A ieșit legendarul Tudorel, fix de ziua insurecției armate, cu mult-așteptatul pachet “reformist” de (proiecte de) legi ale justiției. Mult zgomot pentru aproape nimic, la cât pricep eu fenomenul. Dau cu liniuță de la capăt…
- Nu văd cu ce ar fi mai politizată numirea șefilor de procuraturi dacă o va face CSM la propunerea ministrului Justiției, în loc s-o facă președintele la propunerea CSM. Tot politice sunt numirile…
- Mi se pare noaptea minții să prelungești durata mandatelor procurorilor-șefi în contextul în care și la două consecutive de câte trei ani se comportă ca faraonii. Eu aș fi limitat (cel puțin) numărul mandatelor, unul și la muncă după aia.
- Răspunderea magistraților nu se bucură, din păcate, de-o lege specială, ci de o (timidă) reparație. Statul va fi obligat să se îndrepte patrimonial împotriva magistraților generatori de prejudicii financiare. Nu-i rău, dar n-am înțeles ce facem cu ăia care țin degeaba în pușcărie oameni care sunt achitați ulterior sau cu cei care condamnă abuziv.
- Ideea de a nu avea procurori/judecători sub 30 de ani mi se pare de bun simț. Întâi să priceapă ceva din viață și din meserie și după aia să se joace cu destinele; la fel și cu avansările la termene decente și stoparea migrației politice de la procurorie la judecătorie și invers.
- Habar n-am dacă, sub autoritatea Ministerului Justiției, Inspecția Judiciară va fi mai eficientă/performantă. Dar știu că acum, cât stă sub CSM, e un dezastru.
- Ideea ca magistrații să nu mai poată fi anchetați de DNA, ci de o direcție specială a Parchetului General, e bună și rea în același timp. Pe de o parte, se reduce posibilitatea șantajului la judecătorii care nu merg pe linia indicată (fără garanții, însă, că nu se mută menghina la alții). Pe de altă parte, iar sunt magistrații supra-oameni, cu nevoi speciale și limitări așijderea.
- Nimic despre promisele modificări ale infectelor și aberantelor Coduri, nimic despre grațiere/amnistie, nimic despre stabilirea unor criterii ferme și nediscreționare de executare a pedepselor/liberare condiționată. N-are sânge măcar să propună ceva.
- Securitatea și-a trezit iar, la un semn, acoperiții din presă (și de prin preajma ei) care păreau amorțiți în concedii. Sistemul are bani și lucrează. E incredibil cât se cheltuie pentru a se ține în viață colonia asta de gândaci de bucătărie.
- Până când (și dacă) proiectele vor deveni legi (și nu musai în forma asta) poate să treacă și o veșnicie. Tudorel s-a spălat pe mâini, Tudose n-a dat ordonanță, Dragnea își ia toate înjurăturile, viața merge înainte.
Se scoate pe dracu! Si pe CeSeMei cine-i numeste?
sistemul o să reacționeze – nu m-ar mira ca fiul dl Dragnea să fie arestat preventiv ( ca să-l pună cu botul pe labe pe dl Liviu Dragnea).
se anunță zile interesante.
psdul nu are oo. o sa o tina langa pana in panzele albe… de cand palaria mea parlamentul trebuie sa intrebe niste procurori cum sa dea legi?
aproape a trecut un an de cand erau astia sa intre peste ei. sa fie sanatosi in frunte cu mustata de coabitac a lu’ dragnea.
offtopic – de ce toti aia cu aere de alogeni ai lu’ #rezist vorbesc numai romgleza? si daca tot veni vorba de murdarit la gura de engleza…
“Facem slalom printre cretini.. zi de zi
intr’o lume mica si murdara asa cum o stim
prostii par conceputi pe cale artificiala
ca sunt multi ai dracu’ si nu au nicio boala.”
(Parazitii – Facem slalom printre cretini)
#rezist
Da Valter , ai dreptate. Cu ce vine Toader este un inceput! Pana acum nu a facut nimeni nimic. Pentru asta. trebuie hulit Toader,!? Mergi inainte domnule ministru ! Vei fi atacat din toate directiile cu toate armele. Vom fi langa tine. LIPSA DE REACTIE NASTE ….MONSTRII !
Bune observaţii!
A apărut recent o duduie procuror din CSM, Tatiana Toader (probabil netoata lui Tudorel Toader, nu nepoata), cică nesatisfăcută din cauza neexecutării ordinului dat de CSM care a propus – cu literă de lege – cum să decurgă în viitor numirile propcurorilor în funcţii de conducere: la propunerea CSM, nu a ministrului justiţiei.
Cu alte cuvinte, fiecare cu organul lui legiutor suprem!.
CSM are pretenţia să-şi adopte singur sau măcar să dicteze legile justiţiei – ca un dat la autoservire – altfel normele jurdice au gust străin… de interesele proprii.
De data asta, CSM şi-a declarat explicit interesul de a propune, nu de a numi în funcţiile babane ale procurorilor cheie, iar numirea să rămână în continuare la Cotroceni.
Adică deştepţii din CSM îi ordonă Ministrului Justiţiei să se lepede repede de orice prerogativa legată de autoritatea sa constituţionbală (art. 132) şi să se retragă în munţi. 🙂
De fapt CSM are pretenţia ca propunerile şi numirile procurorilor cheie să fie dispuse de cîmpul tactic, adică.de gruparea intimă “Noi suntem sfatul şi statul!”.
SRI îi controlează mult mai lesne pe membrii CSM – cu inamovibilitate perfectă – decât pe un ministru al justiţiei, şi-aşa cu stabilitate mai degrabă provizorie (nu de folosinţă la fel de îndelungată şi sigură.)
Desigur, contează în primul rând cine face propunerea numelor proc. general, proc-şef DNA şi DIICOT, adjuncţilor acestora, dar contează şi cine desface numirea. Tandemul CSM- Preşedinte le-ar rezolva armonios pe toate – propunerea, numirea, revocarea, renumirea – în deplină securitate naţională, adică forul tutelar – câmpul tactic – poate să zburde 100% deasupra unui cuib de procurori subordonaţi în misiuni de conducere relativă sau pe mandate complete, după comportament.
Cu minstrul justiţiei interpus – pe post de încurcă sfatul şi statul – precum cu lepădarea procedurilor din mâna controcenistă, zburdălnicia duetului SRI-PG(DNA) are de suferit, începând de la Cotroceni la vale.
CSM a reconfirmat recent pornirea melancolică şi pofticioasă către însemnele protocolare ale reunificării familiei de magistraţi, după acelaşi pricinpiu al unicităţii: “Noi suntem tot noi – unici – indiferent ce sarcini avem pe unde ocupăm locurile aparent distincte!” .
***
http://www.stiripesurse.ro/csm-document-bomba-trimis-catre-ministrul-justitiei-atac-dur-la-adresa-lui-tudorel-toader-nu-dore-te-sa-ina-seama-de-propunerile-csm_1215154.html
Offtopic
Victore,
Daca tot te stii cu Primul Ministru, intreaba-l ce-a vrut sa spuna cu randamentul superior al Pilonului I de pensii. Eu n-am reusit sa inteleg. Mie mi se pare ca ori se face ca nu pricepe ori ne crede prosti rau de tot ori el insusi este “varza”.
PS. Apropos de Pilonul II de pensii, are de gand ASF-ul sa-i dea amenda inapoi lui ING/NN Pensii?
nu pot incerca altfel decat public, ca doar nu stam acum la destainuiri private.
P.S. cred ca nu la el e raspunsul pe care-l astepti
1. Nu era o intrebare retorica ci una care vine dintr-o obida adanca.
2. Din pacate, sunt din ce in ce mai multe persoane publice care nu sunt decat trompetele unor papusari care sunt mai mult sau mai putin ascunsi.
3. Daca Dragnea se lauda cu “spicul mai gros si bobul mai mare” poate ne explica cum e cu cele EUR 10 miliarde cu care s-a imprumutat statul in 2017 (guvern si program Dragnea). Sunt curios ce explicatii savante va da (pentru ca investitiile sunt ZERO) si cum planuieste sa ramburseze aceste imprumuturi.
Pentru comparatie Boc a luat EUR 20 miliarde ca sa plateasca pensiile crescute de PSD si Tariceanu si toata lumea l-a criticat. Acum se pune totul sub pres.
Mă bag și eu ca musca-n lapte.
Băsescu a luat de la FMI aprox. 20 miliarde de dolari ca să-i facă cadou băncilor străine, ca să nu părăsescă România după ce le-a fost tăiată finanțarea de la băncile mamă, rambursarea urmând să o facă cetățenii României. Nu înțeleg de ce se tot rostogolesc biggogomănii cum că s-ar fi plătit pensii cu acel împrumut.
Si banii aia (veniti de la bancile straine catre sucursalele lor din Romania) cui au fost dati? Oare nu catre cetatenii Romaniei (in mare majoritate)? Si banii aia nu trebuiau dati inapoi de catre cei care s-au imprumutat (adica de catre cetatenii Romaniei, in mare majoritate)?
Sau poate voiai ca cetatenii Romaniei sa ia bani de la banci (romanesti sau straine) si sa nu-i mai dea inapoi. Ca daca asa faci tu, vreau si eu sa invat cum faci de-ti reuseste. Poate ma capatuiesc si eu.
“În procedura de adoptare a unei legi, fiecare are rolul lui constituţional. Iniţiatorul are rolul de a iniţia legea şi de a o supune dezbaterii, Guvernul îşi asumă sau nu schimbările, dacă trece de Guvern se duce în Parlament… Procurorii nu fac legi, nu am ştiut că avem Parlament tricameral, cu Senat, Camera Deputaţilor şi Procuratură. Procurorii doar aplică legea, iar CSM o avizează”, a declarat Toader miercuri dimineaţa, într-o conferinţă de presă de la Ministerul Justiţiei.
Incepe sa imi placa din ce in ce mai mult domnu’ profesor ministru. Sper sa il tina. Parca se simte asa o adiere…
Banii de la FMI au fost trecuți la datorie publică, aici nu este vorba de creditele acordate de bănci populației. În fine, ești liber să crezi ce vrei! Vorba cuiva, unii nu cred nici în Dumnezeu!
Tot ca musca-n lapte (si apropo de Terente) : intr-un business, exista asumare de riscuri, ca d-aia ii zice “intreprinzator” aluia de-l face. Bancile n-au prea avut d-ala :
– intre dobanda la depozite si cea la credite, intotdeauna, marja a fost cat n-au avut aia in tarile de bastina, neam de neamu’ lor
– speculatia pe CHF era previzibila, dar a tinut (BNRomaniei arfi trebuit, deci, sa fie, de fapt, BNLor… mama lor de hoti, la toti – vorba unuia anonim !)
– comisionarea bancara – precum zicea si autorul metaforei cu Terente – era, pana deunazi, nesimtita (si, launii inca mai continua – nu dau nume, e cu doi de “f”); sa dai 10 euro ca sa-ti dea o hartie ca n-ai avut operatiuni (ii zicea “comision de extras, lunar”), aia afacere (ai si eu un top de hartie, cine e doritor, scriu ceva pe ea, si astept, la negociere, dupa buget:)))
Ar fi multe de spus despre banci. Ca concluzie, totusi : mai degraba imi urasc banca, decat politicianu’; p-unu’ il schimb, la 4 ani, banca, insa, d-o schimb, scap de dracu’, si dau de tac-su !
(oricum, abordarea big-ului ca bancile trebuiau sa-si ia banii inapoi, c-au dat credit pentru “fijider”, cu buletinu’, si eu trebuie sa ma imprumut sa aiba de repatriere e, recunosc, inedita si amuzanta; am avut mici polemici in precedent, deci ma abtin acum, ca am experienta…. totusi, asa ceva ?! Baune logica, dreacu’ !)
Oamenii au votat ceva si, dupa cum „anticipa” si Presedimtele, conduc altii. Mai precis, directiile actuale economice (si nu numai) sunt de tip PDL (Dragnea, Valcov), desi s-a luat de peste tot cate ceva, unele bune, dar cu probleme in legarea lor. Cat timp PSD a avut rezultate, s-a mers pe planurile economice de cate 10 ani ale lui Gabriel I. Nastase si Mihai Ionescu (impreuna, avand facultati si doctorate, mai multe decat degetele de la doua maini). Cum a venit Luceafarul mafiei romanesti (Base), nu i-a mai bagat in seama. Doar Ponta a mai preluat ceva. Prim-ministrii sunt ai Serviciilor, Servicii ce slujesc Globalizarea, adica nimic altceva decat distrugerea natiunilor (aceasta, uneori brutala; vezi momentul Soros – Merkel – migranti, moment finantat de adeptii Globalizarii si New Age, nu intamplator prin Soros). Distrugerea valorilor, a tot ce a construit omenirea pana acum, nu este un plan inteligent, ci numai o metoda de a prelua conducerea/puterea pentru gestionarea resurselor, bineinteles, cu concursul fraierilor. Concomitent, se creeaza conflictele de pe glob, artificial, deoarece starea de pace nu aduce bani si nu produce schimbarile necesare, Baietilor…