Esti aici:
Prima pagină > Blog > Ce-i place geniului > De ce bulgarii pot…

De ce bulgarii pot…

…ca, intr-un oras tarat de trecutul comunist, sa te faca sa te simti bine ca turist, sa te ajute sa te relaxezi, sa se comporte amabil si sa nu-ti dea impresia ca esti in plus, ca le stai pe cap si-i incurci? Probabil fiindca vor si straduiesc sa poata.

Comentarii

comentarii

Similar Posts

23 thoughts on “De ce bulgarii pot…

  1. Curiozitate: portia aia de mancare era doar pentru o persoana? Ah, m-a dat gata ardeiul iute. Foarte tare, n-am cuvinte.

  2. tu nu ai auzit de faze de genul…..ca aia iti scuipa in mancare…:(:(…da se duc in spate si asta fac….noi romani ei bulgari…

  3. Mie imi plac bulgarii si serviciile lor, care le depasesc cu mult pe cele din frumoasa noastra tara. Doar lipsa indicatoarelor ma enerveaza – asta in alte zone decat litoralul bulgaresc – si benzinariile foarte rare.

  4. pentru ca noi ne ocupam de cacanarii, de filmat partide sexuale, de tricotat, etc.

    butoiul din spatele tau este cazan de facut tuica? 😆

  5. Domnule Victor, aţi invitat oarece amici bulgari să facă o reciprocă în Ro?

    @geom Scuipatul în mâncare şi pişu în ceai sunt procedee clasice la nivel mondial, nu specialităţi naţionale…

  6. @iulian n: n-am invitat, ca amicii erau din .ro
    @fane: da, trai bun la oligarh :))
    @Yoda: de vin, bre, ca era ditamai crama la subsol
    @geom: am auzit, da-i ultima mea spaima
    @FYT: or avea, da’ n-am remarcat. mi-era prea foame/sete
    @Nina: multumesc pentu aprecieri, da’ n-am nici un merit la cum arata
    @Ana: pentru doua, dar, crede-ma, era oricum mult prea mult
    @james crissilv: merci, da’ care casa noua?

  7. da de Ciutacu…din pacate pt romanii care inca simt romaneste este o suferinta sa stii ca vecinul tau traieste altfel si ca nu din cauza ta la tine in tara nu s epoate mai nimic…

    Sa revenm la lucruri serioase:
    “Compania de Autostrazi cere Guvernului sa rezilieze contractul cu Bechtel
    22-09-2008

    Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a propus Guvernului rezilierea contractului cu firma americana Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania. „Am cerut Guvernului ruperea partiala a contractului, astfel incât Bechtel sa construiasca 30% din autostrada cu 2,2 miliarde de euro, si celelalte tronsoane sa fie scoase la licitatie. Daca nu reziliem contractul cu Bechtel, autostrada Transilvania va costa 20 miliarde de euro. Autostrada se poate construi mult mai repede si la jumatatea pretului cerut de Bechtel”, au recunoscut oficiali din CNADNR. Printr-o scrisoare semnata de zeci de muncitori români care lucreaza pe santierul autostrazii Bechtel, acestia denunta mârsaviile la care sunt supusi de angajatii turci ai companiei americane.

    Potrivit unei scrisori semnate de zeci de muncitori romani de la Bechtel, aflata in posesia ziarului „Gardianul”, lucrarile companiei americane reprezinta „pericol public” pentru siguranta circulatiei. Totodata, la sfarsitul lunii iulie, angajatii romani au anuntat conducerea CNADNR ca muncitorii turci primesc salarii de mii de euro care nu sunt impozitate. Reprezentanti ai CNADNR ne-au declarat ca scrisoarea muncitorilor romani de la Bechtel a fost trimisa la DNA. „Managerul lucrarii este compania americana Bechtel, care a subcontractat lucrarile firmei turcesti Enka Insaat. Turcii achizitioneaza materialele de constructie si se ocupa de lucrari. Pe tot santierul autostrazii Transilvania sunt aproximativ zece angajati ai companiei Bechtel. Responsabilitatea constructiei autostrazii Transilvania este de fapt a turcilor de la Enka. Bechtel coordoneaza partea macro si Enka negociaza achizitia materialelor de constructie si se ocupa de constructie”, ne-au explicat reprezentantii CNADNR.
    Acestia au recunoscut ca au primit, la sfarsitul lunii iulie, aceasta sesizare a muncitorilor romani angajati de Bechtel. „Muncitorii romani nu mai suporta sa fie umiliti de turci. Noi am primit o sesizare de la angajatii romani si am transmis, de 30 de zile, toate documentele la Inspectoratul de Stat in Constructii, Ministerul Muncii si Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Nici pana in prezent nu am primit un raspuns”, ne-au mai declarat sursele citate. Potrivit scrisorii, „muncitorii romani calificati castiga maximum 280-300 de euro pe luna, in timp ce salariile muncitorilor turci necalificati sunt de minimum 800 de euro. Translatorii romano-turci au salarii mult mai mari decat angajatii romani(…) fara a avea cunostinte in domeniu, si nu pot explica si da detalii tehnice(…). Se creeaza dificultati in asigurarea normelor de rezistenta, structura, calitate si productivitate. Se face mare risipa de materiale si bani publici, ca atare de aceea se tot solicita bani peste conventie (…), bani care sunt din buzunarul romanilor”, se arata in documentul citat.

    Asfaltul pe portiunea finalizata are 3 cm

    In scrisoarea trimisa catre autoritati se mai arata ca pe aliniamentul autostrazii Brasov-Bors nu se va putea circula prea curand, din cauza calitatii submediocre a lucrarilor. „Pe aliniamentul Cluj, acei kilometri asfaltati, vazuti de Tariceanu si Orban din elicopter, sunt de trei degete, cu rezistenta zero. (…). Consultanta nici nu se deplaseaza sa verifice ce se lucreaza, in special daca se respecta cei 30 de centrimetri grosime a balastului (…). La freza, gaurile se fac superficial, rezultand pile lipsa sau fara beton. Daca se doresc probe, se pot face pe santierul Suplacu de Barcau, portiunea Simleul Silvaniei, unde trei platforme, din lipsa de beton, trebuie facute din nou. Tot ceea ce s-a facut, daca s-ar puna cap la cap, nu s-ar ajunge la un kilometru de terasament finalizat, pentru ca mai trebuie excavat inca un metru in jos.(…) In Bihor, in acest an, nu se va pune nici macar un metru de asfalt”, au mai semnalat muncitorii romani. Saptamana trecuta, premierul Tariceanu a cerut un raport detaliat privind constructia autostrazii Brasov-Bors. Reprezentantii Companiei de Autostrazi au vizitat santierul autostrazii Transilvania si sunt nemultumiti de activitatea companiei americane. „In judetul Bihor am gasit pe aliniamentul autostrazii Brasov – Bors mai multe lucrari abandonate. Exista gropi pline cu apa, un fel de piscine, de peste 60 de metri lungime pe care constructorul Bechtel nu a mai facut nimic. A abandonat lucrarile si pe urma cere plati suplimentare. Profita de o clauza din contract prin care pot depasi preturile si, daca vor, pot ajunge la 20 de miliarde de euro – pretul autostrazii Transilvania”, au mai spus reprezentantii CNADNR.

    Stefan Etves”

    Asta e Romania condusa de unii care doresc sa umileasca romanii si ma intreb ce interese a aparat baiatul ala care a fost mandatat sa negocieze contractul cu Bechtel? In tarile ca SUA , Franta sau Germania acea persoana ar fi fost judecata pt subminarea intereselor strategice nationale si a economiei. Pentru ca desi pompos asta este realitatea. romania este sufocata de camioane, de sus romania este un sarpe de camioane care se chinuie impreuna cu rstul pe drumurile proaste ale patrtiei pt ca unii nu sunt capabili sa faca 600 de km de autostrada in 20 de ani si nici nu vor fi. Sa faci de la Arad la Bucuresti 15 ore este inadmisibil. Cand o exploda mamaliga din nou sper sa nu fiti luati prin surprindere voi politicienii pt ca in inconstienta voastra nu faceti decat sa cresteti acumularile de energie negativa ale acestui popor si cand va vor pune in furci la propriu sa nu va mire sau sa va intrebati dar de ce? Ati avut si timp, si banii necesari nu ati avut vointa sau ati mimat-o doar. Nu toata lumea are elicopter sa se deplaseze .. De ce este necesar ca romanii sa se simta frustrati ca sunt la coada vacii din toate punctele d evedere pt ca clasa conducatoare fie de stanga fie de dreapta se joaca si mimeaza interesul national prin bodegi. De ce tb sa fie o usurare cand iesi cu masina din tara si este dureros sa simti ce bine se poate merge pe autostrazuile din ungaria, Slovacia sau cehia ca sa nu mai vorbim de Austria sau din alte parti si la tine sa ai o repulsie si o lehamite cand conduci sa te reobisnuiesti cu cainii vagabonzi, vacile, balegile, caii, carutele si gropile de pe drumurile din Romania.

  8. @Nina, mulțumesc pentru compliment.
    (De fel, sunt foarte realistă, chiar dacă nu mă uit prea des în oglindă. Sunt un om obișnuit și-atât).

  9. on topic pai pot pen`ca dimineata isi iau tain de castraveciori murati nu pleaca la munca (mahmuri)beti….
    ceva-n genul bun baiet dar cam bea apa dimineata de la noi.da poti sa-i faci fantana-n curte ca el tot stramb umbla.

  10. iertare moncher, eu am trecut, dus-intors,prin Bulgaria, prieten si vecin narod, facand la dus si niscaiva pana (pretext de sedere cu fata la sosea si spate-n spate sa nu dispara autocarul) si pot zice (ia zii bai):

    1. prapad neica, prapad. saracie de ti-e si frica sa deschizi ochii ca iti amintesti de cine stie ce gulaguri

    2. masinile mai sa cada asternandu-se pe sosea.Cele mai rasarite aveau numar de Romania.

    3. Preturile, asta poate doar pentru straini,cam sarite de pe fix…fix euro aproape egal cu leva

    In rest, prietenosi, la iesirea spre Grecia nici nu s-au uitat, dar la intoarcere au stat la puricat…apoi au tras autocarul de doua (2-DOUA) ori pe dreapta pentru nu0s ce…si si-au luat malaiul

    e drept ca tot bulgarul ne dadu voie la pisu la toata lumea, moca si for free,in miez de noapte,de ceata si de drumuri care nici luminate si nici insemnate

    asa ca, sa traim si sa mancam portiile alea uriase la bulgari, dar apoi fuga acasa….

  11. Ciprian,

    nu zic ca nu-i adevarat ce zici tu, insa fiecare tara are si partea ei uratica, nu?
    Eu am fost intr-un Team Building in Bulgaria, la Nisipurile de Aur, am treut si prin Balcic unde am vizitat un castel si o gradina botanica. Mi-a placut mult: la hotel toate conditiile, plaja, apa marii, toti bulgarii stiau macar o boaba de romana, curatenie in statiunile respective. bravo lor!

  12. bine spus, pentru ca ei vor si incerca sa le iasa ceva. noi? doar patronii sa o duca bine fara nici un fel de investitie.
    daca nu ma insel, in bulgaria turismul a fost ajutat de o firma de consultanta nemteasca.
    la noi a fost doar capushat de baietii destepti

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.