, la fel de clar și de puternic precum vocea celui care înregistrează? Pe lângă multe alte lucruri încă neclare, trebuie să se cerceteze și această situație. Ca să nu rămânem proști, vorba lui RAV.

  21. De acord cu Dumneavoastra Domnule Ciutacu cu o singura mica exceptie. Serviciul pubic de Ambulanta nu este un serviciu mort, nici pe departe! La mine in Suceava, Ambulanta duce greul si in general cam asa este prin toate orasele. In Suceava pâna nu de mult SMURD-ul nu avea medici, acum are un medic rezident si trei paramedici! De aceea sunt cateodata cazuri la care ajunge SMURD-ul, iar SMURD-ul cheama Ambulanta, pentru ca acel caz le depaseste competenta!

    Uneori mai suna câte unul si zice “Trimiteti SMURD-ul, nu Ambulanta!”. Dispecera îi spune, “In acest moment SMURD-ul are disponibil doar echipaje cu paramedici. La cazul anuntat de dumneavoastra este necesar sa va trimitem un echipaj cu medic!” “Nu, nu! Eu vreau SMURD-ul!” Sau mai pe intelesul tuturor, ca sa traduc inconstienta unora, “Eu nu vreau sa vina o Ambulanta cu medic specialist, cu 10 ani de experienta, vreau sa vina SMURD-ul cu paramedic care are un curs de calificare de 6 luni si 1 an de experienta!”.

    In concluzie, parerea mea este ca SMURD-ul este la ora actuala o institutie usor ridicata in slavi mai mult decât este cazul, in detrimentul Serviciului de Ambulanta care, asa cum am spus, in multe zone din tara duce de fapt greul interventiilor. Nu contest si nu neg niciodata aportul pe care si l-a adus SMURD-ul in salvarea multor vieti acolo unde a intervenit prompt si eficient. Dar pe de alta parte, nu poti sa faci medicina de urgenta cu deficit de medici, sa inlocuiesti asistentii care au liceu si postliceala sanitara cu paramedici (para=pe linga) care au curs de calificare de 6 luni si chiar daca ai dotare, sa nu ai oameni care sa intretina acea dotare! Nu stim care sunt cauzele accidentului de la Siutghiol, dar faptul ca de la infiintare, tanarul SMURD are 5 elicoptere prabusite, ar trebui sa ne puna pe gânduri.

    P.S: In America si UE, paramedicii fac scoala 3 ani! In Romania 6 luni!

  22. ce mult seamana istericalele astora cu cele de acum 25 de ani(“teroristii!!!trageti sunt teroristi!!!au otravit apa nu beti apa!!!”)…
    cum naiba se face?
    dar de prin iulie-august anul curent, de cand cu “telepatia” acoperind gravitatea cazului cu Mircea Basescu s-au tot turat la maxim istericale dintr’astea…

    Eu cred ca nu trebuie “reorientata” atentia de la cazul asta, care-i foarte-foarte grav, cu UDREA(tic-tac-tic-tac)-COCOS(“am banii dar sa mor eu daca zic in care cont sunt…negociem”)-BASESCU(“…va trag pe toti dupa mine”). Prejudiciile aduse statului sunt colosale.

    Si nici atentia publica asupra datoriilor (camarilei) lui Sarbu nu trebuie “reorientata”…

    cu scarba, cu greata, se storc niste lamai si se dau pe gat, si se duce “lupta” mai departe Victore!

  23. Total de-acord cu dvs, c-un singur amendament: nu e ultima zvarcolire a tiranului. Suntem doar in 17 decembrie, mai are cateva zile, nu se va abtine sa dea cu rahat pe toate clantele inainte sa inchida usile.

  24. @Andrei, mai usor cu pianul pe scari. dupa ce veti verifica in mod serios, veti descoperi ca paramedicii din SMURD fac scoala cu mult mai mult decat ati putea sa banuiti cand aruncati cu noroi. cat despre ce spune Nicusor, incercati sa plecati de la motivul pentru care a fost cumparat acel elicopter. astfel, veti avea si raspunsul.

  25. …da dar fara plecari,pentru -ca sunt deja diasporisti destui…iar omul a facut ceva bun,iar cei nascuti aici…ce au facut?…pe ei sa-i vedem pusi pe “treaba”…nu?…si dupa aia sa mai vorbeasca,da nu cu gura punga,ori plina… emil

  26. Statistica: din cele 8 elicoptere EC-135 cu care opera SMURD (7 ale lor si unul “imprumutat” de la CJ Constanta) 3 s-au prabusit. Fie din cauza aparatelor (au hibe recunoscute de constructor – EADS – actualmente Airbus Helicopter), fie din cauza pilotilor. Nu stim, desi de la evenimentele din 2006, cand au cazut doua, a trecut suficient timp.

    Ce stim: ca sistemul e clar depasit in asemenea situatii. Am vazut asta la accidentul din Apuseni. Acum avem confirmarea. Si mai stim ca nu s-a schimbat nimic de la Apuseni incoace.
    Sare lume la gatul lui Arafat. Si bine face. Nu pentru ca n-ar fi un profesionist. Ci pentru ca n-a reusit, beneficiind de imensa simpatie populara, sa impuna oameni competenti la conducerea fiecarei structuri care formeaza azi Sistemul de Management al Situatiilor de Urgenta, la toate nivelurile si in toate domeniile de competenta. Asa n-am mai fi avut indivizi care sa nu cunoasca tehnica din dotare, care sa nu stie ce sa faca in situatii deosebite, care sa ii duca mintea putin mai mult si sa nu se rezume la ineptiile alea by the book, scrise de unii la fel de “doxati” ca si ei. Si atunci, poate, n-am fi vorbit astazi la trecut de niste oameni.

    E clar ca e nevoie de schimbari radicale in sistem. Altfel vom constata ca daca, Doamne-fereste, avem un incendiu intr-o cladire de 100 de metri inaltime din Bucuresti nu avem cu ce interveni pentru ca nimeni nu s-a gandit ca se poate intampla asta. Sau, daca s-a gandit si avem si cu ce interveni, autospeciala fie nu functioneza, fie cel care stie sa lucreze cu ea e in concediu medical si nimeni altcineva nu stie s-o manevreze.

    Pana atunci, be prepared. Aia e.

  27. Eu cred ca traseul de zbor al elicopterului SMURD era precizat inca de la decolare.

    O data deviat de la traseu sau disparut de pe ecranele radarelor care monitorizeaza spatiul aerian national trebuia declansata starea de alerta si incepute operatiunile de cautare/salvare.

  28. Tot respectul pentru Arafat, a construit într-o ţară în care se demolează masiv, însă cred că a sosit timpul să facă un pas înapoi. Au murit nişte oameni…

    Nu ştiu dacă în cazul de faţă a greşit el, sigur este faptul că cineva a greşit grav. Lipsă de proceduri, indisciplină, o să vedem.

  29. Dragos da unde am acuzat eu paramedici? Ba chiar am afirmat ca SMURD este un serviciu eficient! Inainte de a vorbi de piane hai sa ne asiguram ca folosim muzicuta potrivita… Integral am dus vina spre oameni politici in nici un caz spre paramedici sau Arafat…

  30. pacos si cum ar putea fi numi Arafat un prefect? te auzi ce vorbesti? Sunt numiti politic! Ca si in cazul celui de la constanta demis de Ponta imediat dupa accident… Cu astfel de oameni trebuie sa lucreze Arafat ( increzuti scosi de partide in fata pentru ca au sponsorizat partidul)…

  31. Andrei, reciteste, cu atentie, ce-am spus. Nu la prefect m-am referit, mai ales ca prefectul este un asa-zis coordonator. Problema e putin mai jos, la cei care compun Centrul Operational National, la Centrele operationale zonale, la Unitatea speciala de interventie la situatii de urgenta, la Centrul National de perfectionare a pregatirii pentru managementul situatiilor de urgenta, adica la toata armata aia de functionari neoperativi care ar trebui sa-i indrume pe cei aproape 30 mii de oameni care compun azi ISU. Acolo trebuia intervenit. Nu la prefect. Ca prefectul unui judet ar trebui sa fie, obligatoriu, un personaj cu un IQ format din 3 cifre, asta deja e o alta discutie.
    Altfel, te asigur ca stiu ce vorbesc.

  32. Statistica: din cele 8 elicoptere EC-135 cu care opera SMURD (7 ale lor si unul “imprumutat” de la CJ Constanta) 3 s-au prabusit. Fie din cauza aparatelor (au hibe recunoscute de constructor – EADS – actualmente Airbus Helicopter), fie din cauza pilotilor. Nu stim, desi de la evenimentele din 2006, cand au cazut doua, a trecut suficient timp.
    Reply:s-au prabusit doua, unul in 2006, concluzia anchetatorilor a fost neiertatoare: eroare de pilotaj, cauzata de lipsa acomodarii echipajului cu elicopterul si in 2014 acum, posibil cauzata tot de deficiente in pregatirea pilotilor, obisnuiti cu altfel de aparate; in 2006 a existat o aterizare fortata, nu-I totuna cu prabusiere, in Pasul Tihuta.
    Accidentul din 2003 de la Cojocna a fost si el cauzat de erprile pilotilor, care au plecat noaptea in regim VFR pe un traseu catre TG MUres, stiind ca este posibil sa dea de ceata. Au dat de ceata si au percutat un deal pe cand manevrau sa se intoarca la Cluj.
    O alta cauza favorizanta este calitatea personalului Navigant si de deservire. Poate nu stiati dar cei mai buni piloti zboara in misiuni de supraveghere frontier, foarte bine platite, sau pentru servicii si armata, iarasi mai bine platite, la MAI ajung cadre mai putin pregatite sau mai putin piloase ca altii.
    Un mare semn de intrebare la ultimul accident il ridica calitatea combustibilului folosit si daca au zburat VFR sau IFR; in cazul unui zbor VFR la apusul soarelui si-au asumat riscuri inutile, ca si cei de la IAsi din 2006.
    O ultima observatie; ne agitam cu aceste elicoptere, cand am fi putut cumpara elicoptere ori de la BAE, gen cum folosesc serviciile britanice de salvare aeriana, mult mai performante si mai solide, sau de la Sikorsky sau Bell, gen cum se folosesc de Garda de Coasta din SUA, dar cu o conditie: SA PREGATESTI PILOTII SI MECANICII CORESPUNZATOR.
    NTSB si CAMTS. care sunt autoritatile nr. 1 in domeniu, cer ca echipajele si mecanicii care zboara la urgente medicale sa aiba un grad de pregatire superior celorlalti piloti civili si militari:all pilots, personnel, and aircraft must meet much higher standards than those required for regular non-emergency flight services. No comment!

  33. Radu, vorbesc despre 3 prabusiri. Chiar daca cel din Pasul Tihuta pare a nu fi. Coborare la altitudine joasa, atins varful brazilor si cadere/prabusire in coada. Sunt declaratiile pilotului.

    Tu spui ca, invariabil, concluziile comisiilor de ancheta au declarat pilotii ca fiind vinovati. Eu spun ca in cazurile din 2006 concluzia comisiilor a fost dezorientarea intr-un spatiu fara repere (adica senzatii false, perceptia necorespunzatoare a altitudinii, mai ales ca aparatele de acest tip – EC-135 – nu sunt dotate cu sistem de avertizare pentru altitudine joasa). Prin urmare, nimeni vinovat. Doar conditiile meteo. Si, ca fapt divers, nici astazi nu sunt dotate cu avertizor de joasa altitudine.

    Nu discut aici accidentul de la Cojocna, elicopterul implicat fiind un Alouette, nu un EC-135.

    Cand vorbesti despre pregatirea personalului navigant nu faci decat sa confirmi ceea ce-am spus si eu.

    De ce am achizitionat aparatele astea? probabil ca vom vedea atunci cand apare pe piata dosarul EADS.

    E foarte adevarat ce zice NTSB. Doar ca, la noi pe plantatie personalul navigant este militar. Si au reguli, bareme, proceduri si plan de pregatire proprii. Catastrofale (dupa cum s-a vazut in anumite situatii) dar proprii.

  34. @ Andrei cer scuze, Dvs. va raspunsesem legat de Nicusor Constantinescu. Am amestecat raspunsurile. Cel legat de scoala celor de la SMURD era catre @Adelin

  35. tot nu inteleg de ce nu au cerut aia barci si echipament de scafandru de la CFR?doar era dotat de un fost director ceferist,nu mai retin cum il cheama

  36. pacos: nu imi place sa fac chat la d-l ciutacu dar cand ii musai ii musai.
    La Iasi ai citat raportul official, dar eu stiu nu pot spune de la cine, ca ceea ce am scris eu ar fi trebuit sa fie concluzia. Ceea ce anchetatorii au decelat a fost ca pilotul a zburat ATENTIE IFR, instructand copilotul sa nu atinga comenzile si sa ii dea repere ca la ZBOR VFR. Aici intervine eroarea pomenita de tine, dar cum elicopterul, ai dreptate, nu avea chestia aia care striga PULL UP, TERRAIN, au ajuns sa percuteze coama dealului la VITEZA MARE, o alta greseala majora, in conditii de antrenament. Lipsa de acomodare si experienta au fost cruciale.
    La Cojocna s-au hazardat sa zboare noaptea cu un elicopter care nu avea treaba sa zboare noaptea VFR. Au fost mai multe erori, a intervenit si oboseala si cum nu aveau capacitate prea mari ptr IFR au incercat sa revina la ultimul reper visual: O GARA. Si n-au ajuns…

  37. Offtopic la tema… Poate gresesc dar.. Ce pantofi purta dna Iohanis astazi la investire? Talpa era foooarte rosie, eu stiu o singura marca ce are dreptul sa faca asta si costa de la ..500 €….Asa niste bugetari modesti…

  38. Tot off-topic: nu mă pricep la multe lucruri (deci nici la pantofi!), dar îi dau crezare dnei Ioana și-mi explic de ce nu i-au mai ajuns dnei Iohannis banii pentru niște mânecuțe mai lunguțe la rochia de azi… pantofii scumpi, bată-i vina! 🙂

    Auzii și că băsescu a început cu mărturisirile: doar în ultimul an DNA nu i-a aparținut, că în rest ne-am prins cum i-a manevrat pe Codruța și Morar, timp de, vai, atâția anișori…

    P.S. Mă bucur că și Iohannis face parte din clasa divină! – iar am auzit diatriba binecunoscută la adresa politicienilor, de parcă fostul șef PNL s-a născut azi, direct din spuma mării…

  39. Off topic,
    Neica nu-i “degeaba” e monumental. Alaturi de corul national madrigal si orchestra sinfonica nationala radio, Tudor Gheorghe m-a impresionat pana la lacrimi. Azi pentru a doua oara am trait o mare emotie, primul Klaus Werner Iohannis prin gestul de recunoastere a martiriului fostilor detinuti politici…si ziua aceasta impresionanta se sfarseste cu comemorarea eroilor revolutiei romane…

  40. In primul comentariu la acest post atrageam atentia asupra filmuletului difuzat. Asta era cu niste ore bune inainte ca pe diverse televiziuni sa fie pus serios in discutie. Se pare ca nu m-am inselat si se pare ca inregistrarea si difuzarea lui chiar constituie fapte penale. Deci: la brutarie cu “martorii independenti” si “jurnalistii profesionisti” care au comis magaria.

  41. Am mai vazut o stire acum cateva zile pe facebook, care spunea ca Rusia a doborat elicopterul.
    Maine il vom acuza ca este extraterestu sau scandalul de la americani, care se intreaba dece Mos Craciun este doar ´ALB´ si nu ´Negru´.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.